19 Nisan 2015 Pazar

BABAM,BEN,OĞLUM…

                                     

Sevgili takipçilerim hepinize iyi pazarlar dilerim,bu hafta bazılarımızda zamansız  hayatımızdan çıkan analarımız ve babalarımızla ilgili yazıcam..
Bizi dünyaya getiren analarımız,babalarımız o kadar önemlidirki bunları insan kaybedince anlar.
İnsan hangi sosyal sınıfta ve konumlamada olursa olsun anasının,babasının eksikliği onda çok büyük hasarlar ve hayatında çok büyük savrulmalar getirir.
Daha sonra kendiside çocuk sahibi olduğunda bu eksikliklerin ızdırabını çocuklarının çekmesini istemez ebebeyinleri ile yapamadığı hasretini çektiği bazı şeyleri yapmak ister…
                          

Ben babamla çocukken çok şey paylaşarak genç yaşıma geldim,babamı ani kaybettim,tabi insanın babasız olması heleki bizim gibi bazı tarihi hadiselerin içinden gelen kişiler  için çok zor ve tehlikeli…
Onun için babamla genç yaşımdan bugüne hiçbir şey yaşayamadım bu içimde hep dert etmiştir,babasız çocuğa anası baksada bazı yerlerde ve durumlarda bir babanın olmayışı, bir çocukta çok sıkıntı yaratır.
Onun için yaşarken ANALARINIZIN,BABALARINIZIN kıymetini bilin onlarla yapamadıklarınızı siz çocuklarınızla yapmaya gayret gösterin…
                                      

1982 yılı otelin lobisinde yaz günü kimse olmaz,biraz sıkıntılı bir adam olduğum için beni oraya GARSON olarak verdiler.
Hem lobiye gelen az sayıda müşteriye hizmet veriyorum hemde servis bar sorumlusuyum oranında anahtarları bana zimmetli.
Otelin yeri  bulunduğum mahalle olduğu halde ilk zamanlar kimse benim kim olduğumu bilmiyor,o şekilde çalışıyorum yaş 16…..!!
Birgün aşşağı MARMARA salonundan  HACI adlı garson arkadaşım var yanıma  geldi biraz espirili bir arkadaştır ZEKİ dedi aşşağıda Marmara salonunda bir adam masa kurmuş yemek yiyip içki içiyormuş,ZEKİ nerde diye sormuş demişler hangi ZEKİ…
Seni tarif etmiş bizimkiler ihtimal vermeyince adam sinirlenmiş çağırın oğlumu demiş.Zeki bu adamın arabası VIP bölüme alınmış  içeri girerken  diyor ,bana piçlik yapıp soruyor ZEKİ bu nerden baban oluyor , anana sor dedim..)))))
Neyse HACI sen buraya bak ben bir aşağıya bakim,bir indim MARMARA salonuna rahmetli babam üstünde mavi keten gömleği altında keten pantolonu gömleği göğsüne kadar açık havuzu yeni açmıştık o yıl ona karşı oturmuş masayı kurdurmuş rakısı mezeleri önünde yaz sıcağı demleniyor,oturduğu yer serin duvar kenarı asma ağacı ile sarılı üstü tenteli,hayırdır BABA dedim?
                                   
Bir oğlumu göreyim istedim,sağol baba dedim çalışıyorum biraz sohbet ettik baba sen burda keyfini yap yukarı gel ordada kahveni ben yapayım lobide  sohbet edelim dedim,tamam ASLAN ım dedi…
İki üç saat sonra geldi,kahvesini yaptım biraz sohbet ettik gidicek eve gidersin baba tamam dedi sonra öğrendim yalovaya gitmiş..))
Orda aile büyüğümüz bir EDİBE ablamız vardı merhum eşi DIŞ İŞLERİ bakanlığında BAŞKONSOLOS olarak uzun yıllar görev yapmış bir insan EDİBE ablada gençliğinde babamla çok yakından ilgilenmiş bir insandı,allah hepsinin mekanını cennet yapsın.
Neyse garson arkadaşlar geldi oğlum bu baban ne biçim bir insan ne olduki dedim,BABAN hesabı istemiş personel yakını olduğu için yüzde yirmibeş indirimli hesap götürmüşler adet olarak baban bunu görünce çok sinirlenmiş,hesabı düzgün getirin demiş hesabı ödemiş yüklüde bahşiş bırakmış,oğluma iyi bakın burda demiş.
Dışarda door men de çok sevinçli oda bahşişi sağlam kapmış,o öyledir dedim….                        


Bu BABAMLA yaşadığım son tatlı anımdı ,beş ay sonra babamı kaybettim rahmete kavuştu mekanı cennet olsun…
Geçenlerde ANTALYA KEMER de oğlumla bir parkta sohbet ediyoruz ikimiziz başka kimse yok beraber seyahate çıktık,eskiden yeniden konuşurken aklıma bir şey geldi tesadüf inanın ALLAHIN büyüklüğüne gerçekten ilahi  kader insanın önüne ansızın bazı hadiseleri getiriyor,burda hiç kurgu yapmadan şereflice anlatıyorum emin olun.
                                 

9. CUMHURBAŞKANIMIZ sayın SÜLEYMAN DEMİREL beyin yakın çalışma arkadaşı ve dostu eski KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLERİMİZDEN sayın  M.ORHAN BÜYÜKALP umarım hayattadır,hayatta değilse Allahtan rahmet dilerim,bir yine büyüğümüzün bana tanıştırması ile ORHAN beyle tanıştık küçük bir işi vardı kısa zaman içinde hallettim sonraki zamanda ben herkesle arayı açtığım için kimin akibeti ne oldu bilmiyorum.
Orhan bey dindar yalnız yaşıyan bir insandı,işte her insanın ufak tefek sorunları olur ORHAN beyinde o zaman bir sorunu olmuş.
Biz ana konuya dönelim,tabi oğluma bunun ANTALYA da gelişen tarafını anlatıyorum,bizde o anda KEMER deyiz ordan  aklıma geldi …
Orhan bey sıkıntıları çözülünce bizim büyüğümüzü ANTALYAYA KARAYOLLARI tesislerine yemeğe davet etmiş,bu büyüğümüzde çok sinirli,hiç konuşmayan biraz zor bir insandır ama çok güçlü bir kimse güçlü bir aileden gelir.

Neyse öğlen ANTALYADA hava sıcak karayolları tesislerinde ORHAN bey  şöyle  demiş ŞAHİN beye buranın en güzel yemeği menemen harika onu yiyelim demiş menemen yemişler…
                                  

Şahin bey, ZEKİ diyor istanbuldayız  hakikaten ANTALYADA yediğim menemeni hiçbir yerde yemedim,tavsiye ederim KARAYOLLARINA işin düşerse muhakkak menemenini ye oldumu tamam ağbi dedim.))
Bunu oğluma anlattım KEMER dönüş yolunda ANTALYAYA tünele girerken bir baktım oğlumla ŞOK olduk bu kadar tesadüf olmaz gerçekten bilmiyorduk sayın ORHAN BÜYÜKALP beyin adını TÜNELLERDEN birine vermişler,insanın anılması çok güzel bir şey bizimde çok genç yaşta bu insanlarla oturup kalkmamız oda çok güzel bir şey…
                       

Arkadaşlar ALLAH herkesi analı,babalı büyütsün herkesede tavsiyem önce ananızı,babanızı bilin sonra sevdiklerinizi bilin.
Beni oğlumun yanında küçük düşürmek için komplo kuranların bir kısmı rahmete kavuştu,bir kısmı içerde bir kısmıda hala  kamuoyu tarafından bilinmiyor.         

İstihbaratçılık,devlet adamlığı yapıcaklarına uzun yıllardır MEZARLIK müdürlüğü  yapan arkadaşlara şunu söyleyeyim  ÜÇLER mezarlığı yok BABASININ altı boş gibi yıllardır fısıltı gazetesi ile nara atarsınız,bakın bu ALLAHIN TOKADINI birazda sizler düşünün şimdi o şişkin servetlerinizden ve ULUSLARARASI MAŞA olan gücünüzün bir gün ALLAH tarafından paramparça edileceğini unutmayın,şahsen ALLAHINDA bir SOPASI muhakkak olucaktır,oluyorda?))
                                     

Bize POSTA PULU yapıştırıp MEKTUP yollamayı öğretenler,olurya tüm imkanlarımızı kaybettiğimizde haberleşmek için DUMAN kullanmayıda öğrettiler ANKARA da ateş azlığından DUMAN sönükleşmiş olsada DUMAN,DUMAN dır haberi yerine götürür…!!
                                          

Hepinizin gözlerinden öperim,iyi pazarlar.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN
                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder