13 Aralık 2015 Pazar

EKSPRES RUSYA SAVUNMA NOTLARI.

                             

Sevgili takipçilerim acil bir konudan dolayı bu ekspres  yazıyı kaleme alıyorum.
Arkadaşlarım inanın insan dediğimiz nesne çok zor yetişen bir tür.
Bunları sizlere 50. Yaşımda ulaştırırken ,unutmayın YETİM büyümüş bu DEV ULUSLARARASI ORMAN içinden çocukluktan başlayan hadiseleri  önünüze bu satırlarla döküyorum..
Çok zor bir hayat özellikle ülkemizde başkalarının çocuğunun değeri olmayan bir toplum olarak YETİM büyümek çok zor maalesef ülkemizde bir argo söz vardır,burdan söylemiyorum anlayın…
                            

Bu akşamki son RUS savaş gemisi ile bizim bir balıkçı gemisi arasında vuku bulan hadiseyi birkaç gün evvel emekli yarbay sayın METE YARAR bey öngörüde bulundu yer ve saha olarak öngörüsü doğru çıktı,kendisini burdan tebrik ettiğim  gibi sizlerede tavsiyem televizyonlara şu saate kadar askeri konular ile ilgili çıkan uzmanlar bir şey bilmiyor yalan yanlış konuşuyor…!
Bu konularda sayın YARAR askerlik mesleğinin haricinde kendi çabası ile kendini yetiştirmiş bilgi,görgü ve tecrübe sahibi olmuş bir beyefendi onun analizlerini ve bilgisini izleyin.
Şimdi arkadaşlarım şu anda son dakika aldığım bilgiler RUS KIZILYILDIZ,SPUTNİK,HABERRUS gibi kanallardan RUSYA ve TÜRKİYE savunma hattında ciddi derecede bir kıriz ortamı olduğu.
Tabi bu kıriz ortamlarının çok önemlilerinde bulunduğum için tecrübelerimle bunun şimdiye kadar gördüğüm en büyük stresli ve gergin ortamlardan biri olduğuna şahit oluyorum.
Son dakika  SPUTNİK HABER kanalından  aldığım haberde RUSYA SAVUNMA bakanlığından çok kısa ve çok net dikkat çekici ve uyarıcı mesaj geldi.

Tabi tüm diplomatik ve siyasi kanallar kapandı densede şu anda suyun altında iki tarafın GİZLİ ASKERİ VE SİVİL yetkilileri alt düzeyde gerekli anlarda birbirleri ile irtibat kuryorlar çeşitli konularda saniye saniye haberleşip gerilimleri düşürmeye sıkıntıları bertaraf etmeye çalışıyorlardır.
ALLAH ve TANRI bizleri dostluk ve barış yoluna soksun.
Tecrübelerime gelirsek işte daha evvel yazdığım 1996 yılında TRABZON limanından kaçırılan AVRASYA gemisi olayında RUSYA FEDERASYONU yine hertürlü diplomatik ve siyasi kanalları kapattığında ben kırizde kıriz diplomasisini götürdüm.

Hatta o zamanlar iki konu basına yansımıştı birisi MERHUM CUMHURBAŞKANLARIMIZDAN SÜLEYMAN DEMİREL beyin basına çıkıp ben toprağı bol olsun BORİS YELTSİN ve kurmaylarına ulaşmak istedim ama karşılık bulamadım,fakat duydumki alt düzeyde bir irtibat götürülüyormuş bunada anlam veremedim diye söylem getirdi.
Allah rahmet eylesin merhum DEMİREL ve kurmay heyeti biraz kincilerdir o hadiselerden sonra ANASINDAN DOĞDUĞUNA PİŞMAN edin kelimesi merhum DEMİREL beyefendiden çıkmıştır…
        

Tabi gemiye birde müdahale etmekte sakınan bir ÜST YÖNETİM anlayışımız vardı gemi samsun açıklarındayken RUS ordu mensublarından aldığım bilgi ile ben bizim yetkililerimize siz müdahale edemiycekseniz RUS görevliler biz ALFA timlerini getirelim diyorlar diye söyledim,tabi ilk anda AĞAR bir tepki aldım sonra herkes kendini ayıkladı)).
Tabi bunlar satırbaşları arkadaşlar içini doldursak ne ter aktı sırtımızdan gırtlağımızdan geçmeyen VOTKA,VİSKİ kalmadı.
                           

Tabi arkadaşlar şimdi çocukluğumdan gençliğime 25 yılım boğazda geçti silah sistemlerine meraklı oluncada Sovyet askeri gemileri onlarla ilgili literatürler her türlü ELEKTRONİK İKK(İSTİHBARATA KARŞI KOYMA) gibi hadiselere devamlı çay,kahve,kurabiye rakı,beyaz peynir ile muhattap oluyorduk.
Onun için konuya  bir ALAYLI OLARAK çok hakimimdir yine 1997 senesi ilkbaharı bizim BLACKSEAFOR (RUSYA nın bizimle başı çektiği KARADENİZE KIYISI OLAN DEVLETLER DENİZ GÜCÜ) türkiyedeki kurucu komutanlardan bazılarınlada yakın tanışma fırsatım oldu.
Tabi bizde TSK(SİLAHLI KUVVETLER) bizim gibi RUS ordusunun pisikolojisini bilmezler uzak kalmışlar korkmuşlar acaba fazla temas ülkemizde ve NATO da başımıza iş getirirmi pek sosyal ve pisikolojilerini alt yapılarını bilmiyorlar.

Kominizim yıkılmış,bayrak değişmiş ama herkes hala kominist parti kartını evinde saklıyor ne olur ne olmaz diye.
İşte o günlerde BLACKSEFOR deniz gücü NOWROSİSKİ açıklarında  planlı deniz tatbikatını icra ediyorlar  ORTAK FİLO komutanı bizim komutanımız tabi komuta gemiside bizim gemi tüm gemilerde bir acayiplik yok bir tek RUSYA FEDERASYONU gemisindeki bayrak ORAK ÇEKİÇ eski SOVYETLER BİRLİĞİ BAYRAĞI bizim KOMODOR defatle uyarsada RUS KİLDIN  sınıfı gemi KOMUTANI bayrağımı indirmem diyor.
Artık tüm uyarılara aldırış etmeyen TÜRK KOMUTAN RUSYA FEDERASYONU gemisini tatbikat dışına çıkmasını davet ediyor ve RUS komutan son sürat ORAK-ÇEKİÇLİ bayrakla gemisini NOWROSİSKİ limanına geri götürüyor.

Tabi ben bundan haberliyim konularında içindeyim gülüyorum,ertesi günü benim yardımcım bir çocuk var ağbi dedi bir astsubay başçavuş iki silahlı asker jiple geldiler konsolosluğun önünde öyle bekliyorlar kimse ilgilenmiyor,bir bak bakalım göz ucu ile dedim.
Sonra geldi bayağı beklediler gittiler ağbi içeri giremeyip dedi.
Ertesi günü arkadaş yine geldi,ağbi yine geldiler dedi ALLAHALLAH dedim bak bakalım, AĞAÇ lar ağbi dedi.
Git al gel dedim,arkadaş gitmiş gelmemiş.
Ertesi günü yine geldiler bekliyorlar bu sefer ben gittim,bir asker selamı verdik gel astsubayım dedim aldım bir yere otutturdum bir çay söyledim nedir sıkıntınız dedim üç gündür geliyorsunuz TSK askeri aracı burda AĞAÇ?

Yav dedi komutanım ALBAYIMIZIN RUSYA ya gitmesi gerekli resmi ziyaret pasaportunu vericez vize alıcaz içeri almıyorlar.
Astsubayım dedim koskoca RUS gemisini tatbikattan çıkartıyorsunuz tabi vizeyi alamazsınız dedim,HIII dedi.
Tabi konuya nerden vakıf olucak sonraki yıllarda bu astsubayımızla çok yakın arkadaş oldum.
İçerdeki görevli yetkiliye telefon ettim hemen geldi çok kibar bir RUS genç subay arkadaşımızdı pasaportu aldı 15 dakika sonra vizeyi yaptırıp getirdi.
Astsubay arkadaşımız bu konuyu üstlerine anlatmış bir sürü macera uzun yıllar arkadaşlığımız oldu,allah şansını bahtını açık etsin.
Burdan sizlere bu örnekleri verdikten sonra şunu söylemek isterim özellikle kıriz ve gerilim anlarında RUSYA FEDERASYONU güçleri ile çok itidalli ve çok iyi anlayarak onların sosyal pisikolojisini ve anlayışını çok iyi düşünerek hareket etmenizi tavsiye ederim.
Ayrıca sosyal medya ve medya yayınları ile bir kısım vatandaşımız çok yanlış,kandırılmış, konuları bilmeyecek şekilde tahrik edici yayınlar zamam zaman yapıyorlar,tavsiyem itidal ve kırıcı yayın yapmadan çarpıtmadan yayınlarını haberlerini versinler biz ne kadar gururlu isek onlar belkide bu kıriz anlarında bizden çok daha gururlu ve agresif olabiliyorlar.
Anılarımı ve tecrübelerimi sizlere BARIŞI,DOSTLUĞU,KARDEŞLİĞİ sağlamanız dileği ile kaleme aldım.
Hayırlara vesile olsun.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder