25 Ocak 2015 Pazar

MOSKOVA GECELERİ….

                                   

Sevgili dostlarım hepinize mutlu,huzurlu ve eğlenceli bir Pazar günü diliyorum.
Bu hafta size terzi kendi söküğünü dikemez deyimi benim için söylenmiş bu konu itibari ile RUSYA günlüğümden MOSKOVA seyahatimi anlatıcam…
Tabi rahmetli babam başkan BREJNEV döneminde gidip 1979 o yıllara göre uzunda kalınca bir çok gelirken SSCB ve onun tüm interlandı ile ilgili doküman ve materyel getirdi,birde bana SOVYET yapısı TORNADO marka tenis raketi getirdi,bu benim için önemli o yıllarda çünkü o yıl 1979 SOVYET MİLLİ TENİS takımı türkiyede İstanbul TED kulübünde turnuvaya katıldı,oynadıkları raketler çok alışık olmadığımız bilmediğimiz markalar olunca bende babamdan istedim bana bir adet temin etti.Sağlam ve güzel bir raket çıktı burda kullandım….
                                           

Kısa geçiyorum bu 1979 yılındaki hadiseler  ortaya döküldüğünde ilerki yıllarda bayağı ses getirir olacak,maceralarını ve günlük yaşantılarını sizlere heyecanla okuyacağınız kitabıma sonraya bırakıyorum…
Tabi yıl 1990 lı yılları biraz geçerken SSCB(SOVYETLER BİRLİĞİ) dağılmış,kapılar açılmış her türlü,ticari,turistik,sanayi faaliyetleri yavaş yavaş çalışmaya başlamış muazzam bir bavul ticareti türkiye 4 nisan1994   kararlarını bu bavul ticaretinin büyük hacmi ile sıkıntısını atlatmış,türkiyenin sıcak siyasi yaşamı, rusyanın kapitalizime başlangıç yılları,uzun bir TARİH olucak ilerdeki yıllarda yaşadıklarımızı anlattığımızda….!!
Neyse yıl 1997 sonu sabah aniden arkadaşıma bana bir vize alın dedim,hayırdır bir moskovaya gidicem üç gün kalıcam,nerden çıktı canım istiyor,peki ağbi dedi yardımcım hemen bir saat içinde vizem ve uçak biletim ile  geldi,ayrıldım yerimden.
                                              

Dostum SERGEY var ona dedim ben moskovaya gidiyorum söyle arkadaşların karşılasın ,telefon etti dedi viktor ile anatoli gelicek onlar seni karşılıycak,viktor ile arkadaşım çok içki içtik eski yaşlı bir Sovyet mühendisi anatoliyi tanımıyorum,sergey dedi gördüğünde sen onu hatırlarsın eski SOVYET zamanından dedi,güldüm…!!!
Şimdi burda anlatacağım bazı şeyler türk istihbarat servislerine ders niteliğinde olsun,çünkü çok basit nüans hatalar her zaman bu ülkeye ve yaptıkları işlere zarar verir,ufak bir yanlışlık boşa kürek çekmelerine neden olur,istihbarat hadisesi geniş düşünce ve entelektüel yaşam ve dikkat gerektirir…!!!
                                         

Alanda cafeteryada otururken aniden 1979 yılından beri tanıdığım Denizlili ismail emniyet önemli işler bürosundan üç kişilik ekip olarak geldiler hemen arkama oturdular…
Selam veremiyorum ailem var,dahada enteresanı onların o günlerde böyle bir vazife almaları çok garip çünkü MİT gidiceğimden haberli alanda büroları var izleme yapıcak olsa onlar yapar,İSMAİL beyin ne ilgisi var,onların işi değil?
İçimden dedim bu iş eskiye dönük ta 1979 lu yıllardan birilerinin hesabı bugününün hesabı değil…?
Neyse gümrüklü alana girdim,bolcana gümrüksüz satış mağazasından hediye parfüm ve içki satın aldım,bir adettte 35 cc lik J&B viski aldım,zira biniceğim özel hava yolu bir duble veriyor alkolü o beni kesmez MOSKOVAYA kadar…!!!
                                                    

Neyse uçağa bindik full dolu AIRBUS-320 model yeni bir uçak ,tabi ben şişemi açtım sakin sakin içmeye başladım,hostesin verdiği viskiyide yuttum,günah boşa gitmesin arkamdan ağlar.)))))
                                  

                                  
Tabi 35 cc viskinin son dublesine yakın uçağımız MOSKOVA VUNUKOVA havalimanına tekeri vurdu,indik…
Uçak alana park etti,yolcular boşalmaya başladı dedim sen son dubleyide yavaş,yavaş vur bakarsın bu YOLDAŞLARIMIN sağı solu belli olmaz çayka(rus yapımı lumuzin)onla uçağın kapısına kadar gelirler onun için en son inim…)))               

                                                   
Yavaş yavaş kalktım uçağın kapısına bir gittim eyvah kapıda bir kalaşnikoflu asker,bir bayan telsizli alan görevlisi ne çayka var çaykayı bırak beni terminale götürecek otobüste kalkmış gitmiş…
Kadın alan görevlisi beni görünce şok oldu,hemen telsizle otobüsü uyardı otobüs yolcuyu indirmeden tekrar uçağın yanına geldi ve beni bindirdiler.Arkadaşlar şimdi bizim TÜRKİYE insanımıza dikkat.
Sesler bağarışlar AYIP değilmi kardeşim bekleyenimiz var senin yüzünden git gel bu ne lakayitlik,dedim kusura bakmayın çabuk kalkmış otobüs hala olurmu,molurmu…..??olur,olur bekle!!!!
                                               

Neyse terminale geldik benim yanıma bir bayan polis geldi bana işaret etti hemen pasaport kontrolden geçirdi,bağajlarımı verdi burası o dönemde eski vunukova alanı o bizim bana bağıran tüm türkiyeden gelen yolcuyu kırmızı salona aldılar hani işimiz var diye bağarıyorlardıya,işte şimdi işlerini unutsunlar çünkü o dönemde o salona alınan yolcuların iki veya üç saatten evvel bırakılmaları imkansız yani  belki geri bile  türkiyeyeye gönderirler.İşleri varya nerdeyse anamıza küfür edeceklerdi…
Yine bir kaleşnikoflu asker yol göstererek eliyle bana işaret edip kapıya çıkardı işte yine orası çok önemli benim için kapıda bekleyen TÜRK yolcu yakınları var bunlardan bazılarının muhakkak türk istihbaratının haber elemanı olması lazım,bunu anlayabilmem için bir test yapmam lazım,(bunlar kurs niteliğinde istihbaratçılara) VİKTOR kapıda onların yakınında hemen sarıldık birbirimize VİKTORU üç kere yanaklarından öptüm bu ORTODOKS adeti eski rus usulü selamlaşmadır,işte o anda bekleyen türk yolcu yakınlarından biri bu sahneyi izleyince tepki ve surat mimiklerinden şaşkınlık belirtisini çok keskin verdi,o esnada ben onun bizim servis tarafından yollanan kişi olduğunu hemen anladım…
Neyse biz çayka beklerken bir panelvana bindirip beni ilk metro durağına ordan birkaç metro değiştirerek 1980 olimpiatları için yapılmış İZMAİLOVA otel kompleksine getrirdi,orda yüksek bir katta yerleştirdi…
                                      

Sabah kalktım erken camdan baktım sisli bir moskova havası ilerde eski çarlık döneminde inşa edilmiş eski bir saray, cılız etrafında kurumuş ağaçlar ve aşşağıda tek tük yürüyen insanlar ve eski bir KAMAZ kamyon.
Hala buram,buram SSCB(SOVYETLER BİRLİĞİ) kokuyor,tavuk butları salam vardı,güzelde votka kahvaltıyı yavaş yavaş onla yaptık,ondan sonra chvas regal  viski bol getirmiştim ondan açıp içerek ANATOLİ beyi bekledik öğlene doğru oda geldi, tanıdım simaen tanıyordum eski Sovyet zamanında istanbulda bulunmuştu dedi özür dilerim dün moskova dışında avlanıyorduk gelmem ancak bu saati buldu karşılamayada gelemedim,dedim sorun değil sohbet ediyoruz eskilerden sonra aklıma geldi ne vuruyorsunuz av olarak dedi GEYİK anlattı vurdukları geyiklerin bazıları 1 ton geliyormuş….))
                                         

Arkadaşlar işte dostlarımız,istanbuldan çocukluk arkadaşlarım geldi onlarla beraber üç gün moskovada,yiyerek ve içerek gezdim merkezde merak ettiğim rahmetli babamın kaldığı LUBYANKA bölgesinde METROPOL otel orda gidip biraz yedim içtim,ARBATTA ermeni lokantasında kafayı çektim,KIZIL MEYDANDA resim çektirip yeniden VİKTOR ve ANATOLİ beylerin refakatinde istanbula hareket ettim…
Uçak kalktı,bu sefer uçak türk inşaat şirketlerinden birinin işçileri ile dolu,o yıllarda hala uçakların arka taraftaki 5 li sıra sigara içilecek koltuk bölümleri bırakılıyordu,sigara içtiğim için orda oturuyordum birden ön koltuklarda oturan işçi kardeşlerimiz sigara içmek için bizim 
                                  

           

bulunduğumuz bölüme toplu halde hücum ettiler,hostes hanım olmaz beyler diyor,işçi hiç unutmuyorum hostes kızcağızı kolundan tutup çekil bacım harmanımız patladı diyor,en sonunda pilot anons etti,lütfen yerlerinize geçin uçağın dengesinde bozulma oldu diye o zaman korkup yerlerine oturdular,bir daha THY,AEROFLOTTAN hariç firma tanıyanın….!!!
Yıllarca bir DUVARIN arkasından bir bahçeye bak insanın duygu ve düşünceleri diğer insanlardan çok farklı oluyor,bunları bu duyguları ve yaşanmışlıkları kaleme bile dökmek çok zor…..
Hepinize tekrar eğlenceli ve mutlu pazarlar….
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN..
                                     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder