8 Mayıs 2015 Cuma

MAHİR FİRAR..

                                

Sevgili takipçilerim bu aralar baharın verdiği bir rehavetten alışkanlıklarımızı terk ederek biraz kafamıza göre takılıyorum onun için kusura kalmayın.
Başka derin bir konuda yazıcaktım sabah yenişafak gazetesi değerli yazarı sayın TAMER KORKMAZ beyin  büyük firar adlı köşe yazısını okuyunca sizlere bu yazıyı kaleme almaya karar verdim.
Merhum MAHİR ÇAYAN ve arkadaşlarının cezaevinden firarını sayın CAN DÜNDAR kaleme almış,ben daha okumadım sayın TAMER KORKMAZ beyde hadiselerin içinde çok önemli yerlere dikkat edilecek açıklamalar getirmiş,tavsiyem bu konularda sayın TAMER KORKMAZ beyi dikkate alın doğru  bilgilendirme açısından.
                                   

Ben sayın KORKMAZ ve sayın DÜNDAR beyleride tanımam okuduğum yazı içeriklerinden sizlere bildiklerimle yön veriyorum değerli takipçilerim,okuyucularım.
Gelelim MAHİR ÇAYAN ve arkadaşlarının tokat ilimizin Niksar ilçesinin Kızıldere köyünde tarassut altında kaçırdıkları İngilizlerle beraber ölü olarak ele geçirilmelerine ve tek kurtulan sayın TBMM milletvekilimiz olan şu anda sayın ERTUĞRUL KÜRKÇÜ beyefendiye.
Şimdi tabi o tarihte ben çok küçüğüm ama işte bazen çocuklar bazı çok önemli olaylara şahit oluyor buda ilerki hayatında karşına çıkıyor aynı kulvardaysan.                  

1971 yılında bana operasyonu yapan MİT KONTRKOMİNİZİM YIKICI FALİYETLER dairesi başkanı ÖNDER beyin anlatıklarını ilk size aksettiricem,sonrada hadisenin bambaşka bir cephesinden kendi şahit olduğum olayı konu ile ilgili vericem.
ÖNDER bey bana anlattığı aslanım adamları takip ederek o günün ekibleri ile KIZILDEREDE tarassuta aldım,sıkıştırdık bir köyün içinde eski binada tarassut halinde beklemedeyiz,MİT müsteşarımızdan emir geldi,emirde tarassutu İSTANBULDAN gelecek teknik takip tarassut şube müdürü sayın MEHMET EYMÜR beye devretmem için bende gelen emri uyguladım operasyon bölgesine gelen sayın MEHMET EYMÜR beye tarasutu teslim ettim.
Ağbi dedim koskoca ANKARA DAİRE başkanlığı operasyon yapıyor istanbuldan şube müdürüne nasıl operasyon teslim ediyorsunuz.
Oğlum dedi onlar babadan torpilli,dediği aynen bu ama ben burdan söylüyorum bu konu teknik bir konu rahmetlik ÖNDER beyin dediği gibi değil…
Neyse operasyon başladı çatışma çıkınca silahlar ağar derecede karşılıklı kullanıldı,çatışma bittiğinde eve girdik hepsi ölmüştü.
Hatırladığım evde incelemeler yapılırken çok  saatler  sonra evin bir ahır gibi bölümünün çöktüğü burdaki enkaz kaldırılırken sayın ERTUĞRUL KÜRKÇÜ beyin oğlunun teşhis etmeye gelen babası tarafından bulunduğunu anlattı,hatta sayın MEHMET EYMÜR beyde hadiseyi tam tamına anılarında doğruluyor biz operasyonu bıraktık araba ile dönerken BOLU da sayın KÜRKÇÜNÜN enkazdan sağ çıktığını anlatıyor…
Ben çok ısrar etim ağbi bu KÜRKÇÜ sizin birimin muhbirimiydi diye herdefasında hayır kelimesini duydum,ÖNDER beyden?
                                

Kızıldere operasyonunu yapan ve o günlerdeki denizlerde dahil tüm THKO operasyonlarını yapan ÖNDER beyin anlattıklarının yanında benim içinde bulunduğum İstanbul ve ankarada olayların başka birimlerce götürülen tarafını anlatıcam.
Kızıldere operasyonu yapılmadan önceki günlerde rahmetlik babam akşam geç saatler beni yanına alarak 1964 model tek kapı ford taanus arabamızla yola çıktık ben arka koltukta oturuyordum.
Gece karanlık o yıllarda istanbulda Yeşilyurt ile Bakırköy arası çok ıssız bataklıklarla kaplı bir alan.
Karanlıkta araba ile ilerlerken HAVA HARP OKULU arka nizamiye kapısı REVİR HASTANE bölümüne açılan kapının biraz ilersinde karanlıkta durarak rahmetlik babamdan genç birisini babam araca aldı.
Fazla konuşmadan nasıl çıktığını söyledi REVİR bölümünden çıkış yaptığını beyan etti başkada bir konuşma geçmedi.
Adamın tedirgin bir hali vardı,Bakırköy tren istasyonu yan boş alanına babam arabayı park etti.

Cebinden kağıt para cüzdanını çıkartarak bir miktar kağıt para verdi bu senin işini görür dedi ve adam arabadan teşekkür ederek inip gitti.
Yıl 1977 yer  ANKARA  ETİMESGUT  rahmetlik babamla ankaraya gittik o yıllarda Etimesgut çok sakin boş bir ilçe  hava em.ast.subay NECDET ağbinin orda iki katlı bir bahçe içinde evi var.
Bu bahsettiğim STK(SEFERBERLİK KURULU ) için çalışan ikinci NECDET ağbi bizim misafir olmamızdan çok mutlu oldu çokta iyi bir insandı allahrahmet eylesin gani gani OSMAN ağbi sana sakladığım bir şişe HAİG marka viskim var dedi onu çıkardı.

Neşeleri yerindeydi,NECDET ağbi şöyle söyledi OSMAN ağbi yav birde bunları subay yapıyorlar arkadaş o zaman nah ağbi şu köşede durmuş koca YÜZBAŞI tirtir titriyor,ağlıyor eliyle gösteriyor dedim ağbi yuh olsun lan size koca yüzbaşı olmuşun tirtir titriyorsun ağlıyorsun p….!
Osman ağbi ağladı ya,babam fazla yorum yapmayıp NECDET ağbiyi dinleyip gülümsüyordu.

Sanırım NECDET ağbide astsubayların  subaylara karşı biraz ezilmişliğinden dolayı böyle bir büyük operasyonda bir havacı yüzbaşının bu şekile gelmesinde kızgınlığı vardı.
Sanırım babamında çok sakin ve yorumsuz duruşu hadisenin ne kadar büyük uluslararası boyutunun hep devam edeceğinden dolayı sakin ve tedbirli davranıp konu hakkında yorum yapmaması…
Benim bu konuda yazıcaklarım ve bildiklerim bu kadar,yalnız şu anda devleti yöneten büyüklerimize burdan vericeğim mesaj bizleri kaale almayıp,kendi menfaatleri için bizlere iftira atıp koordinasyon koparan,fiş çeken İSTİHBARAT yöneticileri yine etrafımıza doldurdukları muhbirlerle kendi menfaatleri doğrultusunda yalan,yanlış bilgileri en aşağıdan sizlerin önlerine kadar getirip sizleride yanıltıyorlar.
                        
Biz bu arkadaşları ciğerlerini bilir komşu kadın evinde bunun yüzünden dayak yerken bu ikinci katın balkonunda ablası  eniştesi rakı içip olayları takip ederken arada bir kalkıp bitirimlik yapmaya gidecekken ablacığı paçasından yakasından tutuyordu.
                     

Karşı ikinci katın balkonundanda mösyö GABİ bunu seyrediyordu.
GABİ bu napsın kucağa oturtacak MİT mensubu lazım.))))
Onun için sayın SİYASİ DEVLET büyüklerimiz siz bu konuları bilemezsiniz istihbaratçı değilsinizki nerden sizleri bunlar danışmanlarla yanıltığını bileceksiniz.
Dediğim gibi derin devlet olunmaz,derin devlet doğulur.Daha o ankaradaki TEREKEME arkadaşın ve arkadaşlarında kuru iftiralarını kadınlı,kızlı anlatırım.
Tüm sevenlerime iyi günler.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder