6 Şubat 2016 Cumartesi

BABUŞKA MELEK-1&BABAM.

                                 

Sevgili takipçilerim yine iyi bir Pazar günü dilerim,bu hafta twııter ortamında sosyal paylaşım yaptığımız ÜLKE TV değerli çok çalışkan sipikeri sayın BANU YÜM hanfendi sayesinde aklıma bir hadiseler geldi eğlenceli olduğunu düşüğündüğüm,birde yine gizli hayranlığımız olan bir hanfendiyede söyledim bu Pazar yazımı muhakkak okuyun diye…
                   

Ama kaderimiz bugün 7 şubat rahmetlik babamın ölümünün 33.yılı birde sevgili gazeteci dostum sayın ZİHNİ ÇAKIR beyin babası rahmete kavuştu burdan ona tekrar baş sağlığı dilerim,muhterem babasının mekanı cennet olsun,bugün yedisi mevliti okunacak.
Yazıma babamla başlıyayım,genç kaybettik ölmeden evvel aynı ANTONY QUİN BAŞROLÜ OYNADIĞI AKDENİZLİ filmindeki YUNANLI ARMATÖR ONASİS beye benziyordu.
Hızlıydı,çok bonkördü babam diye söylemiyorum çok zengin değildik ama tüm dünyanın önemli başkentlerinde tanınır buna VATİKAN dahil. İyi Fransızca ve latince yazar ve konuşurdu.
                                    

Profosyonel barfiksçiydi,tenis ve futbol oynardı.
Hayatta tek vazgeçemediği RAKI sı öyleki BREJNEV döneminde MOSKOVAYA bile bir kasa rakıyla gitti.Ölene kadar kadehini elinden bırakmadı.

Eğer keyfi yerindeyse PURO içer bazen ,birde en çok son zamanlarında bana takılırdı arkadaş gibiydik,şöyle derdi ARSLAN kızın annesi nasıl güzelmi,bak güzelse söyle bekarsa bende geleyim)).
                       


Babuşkamda son zamanları şöyle derdi onun için, ağzına ODUNLARI alıp içiyor kendine bakmıyor.))
                                  

Babamla anım çok ilerki zamanda anlatırım ilginç ve maceralı ben şimdi sizi eğlendirecek AŞK ,MEŞK konularına gireyim.
Gençken flört ettiğimiz kız arkadaşlarımızla iş ciddiye biner o yaşlarda gençlerde evlilik merakı çoktur o aralar işte bir kız arkadaşım var seviyoruz birbirimizi evlenelim dedik ailelerede açtık olumlu bakıyorlar ama umutlu değiller haklılarda.
Neyse BABUŞKAM yeniköyde bir yalıda oturuyor bakıcıları hizmetçisi var,rahmetlik halamda yanında işte bu flörtümle hem gidiyorum denize girip eğleniyoruz akşam oldumuda ordan restorantlara gidiyoruz,BABUŞKAM da çok bonkördür paraya ihtiyacım yok ama her gittiğimde cebime şimdinin parası ile 500,1000 tl koyar, iyi aleminde parası çıkıyor arslan BABUŞKAM…
                                     

Tabi kızcağız bir müddet sonra baktıki stratejik ömrümüzde benden ona hayır yok tekmeyi attı bize sepeti koluna herkes yoluna muhabbetine soktu.Kulakları çınlasın..))
Tabi bir boşluk içindeyiz gerçekten o bıraktıktan sonra bir türlü kıvamı kimse ile tutturamıyorum,işte bir arkadaş toplantısında semptimizin haricinde yeni bir arkadaş hanfendi ile flörtte başladık daha yeni.
Dedim  arabaya atlıyayım kızıda alayım bir BABUŞKA ziyareti yapalım ordan yine alemlere akarız.

Gittik BABUŞKAM artık son yılları gözleri tam şeçemiyor,hemen FATMA kardeşime evin sosyal hizmetler görevlisi,torunuma masa kur RAKI getir sever babası gibi diye izzet ikrama başlattı,fakat işte ne olduysa orda oldu?
BABUŞKAM bizim bernanın elini tuttu ve şöyle dedi AK kızım siz bu işi çok uzattınız derlerki uzayan NİŞANLILARIN arasına KARA KEDİ girer dedi ve ortalık böyle bir buz oldu.Tabi mevzu devam ediyor aynı konu üzerinden,BABUŞKAM nasihat veriyor Allahtan kızcağız idare ediyor çaktırmıyor aynen devam he he diyor.
Neyse BABUŞKAM dedim bize müsaade kalkalım ben içimden diyorum dışarda yandık BERNAYA ne anlatıcaz.
Babuşkam allahrahmet eylesin mekanı cennet olsun zorla yine cebime para koydu ve dışarı çıktık.
Otoparkta arabaya bindik BERNA da fazla bir stres görmüyorum,böyle yaptı oh ne güzel dedi kızları buraya at, ortam görkemli alemini yap, cebinede parayı koy güzel mevzu yakalamışız anlat bakalım dedi bu NİŞAN meselesini,tabi mevzuyu geç saatlere kadar anlattık,SEVİYORDUK olmadı AYRILDIK))…

Burdan şimdi çok sevdiğim 1941 doğumlu devlette önemli görevlerde bulunmuş banada çok emeği olan bir ağbimin mevzusu ile devam edicem.
Zeki diyor İstanbul valiliğinde görevliyim,devam et TAN ağbi ATAKÖY plajı yeni açılmış yakışıklıyım gözümde gözlükler elimde havlum evden çıkıyorum yürüyerek plaja gidiyorum denize giriyorum diye devam ediyor.
O yıllarda plaj çok güzel deniz temiz,bir gün güneşleniyorum biraz yanımda çok güzel bir hanfendi uzanmış ama benden bayağı büyük tanıştık İstanbul ünüversitesinde öğretim görevlisi profösörmüş evlerimizde ATAKÖYDE yakın bir sardı bizi AŞK kardeşim alemler gece hayatı derken iki ayda dünya evine girdik.

Sonra ağbi dedim benden onbeş yaş büyük yedi sekiz sene evliliğimiz yürüdü sonra beni biliyorsun gece hayatım,kumarım var evde huzursuzluklar başladı gelmiyorsun,gitmiyorsun oydu buydu derken boşandık kardeşim dedi.

Tan ağbi çok ciddi bir insandı yolda yürürken bile asaletinden anlardın beni ilk gençliğimde başlangıç yeraltı dünyasını bana 
tanıtandır..Hikayelerimiz çok uzun,soyadı TAN gerçek hayatta adı diğer yazılarımdaki isimlerle karışmasın diye bu şekilde soyadı ile veriyorum..
Bir gün SSCB (SOVYETLER BİRLİĞİ) dönemi İstanbul başkonsolosluğunun olduğu yerde istiklal caddesinde bir yerimiz var, TAN ağbi ile takılıyoruz akşam oldu KONSOLOSLUKTA büyük bir resepsiyon var TAN ağbi bu gece takılalım dedi,tamam ağbi dedim.
Ben o zaman RAKI alayım geleyim dedim,tamam dedi yanına ne alıcaksın dedi leblebi alırım ağbi dedim..
Çok severdim SARI leblebi ile RAKI içmeyi bir tutam leblebi ile bir büyük rakı içerdim..

Ya bekle dedi leblebi ile rakımı içilir kafadan kontakmısın dedi,beraber gitti bir meze evinden bayağı bir nevale yaptık,döndük ağır,ağır içiyoruz muhabbet,sohbet  TABİ AKŞAMIN sonlarına doğru RAKI büyük gümledi.
Ağbi bekle geliyorum dedim,TAN ağbi nereye dedi RAKI almaya yok yeter dedi,dedim nasıl yeter daha yeni başladık geceye tamam stop dedi.
Ben tabi başladım şarlamaya ağbi bu senin yaptığın delikanlılıkmı,daha yeni başladık böyle masadan kalkılırmı bir münakaşa ayrıldık,bir yıl konuşmadık kulakları çınlasın küstük.
Bir yıl sonra yine barıştık bir yılbaşı arifesi KOMİSER OKAN,BEN,MARDİNLİ bir kardeşimiz TAN ağbi sözleştik yine aynı yerde alem yapıcaz.
Tan ağbi dedi akşam siz masayı hazırlayın ben geliyorum,biz gittik rakılar,mezeler yemekler üstüne YILBAŞI gecesi diye VİSKİMİZ geceyi öldürücez.


Masa kuruldu TAN ağbi yok bekledik başlamayalım onsuz TAN ağbi yok en sonunda vurduk kendimizi masaya geceyi kendi aramızda kutladık.
Tan ağbi üç gün sonra geldi tabi bizde sitem ağbi ayıp değilmi söz veriyorsun gelmiyorsun diye,dedi çocuklar ÖMER yakaladı vallahi bırakmam ondan gelemedim.

Ama bu bizde takıntı oldu,kuruyoruz en sonunda itiraf etti dedi gözüm sizinle içmeyi yemedi sizin sağınız,solunuz belli olmaz içer bir birinizle bozarsınız ,bir birinize ateş edersiniz arada ben giderim,aman dedim kardeşim neyime lazım ben tek başıma yeni yılımı evimde kutlayım,biz nasıl gülüyoruz.))

Hepinize iyi pazarlar.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder