7 Mayıs 2016 Cumartesi

ANNELER GÜNÜ DÜNYADA KADINLAR.

                            

Sevgili takipçilerim hepinize yine mutlu ve eğlenceli bir Pazar günü dilerim.
Bugün birde önemli gün DÜNYA ANNELER GÜNÜ!
Burdan başta tüm ŞEHİTLERİMİZİN ANNELERİNİN ,ANNEMİN,KIZ KARDEŞİMİN,EŞİMİN,ESKİ SEVGİLİLERİMİN)) ve tüm DÜNYA ANNELERİNİN bu anlamlı ve güzel günlerini kutlarım.
                           

Ayrıca rahatsızlığımdan dolayı uzun zamandır tedavimle ilgilenen bayan DR hanfendinin özellikle anneler gününü kutlarım.!))

                            

Kutlama faslını geçtikten sonra iki kelam edip güzel anılarımla sizi dinlendirmek isterim.


Aslında bu hafta biraz arızalıydım ne yazıcağımı bilmiyordum ANNELER gününe denk gelince bunları karalayım dedim.
Biliyorsunuz ERKEKLER için çok kitap yazıldı çünkü erkekler zayıf karekter genetiğine sahip oldukları için A dan Z ye çözülmüşler gelen ERKEKLER hakkında kitap yazmış giden ERKEKLER hakkında kitap  yazmış.

Ama KADINLARIN KİTABI yok,çözemezsin kadın milletini ALLAH enteresan bir yaratılış bahşetmiş kadınlara hepsi ayrı FİLM))
Akıl sır ermez,erdiremezsin!!
                                 

Bazen olmazsa olmaz, bazen hiç olmasada olur!!
Tabi KADINI en kutsal tanıyan din ve bu dinler üstünden hüküm süren  ırklar Museviler yani Yahudilerdir.
                                       

Biliyorsunuz Yahudilerde kadın kutsal ve doğurgan olduğu için Yahudi olabilmenin mümkünatı  kesinlikle ANNENİN Yahudi , Musevi olarak adlandırıyoruz bu dinden olması ,senin Musevi bir anneden dünyaya gelmen gerekiyor.

Yoksa baban Yahudi ise annen değilse Yahudi olamazsın DÜNYA SİNAGOGLARI seni Musevi olarak kabul etmez.
                                      

Tabi biz bazı insanlarımız  gibi sabah akşam Yahudilere küfür edip sonra geri plandan onlardan nemalanan onların siyaseti ve ekonomi çadırlarından otlanan insanlardan değiliz.
                     
Bizim görüntümüz neyse içimizde dışımızda o, ilerki yazılarımda bu konulara geniş yer vericem çünkü STALTERLERİMİ bana yaktırdılar.
Ben doğduğumda Musevi,ermeni,rum,beyaz rus gibi ekalliyetlerle beraber yaşadık, onun için çok dostum arkadaşım, vardır çeşitli azınlık tabir ettiğimiz yapılardan.
Tabi küçüklüğümde o yıllarda ORTA BİRİNCİ sınıfa başlamıştım ALBERT isminde Musevi bir arkadaşım vardı sınıfta kısa çelimsiz rüzgar esse ALBERT uçabilir onu alıp götürebilir öyle bir tip!!
Fakat bir o kadarda hareketli ve neşeli.Onun kadar çocukluğumda neşeli insan tanımadım işi gücü muziplik,tatlı şakalar yapmak hepimizi güldürmek onun en büyük işi.

Ben o zamanlarda agresif bir yapıya sahiptim biraz dik bir yapım vardı.
Bir gün aşırı milliyetçi bir müzik  hocamız vardı, o yıllar artık türkiyenin siyası ve ideolojik kamplaşmaya başladığı zamanlar ALBERT e ayağa kalk dedi tabi ayağa kalktı ALBERT sanıyor ders ile ilgili bir şeyler sorucak fakat ismi ve hangi dinden olduğu hakkında sert bir tavırla bazı konular sorunca ALBERT sıkıntı yaptı işte şimdi burda söyleyemiyeceğim bir konu ile ben hocaya ayağa kalkıp tepki verdim hocada bana seni kötü yaparım dedi hocam yaparsında sonunda ne yaparsın dedim?
O zaman sustu ve konuyu kapattı.Bu ALBERTİN çok hoşuna gitti arkadaşlığımız iyice sıkılaştı.
                            

Ama ALBERT ikinci sınıfı bitirmeye yakın artık ailece türkiyeden göç etme kararı aldılar BELÇİKAYA ,daha evvelki bir yazımda var giderken ALBERT havalı tüfeğini bana çok uygun bir  fiata sattı.
İşte gittikten sonra bir daha ALBERT ile hiç karşılaşmadım görmedim yıl 1977 idi gittiğinde sanırım.

Yıl 1992 yaz ayları gece saatleri yeni bir bayan arkadaşım var yanımda bu arkadaşımla ilişkimiz kısa oldu ama bazı bayanlar vardır erkeklerde iz bırakan kadınlardır,bu hanfendide öyle bir hanımdı.
                      

Adıda hoş MEHTAP isminde hayatımda hep dikkat etmişimdir rakıyı veya sert alkolleri SEK içip TAŞ gibi ayakta kalan kadınlar çok erkeklere hitap etmesini bilen ve erkek aklını çok iyi idare edebilen bayanlar oluyor.
Neyse hanfendi ile bir yerde hafih yemek yedik alkol aldık sempteki TESİSİMİZİN kafesine gitmek için merdivenleri çıkıyoruz karanlıkta üç kişi içlerinden biri ZEKİ,ZEKİ diye sesleniyor.
Bir birimize yaklaştık iyice gözlerimi kıstım sonunda tanıdım ALBERT şok oldum sarıldık birbirimize.
Dedi sabahtan beri seni arıyorum her yerde  o arada biz bursaya gittik geldik  uçakla dedi, eğer seni bulsaydım senide götürücektim hemde yolda sohbet ederdik diye anlatıyor kanki.
Peki sen ne iş yapıyorsun ALBERT dedim ,ZEKİ dedi belçikaya taşındıktan sonra ordanda AMERİKAYA geçtik orda havacılık okudum PİLOT oldum şimdi bussines jet kullanıyorum.
İstanbula bu ilk seferim VİP bir yolcu getirdim işte o arada seni aradım bulamayınca biz atladık uçakla BURSA ya İSKENDER yemeğe gittik.
Döndük bir daha uğrayım buraya belki gelmişindir diye çünkü dediler tesise geliyor,dedim hadi gidelim oturmaya yok dedi biz artık dönücez vaktimiz yok.

Peki sana nasıl ulaşıcam,dedi ben seni bulucam merak etme,iyi dedim.
Gittiler ama sevindim eski bir dostumu gördüğüme,masada MEHTAP dediki ZEKİ sen ne işsin ne gibi bu acayip acayip arkadaşlar uçakla bursaya İskender yemeğe gitmeler siz ne işsiniz ya!!
                                          

Vallahi MEHTAP ım bende senin gibi babadan FRANSIZIM))!!!
                              

Aradan yedi yıl geçti yıl 1999 mart ayı tepebaşı otaparkında gece geç saatte arabama biniyorum,bir ses ZEKİ ,ZEKİ döndüm sütunların arkasından üç kişi çıktı yaklaştılar ANA bir baktım ALBERT.!!
Tabi çok sevindim yine sarıldık,hadi gidelim bir yerde yemek yiyelim içelim, yok dedi işimiz var seni bir göreyim diye geldim gidicez dedi işimiz var AMERİKAYA dönücez.
Aslanım dedim bir telefon ver seni istediğimde bulayım sonra gelicem sana ulaşacağın bir telefon veririm devamlı seyyarım dedi.
Peki dedim.

Yıl 2002 yanımda elemanım olan genç yaşta askerde rahmete kavuşan aynı zamanda HEMŞERİM KONYALI İSMAİL ben alkol aldığım için nöbette, o çok dindardı ağzına kötü hiçbir şey sürmez beş vakit namazında havadan sudan sohbet ediyoruz arkadaşlıktan eski arkadaşlardan,bu mevzuyu anlattım ALBERT i rahmetliğe olurmu ağbi öyle şey dedi,  sen benim attığımı gördünmü hiç dedim.
Gece geç saatte alkolüm bitti İSMAİL ile birlikte garaja indik arabanın başına geldik arkadan bir ses ZEKİ,ZEKİ!!
                                

Arkama dönmeden rahmetlik İSMAİL kardeşime dedim gördünmü İSMAİL ,ALBERT kardeşim bak senide kırmadı geldi.))
Arkama bir döndüm ALBERT, ZEKİ ne haber? iyidir ALBERT,  İsmail şokta.
ALBERT yine fiks üç kişilik ekip kısa sohbet ettik ama gülüyoruz dedim gel gidelim içmeye desem gelmiycen,telefon ver desem vermiyecen ALBERT senin…….e…..s ))oğlum korku filmlerindeki FREDİ CORUGUR gibi arkamızdan çıkıp aklımı g….. ediyorsun.

Bir daha bulma lan beni aklımı aldın ulan nedir bu a….. kabus gibi arkamda aniden gecenin bir vakti kuytu yerlerde bitiyorsun.))
İnanırmısınız karnını tutarak gülmekten ayrıldı adamları ile yanımızdan bir dahada hakikaten gelmedi arkamda bitmedi.
Arabaya bindik rahmetli İSMAİL diyorki ağbi hakikaten çok garip arkadaşların var nerden bunları buluyorsun!!))
Rahmetliyede söyledik fazla karıştırma İSMAİL nerden buluyorsun ne buluyorsun dinlemedi aradı durdu!!
                                      

ALLAH RAHMET EYLESİN MEKANI CENNET OLSUN.Onuda anmış olduk.
Tekrar tüm annelerimizin anneler gününü kutlarım,iyi pazarlar.
                                

SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder