23 Ocak 2016 Cumartesi

GARİP AĞA ÇOCUKLARI…

                                   

Sevgili takipçilerim hepinize iyi pazarlar dilerim.
Mutsuzum ve üzgünüm bir yakınımı kaybettim ,daha doğrusu yakın bir akrabamı kendisine ALLAHTAN RAHMET DİLERİM hepimizin gideceği yer orası en iyisini ALLAH bilir.
Şairin dediği gibi vakit gelmişse eğer ,kalkıcak ıssız  bu limandan gemi.
Sizleri bu Pazar gününüzde mutsuz etmek istemem ama hayat ne diyeceğimi bilmiyorum.
Tekrar temennim hep mutlu pazarlar geçirmeniz dileği ile eski maceralarından ve arkadaşlarımdan yine hayatının baharında yirmidört yaşında kaybetiğim bir lakabı gibi GARİP arkadaşımdan bahsedeyim.
                            

Tatlı anılarla acı ve hüzün macera karışsın.
Umarım size hitap eder bu hafta İSTİHBARAT ve GÜVENLİK konusu yok.
Garip lakaplı arkadaşımız semptimizde değerli bir DİYARBAKIR kökenli öğretmen annemizin ilk çocuğu tek oğlu,birde Allah uzun ömür versin kızkardeşimiz olan iki çocuklu CUMHURİYETİN ÖĞRETMENİ bir gerçek esas kadın büyük bir kişilikti.
Bir çoğumuzada ilk mektep öğretmenliği yaptı,GARİP kardeşimin babasıda değerli bir makine mühendisi beyefendi bir insandı.
Rahmetli arkadaşımız GARİP kardeşimiz aynı eski kareteci bir çok filmi olan BRUCE LEE ye benzer anımsatırdı.
Çok hareketli iyi bir sporcu profosyonel yüzme ve sutopu lisansına sahipti.
Tabi bir gurup arkadaşız GARİP İstanbul eczacılık fakültesine devam ediyor,ünüversite arkadaşlarından biride MARDİNLİ bir arkadaşımın o zaman nişanlısı şimdide Allah bir yatakta kocatsın eşi mardinde yaşıyorlar.

Tabi  GARİP ile çeşitli sosyal hayatımız ve eğlence hayatımız var.
Yıl 1983 izmir deyim GARİP ve diğer arkadaşların SUTOPU müsabakaları var,birde istanbuldan KİNG KONG Mustafa yıda görmem lazım haber aldım oda ordaymış,KİNG KONG mülteci sıfatı ile İZMİR ilimize acil istanbuldan iltica etmiş,bu hikayeyi ayrı bir Pazar günü yazısında ele alıcam zira uzun soluklu bir MACERA))!
Çıktım otelden KORDON BOYU (ESKİ KORDON) muhteşem İzmir i seyreyleyerek üstümde tiril tiril keten elbiselerim,ayağımda espadil sallanarak ALSANCAK yüzme ve su sporları tesislerine gidiyorum.
                           

Neyse vardık tüm TAKIM,TEŞKİLAT orda.KİNG KONG ta orda ama bu mevzu sonra dediğim gibi çocuklar ZEKİ hoş geldin ne iyi etinde geldin İSTANBULDA yine efsane olmuşunuz.))

ALİ MERT arkadaşımız var takım gidiyor diye İzmir BALÇOVA DSİ tesislerinde güzel iki villa ayırtmış tüm takım orda kalıyor dediler  ZEKİ sende takıl iyi dedim.
Eşyaları oraya taşıdım, günler İZMİR maceraları ile geçiyor sabah havuz,müsabakalar akşam ALEMLERE akıyoruz.
Bir gün olimpik havuzun resmi standart trampleni var yav dedim çıkayım şundan bir atlayayım gittim 1. Kattaki mesafeden atladım,sonra ikiye çıktım ordanda biraz ürpererek atladım.
Asansöre bindim bu sefer üçe çıktım yürüdüm tramplenin ucuna geldim aşağıyı görmemle yere çömelip yatıp geri geri yavaş asansöre ulaştım bindim doğru aşağıya.
Allahrahmet eylesin GARİP çok cesaretli başladı bana gülüyor,ulan amma tırsaksın,korkak herif falan,GARİP manyakmısın kardeşim yüksek buradan göründüğü gibi değil.                    

Dur bir ya dedi fırladı asansöre bindi üçüncü kata direk çıktı,ve tramplenden balıklama kendini suya bıraktı,inanın diyorum o TOM ve JERY çizgi filmindeki kedi gibi GARİP kardeşim bütün bir vucut üstü yani yüz üstü suya çarptı ve bir garip SES çıktı.
                              

Baktık GARİP kardeşim suyun dibinde yatıyor çıkmıyor ALLAHTAN tüm arkadaşlar atladı GARİBİ çıkardılar hemen suni tenefüs biraz masaj kendine geldi ama geldikten sonra ben nerdeyim diyor)).
Tabi kendine iyice geldikten sonra biraz makara yaptık ama iki gün kendine gelemedi yattı vucudunda bir büyük bütün kızarıklık kaldı)).
Bundan sonraki dönemde ADANA müsabakalarına gitmişler ben yoktum sonra öğrendim ADANADA havuzun altında 20 santim boşluk olan bir boru geçiyormuş,demiş ben bu borunun altından geçerim, demişler yapma,demiş amma tırsıyorsunuz ben geçerim,demişler o zaman su borusu hazırlayalım geçemezsin sıkışırsın ihtiyaç olur tamam demiş.

Atlıyor havuza tabi malum hadise geçerken boru ile havuzun debisi arasında sıkışıyor,tabi arkadaşlar yine büyük mücadele ile ağzına hortum verip GARİP kardeşimi çekerek çıkartıyorlar ama anlatıyorlar tüm sırt karın bölgesi kanıyarak çıkmış havuzdan cesaret ON numara.ALLAH RAHMET EYLESİN.
O yıllar mevsim kış bir hafta arası gece ALİ MERT,GARİP ben bir üçlü yaptık bayağı bir alkol aldık bir yerde çıktık müdavimi olduğumuz bir meşhur diskotek var o yıllarda oraya gittik baktık birkaç erkek bayan arkadaşımız oturuyorlar,yanlarına düştük masa harika ortam  kakara kikiri,gülüyoruz masaya viski söyledik keyif on numara diskotek boş bir tek karşı tarafta bir toplu gurup var.
Garip piste çıktı üstünde PARDÜSESİ ile dans ediyor bizim işimiz olmaz slow dansın haricinde, bir anda o karşı gurup GARİP kardeşimin etrafına doldular onlarda süratli dans ediyor,hepside TATAR vatandaşlarımızdan işte biz kendi dalgamızdayken bir anda piste bir baktık sanki DANS pistinde BRUCE LEE filmi oynuyor GARİP ve TATAR vatandaşlarımız birbirine girmiş ama GARİP üstündeki pardüse sanki SUPERMAN in pelerini.
Tabi kendimizi toparladık ben ALİ MERT birkaç arkadaşımız daha  kavgaya dahil olduk tam bir arbede ve KARATE filmi bir tek ALİ MERT ile ben MUHAMMET ALİ,JOHN FOREMAN takılıyoruz işte vatandaşın birini saçından kavramışım yüzüne vuruyorumda vuruyorum kafasını kaldırdım yav bunda daha kan yok elime kısa cam viski bardağı geldi aldım onu ağızı açık tarafından suratına vurdum işte o anda bir baktımki yüzünde ikinci dudak açılmış dişler ordanda gözüküyor.
                           

Ama işte arkadan bunu gören arkadaşlarının kavgadaki bir kısımı kalabalık beni duvara sıkıştırdılar biri yerden kırılmış cam bardağını almış benim yüzüme vuruyorduki son saniye gördüm kulağımı döndüm kulakla altındaki bölgeye saplandı elimle ittim düştü ve o esnada ALİ MERT yetişti üstümdeki baskıyı hafifletince toparladık ve bunları önümüze katıp DİSKOTEĞİN dışına kaçanları caddede arabalarının önünde ağar dayak atarak ŞEREFLİ TÜRK POLSİNİN olay yerine intikali ile tüm taraflar olay mahalinden dağılarak evlerimize yatmaya gittik ama benim işim pansumandı,tedaviydi uzadı hala hatırası çok belli olmasada üstümüzde taşıyoruz.

Tabi aradan uzun yıllar geçti artık ben koptuğum için guruptan 1990 senesinin sanırım MART ayıydı bir haber aldım telefonla bir arkadaşım ,ZEKİ GARİP kardeşimizi kaybettik defnediceğiz  gel.
Hemen hareket ettim unutmuyorum YUNANİSTANA gidicem akşama erteledim son görevimizi yaparak GARİP kardeşimizi defnettik ALLAH RAHMET EYLESİN ,MEKANI CENNET OLSUN.
Rahmete kavuşmasının sebebi ECZACILIK fakültesini bitirince diplomasını YEDEKSUBAY olarak askere gideceği için DİYARBAKIRDA bir oranın tanınmış ailesine kiraya vermek için anlaşmış.
Atlamış diyarbakıra gitmiş tabi yöre insanı çok misafirperverdir rahmetliyi gezmeye eğlendirmeye götürmüşler gece geç saatte dönerken rahmetli verin şu mersedesi bir test edeyim demiş yola çıkmışlar yolda giderken bozulan bir askeri araç reflöktörde güvenlik için koymayınca karanlık yolda rahmetlik askeri CEMSEYİ fark edemeyip süratta yüksek  ASKERİ araca çarpmış,orda hayatını kaybetmiş.
                           

Maceralarımız rahmetlik GARİP ve ortak arkadaşlarımızla çok,onlarda üzülmezsiniz ama hayatı yalın aktarmak gerekli.
Aradan çok yıllar sonra evlenicem ünlü bir araç kiralama şirketinden büyük bir Mercedes kiralıyacam içeri girdim bir baktım rahmetlikten yadigar kız kardeşi ZEKİ ağbi hayırdır şaşırdım dedim NİLAY kardeşim kısmetse evlenicem büyük bir şöförlü Mercedes araca ihtiyacım var.
ZEKİ ağbi araç ne demek dedi hemen rezarvasyonu yaptı ağbi aracın artı 4 saat ücretinide almıyorum benden hediye.

Sağolsun unutmam hiç.
Sevgili arkadaşlarım tüm ölmüşlerimizin mekanları cennet olsun bu hafta biraz kasvetli bir yazı oldu ama bende bu aralar maalesef öyleyim..
                              

Üzdüysem sizi Pazar,Pazar affedin.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder