7 Ağustos 2015 Cuma

HUKUKUN BAZEN SÜNDÜĞÜ OLAYLAR.(1)

                            

Sevgili takipçilerim,bir gerçeği söylemek lazım herkesin hakkını iade etmek için.
Gazetecilerimiz tabiki bizde zihin açıyor,onların sayesinde yaşadıklarımızı tecrübelerimizi gerçek hayatta olanları hatırlıyoruz.
Bugünlerde bazı gazeteci arkadaşlarımız basında devlet güvenliği öne çıktığında nasıl AMERİKA ve ALMANYA,İNGİLTERE gibi ülkelerde hukuk yolu ile müdahale edildiğini anlatıyor ve hukukun bile zaman zaman devlet güvenliği için bazı ŞUÇ sayılabilecek hadiseleri örttüğünü kapattığını söylüyorlar.                  
Bunun bizde olmadığını ama BATI demokrasisinin kuvvetli olduğu ülkelerde olduğunu yazıp,söylem halindede medyada beyan ediyorlar.
Bunun  TÜRKİYEDE uygulamada olmadığı doğru değil ,devlet güvenliği tehdit altında olduğu durumlarda ülkemizdede kapalı bilgilendirme ile hatta resmi gizli dosya içeriği kapalı ilgili kurumların yazıları ile HUKUK bizdede çok eski zamanlardan beri bu tip önem haz eden devlet güvenliği ve gizliliği gerektiren konularda TERAZİDEKİ hanfendi gözünü kapar ona göre işini yapar.               

Tabi bu devlet güvenliğini konuları  geneldede GELENEKSEL çalışmalarla gerçekleşir,ama bir ülkede bazı şeyler yozlaşmışsa bu tip geleneksel veya kanuna bağlanmış müdahale çeşitleride yozlaşmış şekilde kullanılabilir,adeta KARS kaşarı gibi süner,malesef?
Ben bunları örnek hadiselerden değil kendi yaşantımdan örneklerle kısa vereyim.

Yıl 1991 o yıllar deşifre olmadığımız yıllar bir mevzudan gözaltına alındım,toplu halde mahkemeye sevk edildik bir tek benim tutuklanmamam lazım,ama maalesef ben tutuklandım.
M ALATYALI bir devlet büyüğümüz yüzünden olduğunu hemen demir parmaklıkların arkasında anladım.
Neyse herşeyde bir hayır var bundada hayır varmış bazı cezaevindeki tanışmalar yüzünden bazı suikastların nasıl yapıldığını burda öğrenmiş olduk.
Tabi bir çok tanıştığımız dostumuz oldu ilginç karşılaşmalar oldu.
Mahkeme bir üst mahkemeye İstanbul DGM sevk etti,bir mahkum arkadaş koğuşta dediki kardeş senin ilk mahkemeyi görmen en az sekiz ay bak burda 16 aydır mahkemeye çıkamayan arkadaş var.
Canım sıkıldı ankaraya şifreli mesaj geçtim DAYI ben burda böyle zordayım mahkemeyi kısaltın ben çıkayım.
Neyse olaylara maceralara girmiyorum cezaevine yazı geldi mahkeme için karar gelmiş 2 ay sonraya.
Bu sefer mahkumlar bana garip garip bakıyor.)))))
Neyse sevk aldık 2 ay sonra İSTANBUL da DGM mahkemesine çıkıcaz,birkaç gün evvel avukat geldi dedi ZEKİ bey bu arkadaşlarla(şuç ortağı) kişilerle anlaşmazsanız bunlar ifade verirler siz dışarı çıkamazsınız.
Avukata dedim canım kardeşim mahkemeye gel müdahil olarak girme kendimi savunucam ve burdan tahliye olucam,olmaz öyle şey dedi,olduğunda görürsün dedim.
Mahkeme günü geldi ALLAHRAZI OLSUN koğuşumda SAMSUNLU MEHMET isminde bir ülkücü ağbim gıri  renkli İFSENT LAUREN marka takım elbiselerini verdi.çıktık mahkemeye geniş bir salon arkamız dolu en arka hadisenin ilginçliğinde POLİS arkadaşlarla dolu hatta FRANSA dan gelen bir Fransız arkadaşım bile var.

Hakim anlat ZEKİ ARSLAN dedi vatan,millet,sakarya anlatıyorum karar durumuna geldi HAKİM yedek hakimlerin ortasında (o zaman bir veya iki yedek hakim ASKER di) SAVCI beye sordu ne düşünüyorsunuz TUTUKLU hakkında, sayın SAVCI bey gözünü kapatmış önüne bakıyor ben tutuklunun tahliyesine ve davadan vareste tutulmasına karar verdim dedi….!!!!!!
Yargılanan bir Malatyalı arkadaş var yanımda onun avukatı merhum MEDET SERHAT bey daha sonraki yıllarda bir suikaste kurban gitti.
O bana sola dönerek bir baktı,bende ülkücü bıyıkları var tabi civa gibi delikanlıyız,salonda herkes zannetti bana KÜRT kökenli bir TÜRKİYE vatandaşı olduğu için baktı bugüne kadar herkeste öyle bilmiştir,aslında alakası yoktu.

Burda şunu belirteyim benim tahliyem 1.körfez savaşının start olduğu yoğun bağdat bombalamasının başladığı geceden 24 saat sonradır.
Zaten 10 kasım günü 1990 tutuklanmam sonrada 2 ay on gün sonra serbest kalmamın  asıl gizli sebebi o zaman zarfında IRAK ile olacakları ve başka konuları bilmemden dolayıdır…
                          

Serbest kaldıktan sonra ankaraya gittim bir görüş bildirmek için DAYI dedim bu mahkeme salonunda merhum MEDET SERHAT bey bana baktı iyi bir arkadaştır dedi,DAYIM..!!!
Anlatacak çok şey var bu konularda GERÇEK DEVLET GÜVENLİĞİ için akan sular durur,ama gerçek olucak ANTEP,KİLİS havası olmayacak)))?
Bu yazıma BİR olarak ek yaptım devamı ilerde olucak.
                        

SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder