30 Ocak 2016 Cumartesi

ALEM BUYSA KIRAL SİZSİNİZ.

                                

Sevgili takipçilerim yine bir Pazar günü sizlere ALLAHIN İZNİ ile ulaşıyorum,hepinize iyi pazarlar,mutlu eğlenceli bir Pazar geçirmeniz dileği ile yazıma başlıyorum.
Bu haftaki konum son günlerde basın ve medyada hedef alınan bir isim ile ilgili olucak,sizi  çok eskilere götürüp  gençliğimize inip ordan bugünlere gelicem.                            
Arkadaşlarım çok eskiden beri toplumun belirli uç kesimleri popüler olmuş bir insanımızın söylemlerini kendine göre yorumlayarak o kişiyi toplumun bir kesiminin  hedefi haline getirirler.
Bu tabiki çok yanlış bir hadise özellikle eleştirilerde PKK terör örgütünü o eleştirmiyor,diye serzenişte bulunuyorlar yaşamamışlar,görmemişler hadiselerin ne olduğunu bilmiyorlar.
                                   

Birincisi bir insan doğduğu,çocukluğu geçtiği bir ilin bir mahallesini darma duman olmuş görsün yıkılmış enkaz hali ile gayet doğal oda yıkılır hatıraları duyguları ezilir ve bir haykıracağı yer arar toplumda hiç  korkmadan çekinmeden güveneceği bir noktaya sistem eder.
PKK  örgütüne edemez ben bunu bir TÜRK olarak işin içinden gelerek söylüyorum bu anlattığım kişi PKK TERÖR ÖRGÜTÜNE içinden etmediği hakaret beddua yoktur ama dışa vuramaz…!!
                                 

Onun dünyası ve popülaritesi ve etrafında gelişmiş dünyada böyle bir çıkış yapması onu tarifi olmayan acılara götürebilir.
SİYASETİN ve onun sağladığı güce yaslanıp EFELİK yapmak kolaydır,sokağa indiğinde kaldırımlar öyle söylemez insana onun için kimse kendine günlük kamuoyu yaratmak için kimseyi hedefe sokmasın…
Gelelim eskilere sayın GÖNÜL YAZAR hanfendinin bir şarkısı vardır böyle onu tane ,tane söyler KIRMIZI GÜLÜN ALI VAR AMAN AMAN diye başlar,bu parçayı ben çok severdim, nerde olsam bu parçayı isterdim.
                                 

Hatta papazı bulduğumuz bir konuda oldu devamlı takıldığımız bir aile müzikholünde her gece bu şarkıyı istiyorum,o dönemde bizim gibi müdavim olmuş bir büyüğümüz  ağbimiz var lakabı BOĞA şimdi rahmetli,eski bilekli kabadayı bir ağbimiz oda her gece eşi arkadaşları ile geliyor,bir gün bizim masaya düştü ama hallice geldi dedi bana siz bir şeymi ima etmek istiyorsunuz oğlum siz ne ayaksınız,anlamadık tabi nedir bu dedi devamlı kırmızı gül alı var şarkısını istiyorsunuz dedim seviyorum ne sıkıntısı varki kalktı sinirle masadan istemeyin lan bu parçayı dedi.
                                  

Tabi bu sefer lan,man olunca ben ayaklandım ağbi dedik boku çıktı araya girdiler sonra büyüklerimiz konuştu falan iş çözüldü bizim rahmetlik BOĞA ağbimizin karısının adı GÜL müş her gece ben bu şarkıyı isteyince uyuz olmuş ordan kafada kurmuş acaba bir sinyalmi yapıyor diye bayağı uzun zamandır KURUYORMUŞ,neyse mevzu tatlıya bağlandı.))
Yıl 1990 tabi bizim GAZİNOCU,PLAK SÜTÜDYOSU,GECE KULÜBÜ sahibi arkadaşımız çok,biz çok sanatçıyı illaki tanımışızdır çok samimi olmasakta hal hatırlaşırız sohbet ederiz.
                               

Bir arkadaşımın gazinoda otururduk kuliste patron mekanında öyle bayan sanatçılar tanımıştım yarım şişe viskiyi yutar parfüm şişesini ayak baş parmağından başlar sıkmaya saçının son teline kadar çıkar sahnesini alır yıkar ortalığı.
Tabi plak sütüdyosu olan  tonmaisterlık yapan arkadaşlarım var ses sanatçılarına plak yapıyorlar , çalışma bittikten sonra RAKI,VOTKA,VİSKİ eşliğinde dinletirler günün olan mevzularını anlatırlar…
                              

Yıl 1990 o zaman işte bu kırmızı güllü arkadaşımızı tesadüf tanıdım sordum o zamanlar tanınmıyor ZEKİ ağbi ben Diyarbakırlıyım dedi aslende söyledi BİNGÖL den DİYARBAKIR a gelmişler ailece.
Tabi ben diyarbakırdan birkaç isim verince şaşırdı ağbi sen nerden tanıyorsun ben güldüm ağbi büyüklerimizdir gideriz yanlarına hürmetimiz büyüktür ama şaşırdı bayağı.

Tabi sonra tanışınca benim yanımda DİYARBAKIRLI,MARDİNLİ arkadaşları görmeye başladı, konuşuyoruz sohbet ediyoruz iyice samimi olduk o yıllarda  ve o dönemde daha yenikapıda bir açık hava müzikholü var orda sahne alıyor sanırım birde  gülhanede bir yer var orda sahneye çıkıyor TÜRKÜLERİNİ söylüyor yani kamuoyu tanımıyor fazlaca.
O yıllarda biz her gece ,gece hayatını son sürat yaşıyoruz bu hayat KURTLAR VADİSİ burda terör örgütleri ile yeraltı dünyası ile her çeşit insanla karşılaşırsın.
Bu arada arkadaşımız şimdi rahmetli olan uzaylı bir türkücümüzün ağbisi ile ve arkadaşları ile sık sık gelip gidiyor sohbetlerimiz oluyor birkaç defada NİŞANTAŞINDA gece kulüplerinde karşılaştık ordada sohbet ediyoruz takılıyor bize diyor ağbi siz bir karmaşıksınız içinizde yok yok ben çözemedim sizi.))

Aradan bir zaman geçti belki birkaç yıl arkadaş geldi dedi ZEKİ ağbi yeni bir kaset yapıyorum çok iddialıyız bu sefer hayırlısı dedim,ağbi dedi senden bir ricam olucak sen bilirsin bana TAHT,ASA,KIRAL TACI lazım.
Bir arkadaşı aradım dedi ağbi KAPALIÇARŞIDA bir tek bu adreste bulursun ,verdim arkadaşa adresi dedim burda bulurmuşunuz teşekkür etti gitti.
Kardeşim aradan bir müddet geçti bir baktım tüm TÜRKİYE inliyor alemler,kırallar,kırmızı güller yanıp yıkılıyor.
                                      

Tabi şöhret olunca biz şöhretlere alışığız bir müddet sonra artık selam verişlerin içtenliği ve çekiciliği değişir,hayat.
1998 yazı sanırım haziran ayı ÇINAR OTELİNİN teras katında eşim ben birde ermeni kuyumcu arkadaşım oturuyoruz bu arkadaşımda güneydoğu Anadolulu aşşağıda büyük bir düğün var,biz kendi dünyamızdayız bir baktım kardeşimiz yanında çok hoş bir hanfendi ile geldi ikimizide tanıyor bize şöyle bir baktı SELAMSIZ geçti.
                              

Tabi artık dünya çok farklı,biraz uzaklaştı ilerde bir kendini saçını başını tarayıp hanfendi ile güzelleşti ve düğün kapısına yönlendiler.
Sonra iki ay sonra gibi hatırlıyorum bir UYUŞTURUCU mevzusundan dolayı alındı ve daha sonrada sanırım bu konudan berat etti.
Emniyetten çıkışta ben sigara bile içmem demişti evet hakikaten orda doğruyu söylüyordu,tanıdığımızda bizde hiç sigara ve alkol kullandığına rast gelmemiştik…

Bir dahada hiçbir yerde rast gelmedi,ama insanların çoğunun çıkış noktalarına şahit olmuşuzdur bu sırf sanat camiasında değil başka camialardada olmuştur.
Yine yıllar sonra bir gün bir ses ŞARKI okuyor bizde rakı içiyoruz içeri bir girdi BÜLBÜL sesli bir sempatik demiycem az kalır tam bir KOMEDİ sanatçısı öyle espiriler yapıyor yerlere yatıyoruz gülmekten dedim BÜLBÜLSES ne işin var buralarda, ZEKİ ağbi bir plak yapıcam onun için geliyorum senin gibi güzel bir insanı tanıdım efkarını dağıtayım ne söyleyeyim ağbi sana, derdim BÜLENT ten söyle söyler yanar yıkılırız gülmekten.

Bazen ciddileşirdi ZEKİ ağbi derdi piyasada o kadar şarlatan varki  bize kimse destek vermiyor önümüzü açmıyor ağbi derdi.
Rahmetlik bir yardımcım hah ağbi vallahi BÜLBÜLSES geliyor sesini duydum derdi,hakikaten bir bakardık kapıdan içeri girer şarkı  söyleyerek  takılır bize gülerdik ….
Şimdi birkaç defa denk geldi yine bizde anısı olan FLASH TV de program yapıyor sansasyonel  konular oluyormuş programlarında.
Konuyu bağlıycak olursak insanları hemen hedefe oturmaktansa insanları ilk önce anlamak ve onun cephesine koyarak birde düşünmek gerekli.
Bir KONYA lının yapabileceği sert  çıkışı,  POPÜLARİTESİ olan  DİYARBAKIRLI  insanın doğduğu yerdeki cereyan eden kötü olaylardan dolayı TERÖR ÖRGÜTÜNE çıkış yapamamasını eleştirmek
Samimi olmaz en güvendiği yere ona zarar vermiyecek DEVLETİNE ve onun BAŞBAKANINA çıkış yapması aslında teröre dikkat çekmesidir.
                               

Herkese bol TÜRKÜLÜ,EĞLENCELİ,ÇİĞKÖFTELİ günler diliyorum ALLAH bizi bu TERÖR illetinden sahadaki kanı,canı,teri ile koruyan güvenlik güçlerimizin yardımı ile kurtarsın,ALLAH onların yanında olsun ALLAH TÜRK MİLLETİNİN yanında olsun.
                                    

Herkese iyi pazarlar.
                                 

SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder