5 Ağustos 2015 Çarşamba

PAROLA MENDERES- ANAHTARI ABD.

                                        

Sevgili takipçilerim ülkemizde üzücü olan olaylar gelişirken menfat mevzilerinden birbirlerine ateş eden derin ,yarı derin ve derin olma namzetindeki yapılar adeta karşılıklı yaylım ateşi yapıyorlar.
Birde iç dış uzantılı terör örgütlerinin sabotaj ve suikast türü eylemleri milletimizi tam baydı..!!!!
Tabi çocukluğumda LÜBNAN cennet gibi bir ülkeydi gitmesemde ailem o cennet hali o zaman oraya gittikleri için konuları biliyorum.
Sonra gençliğimde bazı tanıdığım büyüklerim ARAP kökenli ÜLKÜCÜ ağbilerimiz ZEKİM iç savaş çıkarmaya ne var ABD bu iki tane falanjistlere,iki tane Müslümanlara,iki tane dürzilere bombayı attıktan sonra zaten hazırlanan alt yapı ile iç savaş çıktı LÜBNAN da dedi…
Bunlar çok derin konular anlatmakla bitmez ben şu anda genel üstünden gidiyorum.
Yazımın başlığında olduğu gibi şu günki dış ilişkiler açısından öyle bir durum varki  otamatikman çocukken dinlediğim 1950,1960 dönemindeki konular aklıma geliyor.

Aslında çok bilindik ve doğru olan merhum MENDERES beyin yatırım hamlesi,yatırımlar esnasında biraz harcamanın bol yapılması ve sonra kesilen ABD yardımı ve ona karşı MENDRES ve arkadaşlarının çare olarak SSCB yi görüp onlarla bazı angajmanlara girmesi ve sonu 27 mayıs 1960 darbesi ve bir sene sonra menderes ve iki arkadaşının asılması ile sonlanan bir acı tarihi kara leke,TÜRKİYE için.
                           

Rahmetli babam hem devlet memuru 1960 darbesinde hemde çok derin bir yapılanmanın içinde ULUSLARARASI o dönemde.
Biz onun için HİRİSTİYAN tüm mezhebleri ve aynı zamanda Musevi ve Yahudi farklı kollarını biliriz.
İçinde yaşadık,rahmetli anlatırdı günde bir saat sohbetimiz esnasında çocukken yavaş yavaş leblebi ile rakısını içerken 1960 darbesi için ABD ve İNGİLTERE derdi, ne zaman MOSKOVA ya yakınlaştı ekonomiyi güçlendirip ayakta tutmak için o gün ipi çekildi derdi.
                           

Aynı şeyi hocam ustalarımdan biri, allah uzun ömür versin HUKUKÇU ankarada güçlü bir çevresi olan MENDERES döneminde HUKUK FAKÜLTESİNDE öğrenci lideri  DP için  büyük mücadele eden bir büyüğüm,merhum SÜLEYMAN DEMİREL beyin kabinesindede milletvekilliği yapan hala BEYNELMİNEL güçlerle yakın ilişkisi olan ağbimiz , ZEKİM dedi MERHUM MENDERES ve arkadaşlarını asmaları TÜRKİYEDE sonra gelecek olan hiçbir ideolojik yapı ve siyaset adamının SOVYETLERE yaklaşmaması RUSLARLA yakın ilişki kurmaktan imtina etmesinden kaynaklandı derdi…!!!!
Bugünlerde ABD ile yapılan bazı görüşmeleri özellikle terör ve suriye coğrafyasında gelişen hadiseler için HÜKÜMETİMİZDEN yapılan açıklamalarda artık ABD ile tam mutabakata varıldığı,  birlikte coğrafyada işbirliği olacağı hatta çeşitli askeri açılımlar ABD üstlerine takviye hava kuvvetleri uçaklarının geleceği ve ortak bir askeri,siyasi eylem içine girileceğinin açıklamaları var.
Arkadaşlar burda SİYASİ liderler parlatılıp TÜRKİYE nin büyük ülke olduğu anlatılsada yılların tecrübesini ben size aktarayım KAPALI KAPILAR ardında WHASHİNGTON diye bir deyim vardır,oda şu yani halkın bilemeyeceği devlet adamlarının sadece bildiği çeşitli gizli angajmanlara girmek.
ABD 100 yıllık politikası  YUGOSLAVYADAN sonra bu coğrafyada bir karizmatik siyasi ekiple değişmez.Ben buraya not düşüyorum sizde bunları yıllar sonra okursunuz.
Neden çünkü ABD şu andaki iç durumumuzdan anladığınız gibi TÜRKİYEDE çok güçlü.Bürokratik ve SİYASET insanını çok önceden şeçmiş onları burda dizginleyecek GİZLİ MİHRAKLARIDA zaten temelli buraya yerleştirmiş koymuş.
Son beş yıldır bir çok siyasetçinin bürokratın kasetinden konuşuluyor,davalar açılıyor,soruşturmalar yürütülüyor siz halk olarak hiç sayın BAYKALI CHP genel başkanı ve birkaç MHP milletvekilinin kasetinden başka kimsenin kasetini gördünüzmü ,göremezsiniz gördüğünüz gün kim olursa olsun onun siyasi ve bürokratik hayatı bitmiştir…
Birkaç gün evvel bir ABD bulunan muhteremin burda onla küs olan arkadaşına soruyorlar muhterem için MASON dendi diyorki küs olan arkadaşı herşeyi söylerim ama MASON olduğunu söylemem,güldüm.
Siz MUHTEREM beyefendi ile eşleştirilen MASON locasında daha kimlerin aynı loca içinde olduğunu biliyormusunuz?))
Biz entresan bir milletizdir yeni bir komutanımız için bir kısım insan ve yapı basın vasıtası ile İSRAİLİN bir numaralı düşmanı diyor,bir kısmı ABD çok yakın bir komutan diyor…
ABD yapacağı tüm hamleleri,bir ahenk ve plan dahilinde yapar,ama sonucun ben sayın DR HAKAN FİDAN beyin söylediği gibi on hamle sonrasında TÜRKİYE nin bütünlüğünün ve iç yapısının bugünki şekilde olduğuna inanmıyorum bunuda NOT edin…
Çok üst akıl bir plan var bu plan hükümetin söylediği ÜST AKLINDA üstünde.Hükümetin söylediği üst akıl sadece TÜRKİYE içinde bu BÜYÜK ÜST YAPININ kolu.
Çok sevdiğim dostlarım var, ABD tarafından fikirlerinden ve yazılarından söylemlerinden dolayı hedef ilan edilmiş zora girmesi için baskı yapılmış ABD tarafından.
Bugünlerde ABD lehine yazılar yazıp büyük TÜRKİYE ile AMERİKANIN bu coğrafyada beraberliğinin ülkemizi REFAHA götüreceği konusunda beyanları var.))))
İşallah haklı çıkarlar ama ben diyorumki SİYASİ rüzgarların kuvveti ve onun getirdiği ekonomik güç tanıdığım tüm insanları fikri olarak değiştirdi.
BENJAMİNİN  büyüklüğünü unutmamak gerekli,onun getirdiği kuvvetlerin başında bulunmak harekat merkezi olmak tabi insanları değiştiriyor.
Amerika büyük ŞEYTAN diyen tüm muhafazakar  dindar kardeşlerimi gördümki ABD kucağı, ANALARIMIZIN kucağından tatlı geldi…
Hatta çok kızdığımız KEMALİST ler bile daha az kırıldılar AMERİKAYA karşı tahmin ederim RAKI nın etkisi olsa gerek.))))
                                     

Birde şu politikaların haberini alıyorum AMERİKA ve BATI  ile ilşkilerimizi götürürken iktidarlarımızda bir kırılma olmaması için yine komşumuz RUSYA ve diğer ÇİN,İRAN gibi ülkelerlede DANIŞMAN kadrolarımız bu denge faktörlerini götürecek POLİTİKALARLA idare edebiliriz.
Haklılarda idare edebiliyorsanız bugüne kadar etseydiniz ORTADOĞU bölgesinde sınırlar kalmadı.
Yarın bu dengeleri siz korurken komşunuz RUSYA devletinin enerji ve bölgesel askeri üst dengeleri bozulduğunda,RUSYA devletinin çıkarları zedelendiğinde nasıl bazı dengeleri BATI,AMERİKA ile beraber sağlıyacaksınız.
Tarihi büyük liderler değiştirir ama o büyük liderlere bakarsanız hep kimsenin yapmadığı keskin manevralar ve kararlarla TARİH sayfaları değişmiştir…
Şu anda ÜLKEMİZİN geldiği siyasi konumlanma 1946 yılından hiçbir farkı olmayan konumlanmadır.Bu bizi nereye kadar taşır.
Askeri harekatlar çok büyük stratejik ve muharip çalışmaların neticesinde olur.
Ben gerektiğinde ASKERİ bir büyük operasyonun yapılması taraftarıyım,fakat gelecekte olabilecek alandaki gelişmelerden bulunduğun yerleri tutabilecekmisin veya bölgende tutunabilecekmisin,sırtını verdiğin müttefiklerinle.
Yoksa AKMAK bir şey değil derede,akar,nehirde akar sular seller gibi TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ her cephede AKAR.
Anam Kayserilidir(birileri okuduğunda kulağıma gelmeye başlıyacak anama sövmeleri,ayıp oluyor sövmeyin) bizde bir ATASÖZÜ vardır,KAYSERİLİ babasının cebindeki parayı çarpmak için anasına yeni elbise,fistan giydirir güzel boyar makyajını yapar babasına YENİ GELİN diye GECE KARANLIĞINDA anasını baş göz eder  başlık parasını alır ortadan kaybolur kaçarmış.

İşallah sizin bu ABD yakın dirsek teması bizim KAYSERİLİ GELİN hikayesine dönmez.
Arkadaşlarada burdan sesleneyim, yani bu ekonomik zenginlik ve güçlü siyaset ABD kayığında iyi oluyor,delikanlıktan sınıfta kalıyorsunuz ama KARNE her daim geçer notu alıyor.
Delikanlı olup bizim gibi zebil olucağınıza,benden ağbi nasihatı binin ABD kayığına sağlam kayıktır,burda batsa NEWYORK ta batmaz yanınıza alıcağınız bir pusulalı seccade?))))
                                 

SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

4 yorum:

  1. abicim iyi guzel yazmissin da okuyacam diye catladim yahu :)
    hani diyorum sanki yazmadan once bi dikte ettirsen mi :)
    walla kafandaki gibi yazmissin ;)
    ben gonullu yardimcin olabilirim bu konuda :)
    saygilar...

    YanıtlaSil
  2. abicim iyi guzel yazmissin da okuyacam diye catladim yahu :)
    hani diyorum sanki yazmadan once bi dikte ettirsen mi :)
    walla kafandaki gibi yazmissin ;)
    ben gonullu yardimcin olabilirim bu konuda :)
    saygilar...

    YanıtlaSil