1 Ocak 2015 Perşembe

KAYGISIZ YILLAR….

                                                       

2015 hepimize mutluluk,sağlık,bolluk nasip eylesin,tekrar yeni yılınızı kutlarım,bu kadarda yeter yeni yıl kutlamaktan bövvvv geldi yani….!!!
Arkadaşlar bu aralar havadan sudan yazmak istiyorum,inanın o kadar sosyal medya ve medyada ağır siyasi atışma varki,hasta etti.
Arkadaşlar bu hep diyorum APO operasyonu döneminde yediğim darbeden sonra kendimi bir türlü toparlayamadım manevi olarak.
                                        

Çok bu bende büyük manen tahribat yaptı maddiatı karıştırmayalım.
Yıl yine 2001 falan o yıllar yakın bir kankam,badi arkadaşım var astsubay altan devamlı beraber takılıyoruz,tüm ailece TSK görevliler,yiyoruz içiyoruz,sivil askeri gazino sağ sol hiç bulamazsak çırpıcı çayırında içki içiyoruz.Altan astsubay bulunduğu kuvvette çok tanınmış bir kişilik subay,astsubay,amiral herkes tanır.
Tabi birde ana üstümüz var oda DENİZ PİYADELERDEN oluşan içinde az teknik astsubay,sivil memur bulunduğu çok güzel sakin bir birlik.Birliğin komutanı deniz piyade  Fenerbahçe sevdalısı ERGİN albayımız,çok mütevazi,kibar ve centilmen yaşantısı olan değerli bir komutanımız.Bir sıkıntımız bölgede oldumu ERGİN albayımıza gidiyoruz sağolsun hemen her sıkıntımızı makulse gideriyor yardımcı oluyor.
ERGİN albayımızın özelliği kendi ve tüm alt subay,astsubay arkadaşlara Cuma günü komutanlık bahçesinde MORAL,MOTİVASYON sağlamak için mangal partisi yaptırtır mangalı ve ortamı hazırlayan er ve erbaş dahi kendi ortamlarında bizden uzak görünmüycek şekilde onlarda mangal partisinin içindedir.
                                           

Tabi alkol yasak olduğu için sivilde tek katılan benim,altan bir formül buldu,bardaklara petten su koyuyor niyetine RAKI veya VOTKA koyuyor bizde sek içiyoruz,formül uygun biz alkole dayanıklı adamız anlamıyor kimse….
Bir gün ERGİN albayıma sivilde bir mevzu var canımı sıkıyor onu izah ettim ederkende sivildeki o guruba çemkirdim,konuyu izah ederken.
Ergin albayım dediki ZEKİ ben sana başımdan yüzbaşı iken geçen bir hadiseyi anlatim,bak sen işi anla dedi,buyrun ERGİN albayım dinliyorum…
Ankara deniz kuvvetleri karargahında yüzbaşıyım bir sivil memurumuz var çok iyi insan kıt kanat geçiniyor,evinin kışlık kömürünü ankara dışından bir yer bulmuş alıcak benden bir vasıta istiyor,ama veremem yasak.
En sonunda kıyamadım bir vasıta ve iki askerle emir çıkarttım kendisine verdirdim evinin yakacağını gidip alsın diye.

Bunlar ankara dışına yolda giderken araç su kaynatıyor ve yolda kalıyor aracı yolun sağına çekip dışına çıkıyorlar aracın kaputu kaldırıp uğraşırken üç kilomete ilerdeki bir taş ocağında dinamitin fazla kullanımından dolayı yüksek basınçlı bir patlama meydana geliyor,ordan kopan bir kaya, ta üç kilometre uzaktan geliyor aracı kullanan askerin kafasına çarpıp askeri şehit ediyor….!!!
                                   

Tabi vukuat olunca askeri mahkeme ERGİN albay hakkında ve diğer personel hakkında dava açıyor ve ihale aracı tahsis ettiği için askeri savcı tarafından ERGİN ALBAYA kalıyor…
Ergin albay diyorki askeri savcı yakın arkadaşım arkadaş o arkadaşım gitti yerine bambaşka biri geldi hakimle beraber inan diyor vericekler cezayı ödüm patlıyor meslekte gidecek birde içeri giricez.
En son bitmesine yakın bir mahkeme celsesinde şurumu kaybetmişim patladım diyor HAKİM bey demiş,tamam ben bir hata yaptım,araç tahsis ettim…

Ettimde bu aracın yolda radyötörünüde benmi su kaynattırdım ,hadi onuda geçtim üç kilometre uzaktaki madende dinamitide benmi patlattım,ordan kayayıda benmi söküp getirip ERATIN kafasına çarptırdım!!!
Hakim,düşünmüş,düşünmüş savcıya bakmış gereği düşünüldü diyip hafif bir dişe dokunmuycak ceza verip beraat kararı vermiş.
Ergin albay diyorki o zaman bir anda kuş gibi oldum sanki üstümden kamyon yükü kalktı diyor,tabi o kelimeyi bitirirken A harfi ile başlayan bir cümle ile bitirmiş,sinir haliyle.)))))))
Zeki bu işler böyle adamı bir bağladılarmı dedi tabi ben bunu dinleyip sek rakıyı çekince  biraz kendime geldim keyiflendim..))
Ardan bir zaman geçti oturuyorum bir yerde em. PİYADE ATILGAN yüzbaşı geldi tesadüf, ZEKİ sen bir ERGİN albaya ziyarete git hayırdır ATILGAN yüzbaşım dedim,yav dün birliğindeki Eratlardan biri birlik depolarının birinin üstündeki eternetin kırılması ile boş deponun içine düşmüş erin orda olduğundan kimsenin haberi yok,eee dedim bölük sayımı yapılıyor ortada yok,başka bir erat Allahtan diyorki, depo damına çıkıcaktı bir gidip bakıyorlarki depo damı kırık asker depoda kanlar içinde yatıyor,bakmışlar nabzı atıyor hemen askeri hastaneye kaldırmışlar….
                                       

Gidelim ERGİN albayımın ziyaretine ALTAN astsubayı aradım bulunduğu birliğe dedim böyle bir durum olmuş gidelim,okey dedi.
Atladık arabaya gittik birliğe ERGİN albayın makamında geçmiş olsun dedik,dedi devamlı hastane ile irtibatlıyım ALLAHIN izni ile kurtarıcaz diyor doktorlar ,hakikaten ERGİN albay bir ayda eratı kurtardı ayağa sapa sağlam kaldırdı,tabi asker olması genç olmasının büyük önemi var,ERGİN albay erata çokda bir uzun hava değişimi verip eratı memleketi erzuruma sağ salim yolladı.
Aradan uzun zaman geçti bir gün bir baktım altan astsubay geldi nevaleleri almış votkamızı,sebzemizi,meyvemizi içiyoruz ZEKİ dedi biz bu ERGİN albaya bir daha gidelim başsağlığına,hayırdır ne oldu ALTAN dedim,oğlum o hava değişimine giden erat varya damdan düşüp ağır yaralanan kurtulan evet dedim.
Evde kahvaltısını yaparken aniden düşüyor HAKKIN RAHMETİNE kavuşuyor,nasıl ya dedim.Yapılan incelemede kalbe bir kan pıhtısı gitmiş giden yolu tıkamış kalbi durdurmuş…..???
ALLAH RAHMET EYLESİN tüm şehitlerimizin mekanları cennet olsun.
Bazen böyle hadiselerde vuku buluyor,böyle çok birde canlı şahit olduğum hadiseler oldu eserse yazarım.
                                         

ALTAN astsubayla maceralarımız bir dönem televizyonlarda TRT 1 döneminde KAYGISIZLAR diye bir dizi vardı ona benzer…
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder