4 Mart 2017 Cumartesi

4 TEMMUZ 2003 ÇUVAL GERÇEKLERİ…

                           

Sevgili takipçilerim,hepinize yine mutlu bir Pazar günü dileyerek bu haftaki yazımı sizlere sunuyorum..
Hayatımız aslında basit yaşamın gelişiminden oluşan bir büyük kainat içindeki küçük,küçük hadiselerden ve günlük olaylardan gelişiyor..
Bakıyorum kitap yazanlara konuları ağasının paşasının beraber biyografileri, kiminin kendi yaşamı ama en sonunda konuşmalarını ve gülüşlerini fark ettiğimde ABD ve AVRUPA ülkelerindeki kitap satışlarından gelen büyük ciroları ve ordaki yazarların ekonomileri ile ilgileniyorlar..

Bizde size yine yaşanmış gerçekleri ulaştırmaya doğrularla çalışalım.
Kitap  yazmayı en sona bırakalım, vazifemiz bitince..)
2003 ocak ayı eşim bir rahatsızlık geçiriyor allah vermesin kimseye ÖZEL hastaneye gidiyoruz  evimizin yakınında  bir yerde, para oluk gibi gidiyor ama bir türlü teşhis koyamıyorlar..
En sonunda bir ay sonra teşhis koyduktan sonra acil ameliyata alınması gerektiği başka bir ünüversite hastanesinden özel ameliyata girecek profosör ve asistanını getireceklerini söylediler tamam dedik..
Hastanenin içindeyim telefonum çaldı kadim dostum ve arkadaşım ALTAN astsubay arıyor, açtım ZEKİ naber dedi uzun zamandır görünmüyorsun.Kanka dedim durum böyle bunla uğraşıyorum çok üzüldü yav dedi ben KASIMPAŞA da ordu evindeyim atla eşini al gel birde bizim asker hastanesindeki doktorlara gösterelim.

Düşündüm faydası olurmu dedim,burda ameliyata alıcaklar olsun atla gel birde bizim doktorlar görsün,peki dedim..
Eşime dedim gel kasımpaşaya ASKER hastanesine gidiyoruz gerekli tahliller ve filmleri aldık gittik hastaneye ALTAN kardeşimle buluştuk.
Tüm doktorlar geldi başta şu anda em. Dnz.Tb.alb A.K ve arkadaşları bir baktılar tahlillere ve filmlere arkasından yapılan muayenede şunu söylediler ZEKİ bey eşiniz şimdi ameliyat olursa ameliyat masasında kalır kalkamaz ameliyat olması için tüm vücut değerlerinin düşürülmesi gerekli bunun içinde dört ay lazım..
Bunu hangi hastanenin doktorları söylemişse onların AMK dediler..
Sağolsunlar siz bize gelin gidin bu ilaçları ve tedaviyi uygulayacağız dört ay sonrada ameliyatını yaparız bu işi mutlu sonla bitiririz..
Tabi sevindik devamlı gittiğimiz o ÖZEL hastane ile ilgimizi tamamen kestik..
Tabi bu konu olunca devamlı tedavi için hastaneye giderken ALTAN ve ailesi ilede buluşuyoruz eşlerimizde zaten arkadaş devamlı akşam masaları ya evlerde kuruyoruz ALTAN zaten Kasımpaşalı yada genelde KASIMPAŞA ordu evine gidiyoruz iş çıkışı çünkü onada yakın banada yakın.
Ordu evi ile asker hastaneside yakın günlerimiz böyle geçiyor.
Eskiden askeri tersanede Cuma günleri subay,astsubay moral günlerimiz olurdu tersane taşınınca orda küçük bir bölük bıraktılar tabi eski günler kalmadı.

Altan kardeşimde eski İstanbul çocuğu yemek ve içme kültürü yüksek, takılıyoruz macerada var çok eski  tanışmamız.
Eski yazılarımda var DENİZ KUVVETLERİ ile ilgili olanlarda..
Günler geçiyor o arada kız kardeşim nişanlı o evlenecek sohbet muhabbet ederken gel dedi ORDU EVİNDE yapalım DÜĞÜNÜ vallahi iyi olur dedim gittik gün aldık, ondada işlerimiz hayırlı gitti ama her şey çok süratli geçiyor ameliyattı,düğündü işti güçtü hepsi bir arada olunca yoruluyorum ve devamlı ayaktayız..
Bir akşam 2003 mayıs ayının ilk günleri hava çok güzel,hastaneden çıktık ALTAN ile eşide geldi hep beraber ordu evinde yemek yiyip içki alıyoruz.
Geç saat oldu çıktık ordu evinden harika bir MEHTAPLI hava haliçin üstünde,ALTAN baktı ZEKİ dedi şurdan bira kaptırayım tersaneye gidelim deniz kenarında mehtabı seyreyleyelim hanımlarda sohbet eder belki bu gece ALİ astsubayda nöbetçidir muhabbet ederiz..
                    

Ali astsubay deniz piyade ŞIRNAKTA terörle mücadele etmiş bir arkadaşımız yalnız biraz orda sinirler yorulmuş  istanbuldayken bir görev esnasında yüzbaşı bir arkadaşı vurmaya kalkıyor olay çok büyüyorda en sonunda kapatılıyor..))

İyi dedim gittik ama ALİ nöbetçi değil başka bir arkadaş nöbetçi girdik içeri deniz kenarında sohbet ederken genç bir UZMAN ÇAVUŞ arkadaş geldi ALTAN astsubayı eskiden tanıyormuş,ALTAN ağbi dedi ocağına düştüm kuvvetten beni atıcaklar ALİ astsubay hakkımda vukuat raporu tuttu aslında benim bir kabahatim yok ALİ astsubay bana taktı ağbi dedi..
Altan dedi vallahi fena yerden vukuat raporu tutmuş,ALİ ye bak diye söyleniyor bir anda ALTAN kardeşimin eşi ağlamaya başladı üzüldü uzman arkadaşı atıcaklar diye ALTAN eski kıdemli başçavuş eşi orduyu ve hadiselerin sosyolojisini iyi biliyor.

Altana başladı, ALİ ye baskı yap raporu şikayeti geri çeksin,ALTAN diyor ALİ m…. teki Çekmez benim dememle banada ekşir..))
Ortam keyfi kalmadı ALTAN uzmana elimden geleni yapıcam sen merak etme dedi.
Kalktık gidiyoruz ALTAN dedi ZEKİ bu ALİ seni çok seviyor bunu sen ikna edip uzmanı bu işten çıkartırız dedi..
Düşündüm buna bir senaryo yazsak olurmu ALTAN dedim.Nasıl dedi?
Bir senaryo yazıcam kandırıcam UZMAN dan şikayetini çektiricem ama sonra iş patladığında rezil oluruz onu nasıl yapıcaz.
Yav sen hallette dedi bir müddet ortalıklarda gözükmeyiz ALİ de o zamana kadar kızgınlığı geçer yine takılırız..
İyi dedim,sen ALİ nin nöbetçi olduğu günü ayarla gidelim orda bir içerken ben ALİ yi ikna edicem UZMAN dan şikayetini çekicek..
O zamanlar arabam sport megan mavi birkaç gün sonra atladık
                               

 arabaya,hava çok güzel tersaneye gittik ALİ nöbetçi deniz kenarına masayı kurduk biz biraları içiyoruz o görevde olduğu için alkol almıyor çay içiyor.

Ben senaryoya girdim ALİ dedim UZMAN dan şikayetçi olmuşun çocuğu atıcaklar dilekçeni geri çek.Zeki sen bu işlere karışma o benim meselem yok ondan değil dedim geçen burda çocuk çok üzgündü altanın eşi ağladı boşver AF et gitsin dedim.
Bak hem önemli bir iş var sana teklif edicem hem maceralı hem paralı senide yazıcam AF et gitsin sevabı bizim önümüzü açar..
Altan astsubaya baktı gözleri ile okeyi alınca nasıl bir iş dedi.
Ay sonunda kardeşimin ordu evinde düğünü var ÇOK GİZLİ bir operasyon tüm ekibi orda topluyacam sende eşini al gel gece düğün bittikten sonra konuşucaz konuyu orda açıcam..
Tamam dedi çıkıyoruz ALTAN yarın unutma dilekçeyi al ALİ dedi.
Ertesi günü UZMAN altan astsubayı aramış sevinçle teşekkür etmiş ALTAN geldi gülüyor,gülme dedim bu işin sonunu nasıl getiricez hayatımda YALAN söylemedim yalancı çıkıcaz sonunda ama çocuğun hayatı önemliydi katlanıcaz..
Düğün günü geldi birkaç gün sonrada eşimin ameliyatı var hepsi üstüste ama ALLAH yardım ediyor.
Düğün günü geldi çattı bir çok sivil asker düğünde ALİ,ALTAN eşlerimiz bir masada oturuyoruz ben aliye göz ucu ile bazı insanları gösteriyorum o aradada düğünün sahibi olarak etrafı dolaşıyorum..
                                     

Tabi bu arda MİT çalışan bazı haber elemanları var misafir, onlarıda uzaktan kontrol ediyorum bakıyorum telefon mesajı ile devamlı içersi hakkında bilgi geçiyorlar uyanıyorum..
                              

Bir ara düğünün sonlarına doğru sigara yakıp dışarıya çıktım ORDU EVİNİN tam karşısında MİT teknik takip tarassut şubesinin elektronik düzenek yüklü panelvan siyah aracını gördüm..
A….. dedim   bu düğün niye geriyorda teknik takip aracı yolluyorlar dinleme ve elektronik teknik istihbarat  yapma kapasiteli ALLAHALLAH..))

                                 

Neyse düğün bitti herkesi yolladık ben ALTAN,ALİ,elemanım rahmetlik İsmail ile rahmetlik tatar yakup kaldık beraber.
Eşlerimiz uzak bir masada gelelim dedik konuya..İsmail ile yakup ağbi tembihli sadece dinlemede kalıcaklar masada..
ALİ kardeşim dedim vatan bizden görev bekliyor yıllarca ŞIRNAK bölgesinde çarpıştın bu iş bilen adamsın ÖZEL bir takım kurma yetkisi verildi bana, görevimiz tamamen GAYRİNİZAMİ yakalanırsak veya ölürsek devlet kesinlikle bizi tanımıyacak.


Bu görev için senin ile beraber beş subay,astsubaya ihtiyaç var,diğer dört kişiyi düğünde gösterdiğim eski ülkücü arkadaşım bize yolluyacak.
Böylece bir takım kurucaz kısa bir müddet eğitim ve stratejik bilgi ile donanım sağlandıktan sonra KUZEY IRAK bölgesinde MUSUL,KERKÜK ve diğer yerlerdeki önemli KÜRT yöneticilere suikast,sabotaj yaparak belirlenen takvimden sonra dönebilirsek dönücez, dönemezsek VATAN SAĞOLSUN.

Bu görev esnasında dönersek bize, dönemezsek  ailelerimize yüz bin dolar para teslim edilecek..

Konu bu ALİ dedim varmısım geriye kalan beş kişiyi bulabilirmisin..
Varım yaparım ben bu işi arkadaşlardanda kim müsait olursa araştırıcam geriye kalan kişileri bulup sana bildiricem.
Ne kadar zamanımız var dedi,dedim iki gün sonra eşimin ameliyatı var onu atlatmamız ve ondan sonra en az bir ay boşluğumuz var sen bu kişileri bulabilirmisin bu zaman zarfında halletmeye çalışıcam sanırım hallederim dedi…

Sordu silah,teçhizat,patlayıcılar dedim onların hepsini ayarlıyorlar sen merak etme o benim işim dedim,Okey dedi.
Benim ile bu zaman zarfında irtibat kurma ALTAN ile sıkıntı olursa haberleş ben ondan bilgi alırım şimdi kalkalım GAZAMIZ MÜBAREK olsun dedim ve kalktık..

Birkaç gün sonra ameliyat başarı ile bitti,altan ile her gün görüşüyoruz arada ALİ arıyor soruyor ve çalıştığını ima ediyormuş.

                                    

Altan diyorum nasıl bu işi ALİ ye kapatıcağız,ALTAN gülüyor bazen dalıyor diyorki işallah ALİ bizi vurmaz bu işin BALON olduğunu anladığında..))
                                       

 
4 temmuz 2003 SÜLEYMANİYE de ÇUVAL hadisesi ÖKK(ÖZEL KUVVETLER KOMUTANLIĞI) takımına yapılınca içimden ALLAHALLAH dedim..
Bu iş benim yazdığım senaryo ile bir benzerlik taşıyor ALLAHALLAH dedim…

O hafta ALTAN ile görüşüyorum ALİ arıyormuş ALTAN ona söyle iş patlamış de unutsun bu hadiseyi görev iptal diye söyle dedim..
Ama içim gerçekten huzursuz bir SENARYO  yaptık fakat önümüze gelen gelişmeler aynı benzerlikte gerçek olaylar..
12 temmuz cumartesi sabah evde kimse yok,bahçeye çıktım kahvemi içerken elimde HÜRRİYET gazetesi baş sayfa.
Amerikan savunma bakanlığından bir yetkili,ÇUVAL hadisesinde bizim bir kabahatimiz yok sizden gelen raporlarda bazı eski ülkücü ve ipten kazıktan kurtulmuş SUBAY,ASTSUBAY ın Musul,Kerkük,Süleymaniye,Erbilde KÜRT yerel unsurlarına, suikast ve sabotaj yapacaklarına dair BİLGİ aktarıldı bizim NSA (AMERİKAN ULUSAL GÜVENLİK TEŞKİLATI) yetkililerine diye beyanat vermiş HÜRRİYET gazetesine..

Bunu okuyunca bu sefer emin oldum ve moralim çok bozuldu bu sahte bilgileri sahte,yalan ve şaka olduğunu bildikleri halde sanki doğruymuş gibi AMERİKALILARA servis etmişler, çok belli MİT üst yönetiminin servis ettiği.

Hemen anladım bunun tüm kabağınıda bize patlatıcaklar zaten birkaç yıl sonra düşündüklerim kesin doğru çıktı aynen bu şekilde bir tertip kurulmuş öğrendim.

Bakkala telefon ettim bir büyük CİN ve TONİK istedim geldi ve içmeye başladım.

Bu hadise çok berbat bir olay oldu ve kurulan bize büyük bir KOMPLO var bu çorabı başımıza örüp bizi imha edicekler.
                                        

Özel harp dairesini çocukluğumdan beri bilen insanım herkes sineye çeker ÖZEL HARP mensubları bu hadiseyi unutmaz…
Bu işin dibine kadar gidecekler ve MİT te bize bu komployu hazırlayan kişiler onları bizim üstümüze yönlendirecek…
İyi bir istihbaratçı böyle anlarda karşı atak yaparak İSTİHBARAT açığı,karşı espiyonaj  faaliyetini ortaya çıkartır ve kendini aklar.
70 cc lik CİN bitti fakat bana bir şey yapmadı akşam geç saatte bakkala bira söyledim onlar geldi.

Üstüne iki bira daha içtikten sonra ANKARA ÖZEL KUVVETLER KOMUTANLIĞINI aradım..
Onlar bizi yalan yanlış dolmuşa gelmiş şekilde bulmadan ben onları bulayım en iyisi dedim ve aramaya karar verdim…
Özel kuvvetler komutanlığını çevirdim karşıma bir er çıktı kendisinden NÖBETÇİ AMİRİNİ istedim,bağladı kimle görüşüyorum dedim, yine astsubay baş çavuş bir arkadaşımız.
                            

Kendisine beni harfi harfine dinlemesini söyledim ve tüm olayları anlattım,konunun nasıl yanlış tarafa çekilmiş olduğunu bu anlattıklarımın en tepe noktaya acil aksettirilmesi gerektiğini söyledim.
En önemlisi diğer kuvvetteki personelin adlarını verdim onlardanda teyit alın birazdan kendilerini bende arıyacam size konuyu aksettirdiğimi kendilerine bildiricemi beyan ettim…
Özel harp mensubu astsubay arkadaş telefondan seslendi şu ana kadar ne kadar içtin diye sordu..?)

Dedim bir büyük cin üstünede iki bira içtim.O zaman doğrusun dedi.
Ben şimdi gerekli üstlerimle temasa geçicem senin şu andaki adresini ve konumlanmanı tespit ettiricem ondan sonrası bizim merak etme rahat ol..
                                 

On dakika sonra bir ekip aracı ve içinde iki polis bahçe kapısına gelip baktılar ben bahçede oturuyorum,araca binip gerisin geriye gittiler..
Sonrası ne oldu diyeceksiniz çok şey oldu zaman içinde,İYİLERMİ KAZANDI şu ana kadar HAYIR....

Bu yazdıklarıma  CEVAP veren olursa hemen CEVAPLARIM,eğer veren olmazsa zamana yayar yavaş yavaş sizlere sonraki yılları yazarım.



SAYGILARIMLA,
ZEKİ ARSLAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder