5 Kasım 2016 Cumartesi

SOĞUK YILLARDA ASİYE..

                                  

Sevgili takipçilerim hepinize iyi pazarlar dilerim.Bu Pazar sizi eski anılarıma yine götürücem,hem tarihi hemde sosyolojik ve kültürel yaşanmışlıklardan örnekler vericem..
Gülersiniz veya hüzünlenir,duygulanırsınız..
 Farkındaysanız SOGUK SAVAŞI DERİNDEN yaşamış ve izlemiş bir insanım..

O yılların son dönemleri yıl 1984 AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİNDEN bir misafir aile gelmiş ahbabımız fakat ben yeni tanıyorum ilk defa kendilerini görücem.

Rahmetli babaannemlerde kalıyorlar,gittim görmeye orta yaşı geçkin karı koca bir çift kısa boylular ve zayıflar..
Herkes sohbet ediyor kalabalık ortam ben kesiyorum çifti devamlı çok şık ve çok pahalı takılar mücevharatlar var üstlerinde,altın pırlanta cinsinden..

Mücevheratlar o yıllarda işlenmesi bizim alışık olmadığımız modeller yanıyor gözümde, dikkatimi çekiyor.
Yaşlı DAYI nın  kolunda güzel bir ROLEX saat var o yıllarda ÇİN falanda yok yani saat orijinal nerden baksan bir beş bin dolar..

                  

Neyse hanımlar zengin kalkışı yapıp yan tarafa geçince DAYI ile yalnız kaldık.
Dayı aynı KELEBEK fimindeki bir baş rol karekteri var  DUSTİN HOUFMAN oynuyor, ona benziyor.

Ben gençken biraz DENYO idim,biraz rahat konuşurdum.Hani öyle yaşı büyük falan bakmam sorumu direk sorardım.
Babasız hayatta büyüyünce,hayata erken atılınca insan kendini büyük, yaşını olgun hissediyor.
Dayı ne iş yaparsın sen NEWYORK ta dedim..
Sessiz ve derinden ama dik ve mağrur KAPICIYIM dedi!)
Ne kapıcısı dedim AMK..(TABİ AMK içimden diyorum).Basbayağı bildiğin KAPICIYIM dedi,apartman kapıcısı..
Ya dayı bizimle eylenme harbi nerelisin sen ,memleket aslen nereli ne iş yaparsın diye sordum?DENYO,DENYO))DENYOYUZYA!
Dedi ben KIRIM TÜRKÜ TATARIM!
Hayırdır, SSCB(SOVYETLER BİRLİĞİ) kaçtın AMERİKAYA ilticamı ettin eskiden dedim.Kendimizce 007 BOND ayaklarındayızya içimden dedim oğlum ZEKİ malı bulduk atla.))

Yok dedi,ben ikinci dünya harbinde SOVYET KIZIL ORDUDA askerdim.Savaşırken SOVYET ordusu askeri olarak NAZİ ordusuna esir düştük…
Sonra dedim,NAZİ ordusu komutanları bize çok iyi davrandı,bizlerin aslında ARİ GERMAN ırkından geldiğimizi,TATARLARIN ve TÜRKLERİN üstün ırk GERMAN larla düşman olamıycağını söylediler ve kendileri ile beraber savaşmamızı istediklerini, kabul etmeyenlerin KURŞUNA dizileceğini anlatınca bizde kabul edip NAZİ ORDUSU saflarına geçtik…
Hayırlı olsun DAYI dedim,devam et diyorum.Dayım dedi savaşıyoruz fakat NAZİ orduları yeniliyor ve geri çekiliyoruz.
Berlin düşmesine yakın eğer SOVYET ORDULARININ eline geçersek direk bizi öldürecekleri için İTALYA bölgesini işgalden kurtarmış AMERİKAN ORDUSU birliklerine teslim olduk..

Savaş sonlanıp BERLİN düştükten dört ay sonra ABD ordusu bizleri alıp AMERİKAYA getirdi ve mülteci olarak kabul etti.
                           

Bir ABD lojistik ikmal gemisi ile uzun bir deniz seyehatinden sonra AMERİKAYA ulaştım,o gün bugün AMERİKALIYIM,dedi.
Sevdi beni viski içermişin diye sordu DAYI viski içilmezmi dedim,dur yanımda birkaç şişe getirdim, getireyim içelim sohbet edelim.
                        

On numarasın DAYIM benim dedim..Viskilerimizi içiyoruz o arada SSCB gemileri geçiyor,takılıyorum bak DAYI senin eski yoldaşlar geçiyor..))
                                    
Sonra dayı dedim, işte yengenle evlendik oda TATAR bir ailenin kızı çoluk çocuk oldu çalıştık yaşadık bu zamana kadar AMERİKA da dedi.
Peki bu kapıcılık meselesi nasıl oluyor DAYI dedim,sizde kapıcılar ROLEX takıyor viskimi içiyorlar..
Bizdekiler o yıllarda kurufasulye pilavı bulup,HİSLON saat takarsa on numara KAPICI..

Hani AMERİKADA büyük binalar varya onların kapı görevlisiyim.
Ya dayı dedim öyle desene yani BEŞ YILDIZLI OTELİN resepsiyonunda, resepsiyon görevlisi yada DOORMEN gibisin..
                          

1984 yılında bizdeki en uzun binalar sadece beş yıldızlı oteller.
Aynen öyleyim dedi.KAPICI diyince kafam karıştı ama dayı ile birkaç gün uzun sohbetlerimiz oldu,bana nasıl cepheden cepheye ordu değiştirirken savaştığı anılarını heyecanla anlattı.
Tatar muhabbeti ve soğuk savaşla başladık onlada devam edelim konulara.
Yıl 1993 TATAR YAKUP(kod adı) oturuyoruz kendisi LİBERTE örgütünde AVRUPADA çalışmış RUZİ NAZAR ekibinden bir kişi.
                   

1968 PRAG ve PARİS olaylarının içinde yaşamış.Avrupalı BARONLARLA oturup kalkmış bir büyüğümüzdü AKİBETİ MEÇHUL!
Zeki dedi sana bir soru sorucam bakalım bilebilecekmisin dedi.
Bizim bu DR var biliyorsun pisikiyatrist SİNAN GERZE (KOD ADI) tatar teşkilatının önemli ismidir.
Evet dedim,ya ona birisini söylemişler biraz asabi sinirleri bozukmuş belirli aralıklarla birkaç seans görüşsen demişler.
İyi demiş gelsin,şahıs gelmiş ama yanında adamları ile beraber DR ile sohbete başlayınca bak DR demiş ben gelir giderim yalnız bana fayda etmezse senin A…..k…))
Tabi DR eli ayağı birbirine dolanmış ve işi üstünden atlatmış.
Yakup ağbi dedi sence bu kimdir.Dedim KARA!)
                        

Ulan ZEKİ büyüksün bilmediğin yok dedi.Kimdir nedir diye bana sordu..
Dedim ilk önce bu senin DR dan ben hiç hoşlanmıyorum.Havada kar kış yokken yaz bitip sonbahar yeni başlarken eline deri eldiven giyen insanlar beni gıcık eder hayatta en uyuz olduğum kişiler.

İkincisi SOĞUK SAVAŞ yıllarında ben bu ABD li bazı başka pisikiyatrlarıda tanıdım,bu AMCA tek değil.

Kara dayımıza gelince aslen RİZE yöresinden olup merhum İPSİZ RECEP EMİCE mizin CUMHURİYET versiyonu olup derin bir yeraltı dünyasında nam yapmış bir DAYIMIZDIR,lakabıda KARA dır.
Şimdi bu bölgede değil, burda mekanı vardı kapattı, büyük bir kahvehanesi vardı.

Moda bölgesinde bir yer var orda takılıyor.
Güldü, bizim Doktorun korkudan ödü patlamış!
Benimde fazla bir samimiyetim tanışıklığım yok gördüğümüzde selamlaşırız yaşı bizden çok büyük İSMET PAŞA döneminden gelme SEFERBERLİK insanıdır dedim.

Aynen öyle dediklerinin hepsi doğru diye TATAR YAKUP ağbi söyledi.
Aradan beş yıl kadar geçti.KARA dayı yine karargahı bizim oralara taşıdı.
Arada karşılaşıp selamlaşırız der nasılsınız UŞAKLAR iyimisiniz,sağol dayı sağlığına duacıyız deriz selamlaşırız…
Kalabalık gezer yanında adamları,KARA dayımızın misafiri çok gideni geleni vardır.
Sadece sigara DAVİDOF MAGNUM içer,o yıllarda bakalda markette satılmadığı için adamları devamlı piyasadan sigarasını viskisini özel tedarik eder…

Bir akşam üstü saat üç dört arası iki adamı geldi ZEKİ ağbi nasılsın iyiyim arkadaşlar siz nasılsınız dedim.
Bende arkadaşlarım HASAN(KOD ADI) ve İSMAİL(MERHUM) ile oturuyoruz,işlerimiz var….
İyi değiliz ağbi dedi,hayırdır dedim.
Dedi arkadaşlar temizlik yaparken KARA dayımızın bir taş plağını kırmışlar,eee dedim..
Dayı demiş gidin plağımın aynısından bulun,bulmadanda gelmeyin buraya…

Kara dayı meğer akşamları efkarlandımı GRAMAFON dinler keyif yaparmış.

Anladım işin vehametini, arkadaşlar dedim bir ÇUKURCUMAYA birde HORHORA inin bakın bulursanız oralarda bulursunuz..
Akşam oldu saat yedi gibi masayı kurmuşum bende rakımı, beyaz peynirimle içiyorum,arkadaşlar yine geldi ama kan ter içindeler bakmadıkları yer kalmamış,dediler ZEKİ ağbi bulamadık..
Ama sıkıntıdan kendilerini parçalıyacaklar,devamlı sağı solu telefonla arıyorlar,en sonunda bir yerden telefon geldi oraya hareket ettiler.
Saat on oldu bende yavaş,yavaş  HURMA olmaya başlamıştımki arkadaşlar geldi,sevinçle ellerinde plaklar.

Zeki ağbi sana yarın anlatırız nasıl bulduk, acil ayrıldılar yanımdan..
Ertesi günü geldiler ağbi dediler EYÜPTE eski TAKACILARDAN SALİH REİS diye bir RİZELİ ağbimiz varmış çok yaşlı,dediler onun plak kolleksiyonu var onu bulun.
Zor bela aradık bulduk,durumu izah ettik REİS demiş işin içinde KARA dayımız varsa kolleksiyonum feda olsun bozulsun alın, benimde çok selamımı iletin diye bilabedel plakları hediye etmiş..
                           

Arkadaşlar diyorki ZEKİ ağbi bildiğin gibi değil büyük badire atlattık,dedim geçmiş olsun.))
KARA dayımız allah uzun ömür versin DERİN bir insandı çevreside çok derindi…!
Onlar çıktı bizim HASAN elini kaldırdı yav ağbi milletin derdini görüyormusun TAŞ PLAK yüzünden nerdeyse kan dökülecek mücadeleye bak…))
Hasan ordan dediki ulan İSMAİL (allah rahmet eylesin) kendini hazırla ZEKİ ağbimin yaşlılığında bizde artık gecenin bir saatinde FERDİ ÖZBEĞENİN CD lerini ararız..))

TÜM ÜLKEMDEKİ CANIM İNSANLARIMA,DİL,DİN,IRK GÖZETMEDEN SESLENİYORUM BİR OLUN,BERABER OLUN BİZ HEPİMİZ KARDEŞİZ.
                          

Herkese iyi pazarlar.
DR:)

SAYGILARIMLA,
ZEKİ ARSLAN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder