29 Mart 2015 Pazar

CAMCI MUSA

                                        

 Sevgili takipçilerim hepinize iyi pazarlar dilerim.Bu hafta sizlere siyasetten ve stresten uzak günlük yaşamımızdan geçmişte anılarımda kalan trajikomik bir hadiseyi anlatıcam…
12 eylül 1980 tarihine artık günler kalan bir dönemde sempte arkadaşlarla takılıyoruz.Benim arkadaşlarım çocukken benden hep beş altı yaş ve dahada üstü olurdu.Pek yaşıtım arkadaşım azdı hep benden büyüklerimle arkadaşlık yaparım onlarda hiç aralarında beni garipsemezler onlar nereye bende oraya gezerdik.

O günlerde HALDUN isminde bir arkadaşımız var üzücü, annesi ve babası arasında bir ayrılık olmuş Haldun arkadaşımızda erkek kardeşi ve annesi ile sempte yeni bir ev kiralamışlar yüksek bir apartmanın en üst katında.
Fakat o yıllarda TÜRKİYEDE imkanlar şimdiki gibi fazla değil boya ustaları tamirat malzemeleri,çok para tutuyor bizde Haldun,olcay,Özcan,renan isimli arkadaşlarımızla topluca oturup sohbet ediyoruz,bu konuları.
Olcay dediki Haldun kardeşim sen hiç usta, boyacı falan arama biz hepimiz bir girişiriz bu işleri el birliği ile yaparız şimdi bu sıkıntılı zamanda boşa para harcamaya gerek yok,akşam işimizi bitirdikmi nevaleleri alır biramızı,rakımımızı alemimizide yaparız üç beş günde bitiririz.
Haldun sevindi işe başlıycaz dediki yav birde üst kat ya camların macunlarının değişmesi lazım yoksa hep su alıyor camlardan  belli içersi batmış.                

Olcay dedi hiç kafana takma CAMCI MUSA gelir hepsini yapar,patronu MUSA da arkadaşımız oda hiç cam malzemesi konusunda bizi fiat açısından sıkmaz,oda oldu.
Camcı MUSA çocucukluk arkadaşımız babası sempte bir apartmanın görevlisi MUSA ile hep beraber büyüdük Kastamonulu, yapılı  bir vücudu var sesi böyle çok kalın bariton bir ses bir bacağıda çok hafif kısa fakat altın gibi kalbi olan ,benden oda 6 yaş büyük bir kardeşimiz…
Camcı dükkanının sahibi patronununda ismi MUSA oda çok kibar hiç semptte işinden başka bir hadise ile ilgilenmez ehlibeyt mezhebimizden Sivaslı bir arkadaşımız dünyanın en kibar insanlarından biriydi…
Tabi tadilata başladık,renan kardeşimle Özcan kağıtları çekiyor Haldun ile olcay boya yapılacak yerleri boyuyor,CAMCI MUSADA geldi camlara macun çekiyor,tamir edilecek dolaplarıda musa tamir edicek bende işte getiri götürü yapıyorum en küçük olarak yada işin yetişmediği yerde işin bir kenarından tutuyorum.

İşte böyle bir anda 5 katlı bir apartmanın en üstündeyiz fakat apartmanın altı kot farkından dolayı böyle 7 katlı bir apartman yüksekliğinde.
Camcı MUSA dediki ZEKİ ben şimdi CAMIN dışına sarkıyorum macunu en uca çekmek için,sen beni bacağımdan kavra oldumu dedi tamam MUSA dedim o camdan dışarı çıktı bacağını ben kavradım macununu çekiyor işte o anda içerden OLCAY bağardı ZEKİ buraya gel gelemem işim var dedim tabi bu o anda bağardı OĞLUM gel diyorum sana gelsene işimiz var kağıdı tut yapışkan süreceğiz,iyi tamam ya geliyorum dedim içerdeki odaya gittim,işte ne olduysa benim odaya gitmemle bir boru gibi ses KURTARIN ÖLÜYORUM diye geldi tekrar içeri koştukki camda MUSA sadece camın kenarını elleri ile tutabiliyor iki bacağı ve vücudu dışarda o panikle hepimiz birden musayı kavradık ağarda belinden kemerinden camdan içeri çekmeye çalışıyoruz, o arada MUSA bağırıyor ulan ZEKİ bir düşersem seni öldürmezsem şerefsizim..

Neyse en sonunda içeriye çektik yaz sıcağında kan ter içindeyiz olcay dedi koş su getir su getirip verdik,MUSA bana cıgara verin dedi sigara verdik yok benimkini verin diyor HALDUN MALBORO veriyor MUSA BAFRA içiyor onu istiyor hemen sigarasını yaktı sırtını kalorifere yasladı ulan ZEKİ öldürüyordun dedi  beni ,vallahi daldım OLCAY çağarınca unuttum,başladık gülmeye bu arada MUSA sigarayı bitirdi ucu ile bir tane daha yaktı,konuşuyoruz,hepimizin ama rengi gitti.
                              

O anda olcay soruyu patlattı MUSA dedi camın dışındayken bağarıyordun ZEKİ düşersem seni öldürücem diye 7 kat üsten düştükten sonra nasıl ZEKİ yi öldürecektin diye.

Hep beraber bir kahkaha attık,MUSA napim diyor o anda o aklıma gelmiyorki daha evel bazı olaylar geçti başımdan ordan aklımda kalmıştır.
Kola içiyoruz MUSA başından geçeni anlatmaya başladı.Ağbi diyor bir gün bir apartmanın ikinci katının camlarını değiştiriyorum ayağım bir kaydı camdan düştüm aşağıya.İkinci kat olunca bacağım biraz yaralandı sağım solum berelendi çarşıya gittim eczanede pansuman yaptırdım,döndüm çalıştığım eve gittim kapıyı çaldım evin sahibesi hanfendi kapıyı açtı bana sen ne kadar lakayit bir işçisin nedir bu ya bütün gün bir işi bitiremedin gidiyorsun geliyorsun bir işi bitiremedin diye basmış fırçayı,MUSA diyormuşki abla camdan düştüm vallahi eczaneye gittim pansuman yaptırdım,sus birde yalan söyleme bari CAMDAN düşmüşmüş kaytarıcı seni diye basmış fırçayı,MUSA diyorki inandıramadım kadını diyor…
Neyse MUSA dedik sen bir git soluk al bugün çalışma OLCAY parada verdi nevaleleri al gel akşam keyiflenelim.
Akşam oldu MUSA cam şişede efesleri almış soğuk (o yıllarda teneke yok) başladık soğuk soğuk içmeye ZEKİİİİ diyor bizi bugün tahtalı köye yolluyordun HALDUN ordan bağarıyor unutmuş MUSA ağbisi unutmuş..))))
Tüm arkadaşlarımız hayatta hepsi aşşağı yukarı EGE bölgesine yerleştiler,ne zaman bir yerde karşılaşsak özellikle ev sahibi HALDUN kardeşim olduğu için ulan ZEKİ koca MUSAYI tahtalı köye yolluyordun diye takılır..
Tabi 12 eylül 1980 darbesi oldu,hayatımıza bir darbe değişik vurdu birkaç hafta sonra…
Aradan on beş yıl geçti insan hayatında bir sürü şey değişti sempten uzak kaldık koptuk işte yine böyle bir an yıl 1995 sanırım yada 1996 bahri ağbi geldi TAKSİM de yanıma.
Bahri ağbinin canı sıkkın hayırdır ağbi dedim BAHRİ ağbi bizden çok kıdemli 1953 doğumlu, ZEKİ sorma dedi hayırdır ağbi dedim yav dedi SARI MEHMET in kahvenin önünde oturuyordum PATRON MUSA nın dükkanı ile yanyana kahve  PATRON MUSANIN evide dükkanla karşı karşıya e dedim MUSA nın küçük kızı okuldan eve döndü fakat feryad figan dışarı çıktı bilge ağbi yardım et babam kendini asmış diye,koştum eve girdim bacaklarından kavradım ama yardıma gelenlerle indirdim fakat iş işten geçmişti kurtamadık ZEKİ dedi..

Niyeki ağbi bir sıkıntımı var dedim çok üzüldüm,çok delikanlı bir arkadaştı ,bilmiyorum ZEKİ dedi bahri ağbi kimsede hiçbir şey bilmiyor aileside yine bir şey bilmiyor herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler dedi…ALLAHRAHMET EYLESİN MEKANI CENNET OLSUN…
                          

Camcı musa ilede çok uzun yıllardır karşılaşmıyoruz umarım hayattadır bahtı şansı açıktır,işallah…
Bu yazıda geçen isimlerin hepsi gerçek reel İSİMLERDİR kod adı bir tek benim adımdır…
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN
                                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder