9 Ocak 2016 Cumartesi

ÇAKALLAR VADİSİ.

                             

Sevgili takipçilerim,hepinize iyi pazarlar bu hafta sizi düşündürüp hemde hoş vakit geçireceğinize inandığım bir yaşanmış olayları, anıları yazıcam.
Başlık ÇAKALLAR olunca diyiceksiniz nerden aklına geldi yazılarını takip ettiğim severek televizyonda haber programlarında izlediğim gazeteci sayın CEM KÜÇÜK kardeşim ve dostum bu hafta sayın ERSOY DEDE ile yayınına ara verdi ve köşesinden iki kez isim vermeden çakal kod adlandırdığı eski bir KURT birisine verdi veriştirdi.
Yazı güzel olmuş ben hergün CEM beyle ERSOY beyi izlerim bastım kahkahayı.

Sayın KÜÇÜK TÜRKİYE de gerçek GLADİO nun (ERGENEKON) üstüne yazıları ile giden ilk YAZARLARDANDIR…
Tabi kenside KARADENİZLİ aslen bildiğim GİRESUN kökenli 1977 yılında ben karadenizde bulunduğum dönem TRABZONDA bizi yaylada bir köyde misafir ettiler, hatta misafir edenlerin arasında TRABZON GAZETECİLER BİRLİĞİ üyesi İHSAN bey vardı şimdi soyadını hatırlayamıyorum rahmetlik peder beyin dostu.

O yıllarda TRABZON köylerinde daha elektirik yok,yollara direkler atılmış ama hala bağlanmamış.
                             

Gece yaylada oturuyoruz PEDER bey rakısını içiyor,diğer yerel unsurlar alkol kullanmaz,masada karanlıkta lüksün altında otururken ÇAKALLARIN ulumaları geliyor bakıyoruz ilerde karanlığın içinden gözlerinin parladığını görüyoruz,rahmetli İHSAN  bey hadi ZEKİ saydır diyor hemen emaneti çıkartıp bahçeye doğru atıyorum,evin hanımları kızıyor,yapmayın etmeyin.Neden kaza kurşunu ile ölenler oluyormuş,ama ben çok seviyorum ATEŞ edicek yer olsun mevzu olsun hatta babam bazen bana sevdiği halde, bu mevzudan çok kızardı…
                              

Birde aklınızda olsun artık soğuk iklimde yaşıyorum,kendime kürk yaptırıcam burası eksi 25 dereceyi gördüğü zaman oluyor.
Erkek için  güzel KÜRK , ÇAKAL ve TİLKİ  derisi miks dikilerek yapılır…
                     

Gelelim ÇAKALLAR DİYARINA şimdi biz eskiden gece hayatını üç bölümde adlandırırdık KURTLAR DİYARI,BEBELER DİYARI birde ÇAKALLAR DİYARI.
Anlıyacanız gibi bunlar mekanların kalitesine,müşterisine,pozisyonu ve mahalli durumuna göre yerlerin KOD adlı sınıflandırılması…
                                     

Yıl 1987 yaz sonu askere gidicem bir ağbim var GALATASARAY lisesi mezunu camianın tanıdığı yaptığı işlerle ün yapmış yakışıklı aynı sayın FARUK PEKER beye benzer FELLAH HASAN.
Fellahlığı şurdan geliyor çocukluğu ailesi ile LÜBNAN da geçmiş rahmetli babası orda ticaret yapmış biraz ARAPÇA biliyor ordan lakabını GS camiasında ve tİrübünlerde FELLAH koymuşlar.
                               

Fazla delikanlı bir ağbimdi belayı benden çok severdi anılarımız çok artık FELLAH-1,FELLAH-2  diye gider…
                                

                                  
Şimdi askere ikimiz aynı anda gidicez üç ay yapıcaz ama,bu arada tabiki alemleri,içkiyi unutucaz.
Bunun için karar aldık bir ay evvelden FELLAH HASAN ağbimin ev boş aile yazlıkta oraya çadırı kurduk 24 saat durmadan sadece üç dört saat uyuyarak içki içip alemlere akıyoruz.
Dereler bizi nereye akıtırsa oraya gidiyoruz en son İstanbul özellikle beyoğlunda hangi batakhane kapanıyorsa orda içip eve dönüyoruz ,ertesi güne aynen devam.

Yani bünyeye ALKOLÜ ve GECE HAYATI ruhunu üç aylık stokluyoruz.
İşte o zaman beyoğlunda bir sabahçı barı var, barmaid olarakta allah gani,gani rahmet eylesin ünlü DANSÖZ ÖZCAN TEKGÜL çalışıyor.
                                          

Tabi yaşlanmış caminin minaresi ,mihrapı yıkılmış ekmek parasına çalışıyor orda,oraya gitmemizin nedenide yine rahmetlik galatasaraylı eski futbolcu METİN KURT ağbimiz,çünkü onu son durak orda buluyoruz.
O zaman bir gece gittik METİN ağbi orda dedi hadi çıkalım çocuklar ileride sağlam arkadaşların bir gece kulübü var orasıda sabahçı orda içelim,eyvallah dedik..

Ben,fellah hasan,metin kurt gittik kulübün adı CAPOCOPANO içeri girdik tabi loş mekan içerden rahmetlik MÜSLÜM GÜRSESİN şarkısının sesi geliyor,sahnede birisi MÜSLÜM babaya benziyor hani böyle benzer şarkıcıları bulurlar playback yaptırırlar oturduk.
                               

Allahallah bir tezahürat bir alkışlama MÜSLÜM baba,MÜSLÜM baba ulan dedim ne tezgaha geliyoruz sahte Müslüm çıkartıp,playback yapıp milleti haplatıp uyutup cüzdanlarımı götürüyorlar.
Mekanın sahiplerinden biri METİN ağbinin yanına gelince iş çözüldü değil harbiden MÜSLÜM GÜRSES ilerde locadada yenge, MUHTEREM NUR hanfendi.

Tabi içiyoruz biz şaşırmışız kendimizi toplamaya çalışıyoruz,meğerse iş şuymuş mekanın sahibi ile MÜSLÜM babanın eski arkadaşıymış.
Baba CİHANGİRDE oturuyormuş bazen uyuyamadımı,boş zamanı oldumu muhterem hanımıda alıp mekana gelip sabaha karşı bir iki duble içki içip sohbet muhabbet ediyormuş.
Böyle geldiği zamanlarda hatır için bir iki parça okuyormuş o günde bize denk geldi.

Biz yine o gün pavyonun ışıklarının tamamen yanması herkesin dağılması ile dışarı çıktık ordan taksiye atlayıp ben,fellah rahmetli metin ağbi eve gidip yattık.Ertesi güne hazırlanmak için en son ay bitti helalleşip doğru birliğimize ŞANLI TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNİN ocağına girip teslim olduk.
Fellah HASAN ağbi hayatta yaşıyor SUADİYE taraflarında,yenge ve çocuğu ile uzun yıllardır görüşmüyorum bir mevzudan, hasta olduğum dönemde kızmıştım,bir tek bu yazıda sağ yaşayan allah uzun ömür versin odur umarım TORUN sahibi olmuştur.
Kendisinin nasıl bir TATLI olduğunu birde şöyle anlatayım erkek kardeşinin düğününde merhum 8.CUMHURBAŞKANIMIZ TURGUT ÖZAL beye baba şöyle yanıma gelde bir AMBİANSIMIZ olsun deyip kolundan çekip rahmetli CUMHURBAŞKANIMIZI yanına alıp resim çektirmiş bir TATLI ağbimiz.

Tüm maceralarımızı ilerde ara ara yazarım,son yıllarda basından öğrendiğim  merhum METİN KURT ağbimize ve yine merhume ÖZCAN TEKGÜL hanfendiye ALLAHTAN RAHMET dilerim işallah mekanları CENNET olur.
                

SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN
                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder