14 Mayıs 2016 Cumartesi

AYLAR YILLAR, BAHARLAR KIŞLAR GEÇTİ!

                                      

Sevgili takipçilerim hepinize her zamanki gibi mutlu ve eğlenceli Pazar günü geçirmeniz dileği ile sizlere bir şeyler karalıyorum eğlenmeniz için relax bir Pazar olsun.
 Bizim eskiden arkadaşlarla bir deyimimiz vardı aramızda eğlenmek için kullandığımız MAYMUNLUK yaptık yada  MAYMUN olduk gibi.
Bende bu yazılarımla, Pazar günleri ONE MAN SHOW(yani tek başına gösteri) yapıyorum sayılır))

Bugün size eğlenceli anılarımdan hemde erken yaşta kaybettiğimiz bir değerli arkadaşımız dostumuz  merhum BERBER İSMAİL ağbi ve onla ilgili tatlı anılarımız, yaşanmışlıklarımız ve maceralarımızı anlatıcam.
Rahmetlik İSMAİL ağbi ve yine hayatta mesleğini sürdüren yardımcısı İSMAİL ile birlikte 1970 li yılların sonunda TÜRKİYE de yeni moda olan erkek  modern kuaförü hadisesini semptimizde başlattı.
Aslında kayınbiraderi YAŞAR bey şimdi amerikada ilk atılımı yapan arkasındanda rahmetlik İSMAİL ağbi ile devam eden ikili, sempte rekabet eden iki  MODERN ERKEK KUAFÖRÜ oldu.
                             

Öyleki randevu ile gidiyorsun ancak o zaman traş olabiliyorsun. İşte kimi zaman toplu traj olurken viskiler açılıyor sohbetler muhabbetler tabi mevduat, devamlı İSMAİL ağbiye çalışıyor.
O yıllarda birbirimize kızarsak, aramızda  kullandığımız bir laf vardır lan oğlum kızdırma bak açığını bir SARI MEHMETİN kahvede konuşurum birde BERBER İSMAİL ağbinin orda hayatın kararır!!))
Rahmetlik İsmail ağbi çokta girişimci,memleketi ÇANAKKALE de büyük bir BESİ HAYVANCILIK üstüne çiftlik kurdu onlada uğraşıyor bazen sıkıntılı bazen neşeleniyor ordaki  işlerinden arada takılıyoruz İSMAİL  ağbi İNEKLER doğurdumu KOYUNLAR meledimi!!
                             

1980 li yılların ortalarından sonlarına doğru İSTANBUL da kışlar çok çetin ve karlı geçmeye başladı.
                                   

1985 yılının ocak ayının başları araba ile atladım ŞAHAN babayı evden aldım akşam alkolü fazla almışız MAYMUN olmuşuz.
                        

Şahan baba ile tesislerde kahve içiyoruz dedim BABA benim arabayı okutmam lazım bu BELMANDONUN filmindeki mirafyorinin(FIAT 131) aynısını alıcam.1985 TOFAŞ DOĞAN 131 film gibi))!
                           

Senin galericiye gidelim arabayı bırakalım biliyorsun araba ağar darbeli  direk ÜÇ santim çekilsede olmadı.
Ben şimdi dışarda arabayı sıcak su ile yıkatıcam üstü karlı gidelim galeriye bırakalım ne zaman satarsa paramızı alalım.
Tamam ZEKİ kardeşimde ilk önce bir BERBER İSMAİL e gidelim bir tıraş olalım kendimize gelelim MAYMUN gibiyiz ayılalım.
                   

Tamam ağbi dedim telefonla İSMAİL ağbiyi aradım atlayın gelin iş yok keyifsiz kardan dolayı fazla bereket yok dedi.
Atladık gittik arabayı İSMAİL ağbinin önüne çektik,araba kar  ve sıcak suyla yıkanınca nasıl parlıyor gıcır gıcır sanki fabrikadan yeni çıkmış.
Muhabbet sohbet gırgırdayız İSMAİL ağbiye takılıyoruz hayırdır çocuklar ne var bugün sizde dedi ,işte şimdi MACERA uzun metraj başladı.
Dedim İsmail ağbi arabayı satıcam BELMANDONUN MİRAFYORİSİNDEN alıcam hastasıyım ağbi.))

Hangi arabayı satıcan dedi ,camdan bak ağbi CHEVROLET dedim baktı ama DERİN baktı dışarı çıktı etrafında gezdi ve geldi.
Nasıl araba ZEKİ dedi, ağbi ON NUMARA araba bakma satıyorum beğenmediğimden değil bu BELMANDONUN filme hasta oldum onun için DOĞAN 131 alıcam ağbi renki camlı ,çift oynar dikiz aynası))
Bana satın dedi arabayı, sağlammı vuruğu kırığı varmı diye sordu.Ağbi bir ufak kazası var dedim, ama çok iyi ustaya yaptırdık hiçbir problemi yok ON NUMARA araba!!
Kaç para istiyorsunuz dedi?Dedim İSMAİL ağbi arabanın ederi 1.250000 tl ama sen yabancı değilsin ağbimizsin senden az alsak ne olur.Sana 1.100000 tl olur

Aldım ulan dedi,ŞAHAN babaya sordu sen ne diyorsun ,dedi ne diyecem İSMAİL* im hayırlı uğurlu alışverişler olsun bak hem yabancıya gitmiyor hemde üstümüzden külfeti kalkıyor şimdi gidicektik GALERİCİNİN ağzının kokusunu çek,hadi hadi hayırlı olsun dedi.
Yalnız şimdi viskisini içeriz diye söyledi şahan baba.İsmail ağbi çırağa oğlum viski aç şam fıstığı koy ağbilerinin önüne bir anda LİPİTO hepimizde aşırı yükseldi!

O arada rahmetlik İSMAİL ağbi ZEKİ kardeşim yalnız bir ricam daha var aha sana 900000 tl bir dahaki ay 200000 tl vericem.
Olur ağbi dedim parayı aldım cebime koydum dedi sen yabancı değilsin ne zaman olsa arabayı üstüme alırım şimdilik senin üstünde dursun birde ona kesilmeyelim.))
O gün biz çıktık gittik birkaç gün sonra zor bela benim arabayı bir aksarayda galeride bir tane buldum.O yıllarda DOĞAN bulunmuyor sıra!
İçeri girdim ağbi kaç para bu araba, kardeş dedi 3.000000 ama şu anda paraya ihtiyacım var 2.935000 veririm para kazanmadan.
Montun cebinden çıkarttım sayıyorum adam dedi ben şaka yaptım bende sana şaka yapıyorum dedim arabayı aldım))!
                            

Aradan birkaç gün sonra İsmail ağbinin oraya gittik İsmail ağbi halli ulan ZEKİ arabanın direk üç santim içerde arabada bir sürü masraf var tamirci dediki İSMAİL sana iyi geçirmişler.
İsyanda arabayı tekrar tamirata soktum 500000 tl den aşağıya yenilemesi bitmez vermem senin iki yüzü zarar büyük isyanda.
Dedim vermezsen verme ALLAH BÜYÜK bir yerden gelir İSMAİL ağbi o para bana))!
İsmail ağbi arabayı bir yaptırdı arkadaş araba 16 yaşındaki gelinlik kız gibi.

Gidiyoruz traşa İSMAİL ağbi ağzına iki fıstık atıyor sizi ÇAKALLAR bizede oyun ha diyor))!
O arada OKAN diye bir arkadaş var, çok değil İSMAİL ağbi altı üstü 3 cm direk geriye vurmuş diyor))!
Bir gün aklıma geldi dedim OKAN bu kilitleri değiştirmediyse arabanın bende yedek anahtarı var!
Bir gece evinin önünde bir bittik anahtarı bir vurdum aynen açtı artık geceleri geliyor park halinde arabayı alıyoruz sabaha karşı İstanbul alemlerinden dönüyoruz benzinde bedava))!
İsmail ağbi etrafa diyormuşki ya arabayı gece tam depo bırakıyorum sabah yarısı yada çeyreği olmuyor.Demişler depo deliktir hemen depoyu söktürüp baktırıyor, yok sağlam.
                            

Sonra bizden bir arkadaş uyandırıyor ağbi bunlar geceleri senin arabayı alıp evin önünden alemlere akıyorlar.
İftrira miftira diye söyledim , İSMAİL ağbi dedi ulan ZEKİ dedi ben seni bilmezmiyim diyor,tüm kilitleri değiştirdim gel al dedi!!))
O aralar diyorum ağbi şu arabayı alsan üstüne, sus ulan diyor zaten bir ton masraf kalsın şimdi birde oraya kesilemem,iyi ağbi diyorum.
Bir gün heyecanla bir geldi dedi araba sendemi, ağbi ne diyorsun ne arabası doğru söyle diyor, vallahi ağbi ne oldu dedim araba yok çalındı o zaman diye yutkundu.

Atladık gittik karakola çalıntı olduğuna dair rapor tutturduk polis arkadaşlarda bende dedimki ağbi bunlar arabayı çoktan parçalamışlardır bile.
Yıl 1985 sonbaharı.!!
Aradan bir buçuk yıla yakın zaman geçti arabadan bir haber yok.Yıl 1987 ocak sonu gibi İSMAİL ağbi heyecanla bir geldi ZEKİM araba ADANA da bulunmuş,emniyet arabayı getiricek burda anlaşmalı garaja çekicekler işlemler tamamlanınca arabayı alıcaksın………..alıcaksın))?
Araba halen benim üstüme!!
Arabayı getirmişler ben görmedim İSMAİL ağbi diyorki arabanın rengi lacivert olmuş ama benim zamanımdan daha bakımlı araba diyor,NE İŞLER))!

Tam o günlerde tarihin en büyük KAR yağışı  istanbula bir bastırdı hayatımızda böyle bir şey görmedik kuşlar donup ölüyor istanbulda ETİLER,DÖRT LEVENT bölgesine kurtlar indi çöplere, şimdi söylesen hadi git yahu derler,aynen dediğim gibi İSTANBUL felç.
                           

Bizde ne yapalım TESİSİ ULUDAĞ TURİSTİK OTEL konseptine soktuk bazen eve dahi gitmiyoruz çaylar,poğaçalar ,börekler öğleden sonra karda mangal şarabı,viskisi,rakısı  on numara gidiyor ORDU gibiyiz.
Zaten dört beş ay  sonra askere gidicez birde onun stresi var gidene kadar ,onuda başka bir anılarımda anlatırım.
                                

Tabi İsmail ağbi arabayı alacakta emniyetten ben olmadan alamaz,ZEKİ gel şu arabayı alalım ağbi şu bakiye 200 tl alayım diyorum))!
Ulan ne iki yüzü zaten bir ton zararım var, ağbi TİCARET yaptık sen yanlış yaptın,ben demedimmi sana ALLAH bu parayı bana getirir))!
Demişler  bazı arkadaşlar, ağbi sen kap bir viski git içir yumuşat halleder ZEKİ demişler.

Bir baktık İsmail ağbi allah gani gani rahmet eylesin ZEKİ canım kardeşim bak sana JB viski getirdim açtık içiyoruz ama bende tık yok.
Bu seferde zaten iş yok ortam İSMAİL ağbiyide açtı,oda alıştı hergün öğleden sonra geliyor araba muhabbeti ile başlıyor sonra oda bizle beraber MAYMUN oluyor,viskiye tam gaz devam.
                       

Bu sefer iş yerinden evden şikayetler ne oluyor işe güce eve gelmiyor.))!


               

Kış tüm şiddeti ile devam ederken artık ayın sonunda hava açılmaya başladı dedim İSMAİL ağbi gidelim arabayı alalım sen bana bir 50 lik yap adanaya gidim bu karın üstüne bir bahar göreyim.
İyi dedi gittik hallettik araba gıcır gıcır hadi iyisin İSMAİL ağbi dedim.
50 liği aldım doğru ADANA uçağına hiç unutmam THY  yeni AIRBUS 310 uçakları gelmiş geniş ,kadillak gibi bir indim ADANA!

                        

Adanada BAHAR hava mis gibi  kemiklerim sıcak gördü ,ordan doğru ADANA nın  CEYHAN kazasına gittim.
Hiçbir akrabaya uğramadan ADANANIN açık hava kebabçıları vardır şimdi onlarda kalmadı, birader masayı kurdum rakıyı otu,kebabı koydurdum gece artık MAYMUN olana kadar devam sonra akrabalara giderim ZEKİ oğlum ne zaman geldin,e ben sabah geldim bu saate kadar nerdeydim kebabçıda ))!!

BERBER İSMAİL ağbi sonra bazı sağlık rahatsızlıkları geçirdi iyileşsede 2000 yılının başında genç yaşında HAKKIN RAHMETİNE KAVUŞTU.
İyi insanları,tatlı hatıralarla anmak çok iyi oluyor, unutulmasınlar bir BERBER İSMAİL vardı şimdi yardımcısı İSMAİL devam ediyor ama ne o günler ne o tatlı anılar bir daha olmaz..
                    

Yazımı yine bende hatırası büyük bir rahmetli büyüğümün sözlerine örnek teşkil edecek yaşanmış tatlı espirili konu ile bitiricem.Ders ve gönderme mahiyetinde.
ANKARADA bu büyüğümüzü kaybedeli çok uzun yıllar oldu 26 sene.
Lakabı BABALARIN BABASI idi özellikle türk yeraltı dünyası çok hürmetle kendisini tanırdı adı T.G idi çok geniş çevresi vardı bu dünya üstünde büyük etkisi vardı.Çokta yakındık birbirimize rahmete kavuşana kadar.
Çok ağar bir insandı ANKARA lı, 1980 li yılların ortalarından sonra zaman zaman yanına gideriz bazen o istanbula gelir.
Bir gün  içkili  bir restorantta buluştuk masası kurulu masanın üstünde vazoda bir adet kırmızı karanfil demleniyor,hoş geldiniz yiğenlerim dedi…
Oturduk bazı konulardan konuşuyoruz sıkıldı şöyle dedi bize, şimdi siz hem alemlerde ağabeyinizin gölgesinden faydalanıyorsunuz,hem burda birde sohbet edip  kültürümden yararlanıyorsunuz birde üstüne RAKIMI içiyorsunuz şimdi bu kadarı fazla değilmi yigenlerim!))
                                       

Bizde bu kadar şey yaşarken arkamızdan NOT tutun yaz allah yaz biz ter dökelim siz notları SENARYO yapın?


                              

Herkese iyi pazarlar.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder