11 Ocak 2015 Pazar

KALAMAR BOMBASI…

Sevgili takipçilerim  kazasız belasız,mutlu,huzurlu bir Pazar günü dilerim.Çok kritik,üzücü günlerden geçiyoruz,sizlere bugün yaşadıklarımı ancak ilerleyen yıllarda verebilceğim.
Biliyorsunuz,bir çok şeyin mecburi ve ahlaki gizliliği stratejik önemi var.
Ben size yine bu Pazar çok eskilere götürüp,tatil gününüzü neşelendirmeye,terör ve diğer melanetleri unutturmaya çalışıcam…
Yıl 1983 gibi işte bir arkadaş gurubumuz var yaşları benden on yaş üstü ve iki yaş altı toplu halde sempte bilirsiniz makara,kukaradayız.
Her eski İstanbul semptinin özelliğidir.Bir gün meyhanede dört beş arkadaş içiyoruz,yine RAMBO TURAN,ŞAHAN BABA ve o yıllarda matem renkleri olan kulübümüzün ikinci başkanının oğulları ve daha bir çok kişi.
Nedense o yıl KALAMAR bulunmuyor,nereye gitsek kalamar istediğimizde yok ağbi EGEDE az çıkıyor,çıkanıda İZMİR bölgesi yiyor istanbula yetişmiyor diyorlar.

Bu arada bir ağbimiz daha var lakabı BOMBACI SÜLEYMAN ,ağbimiz balıkçı büyük GIRGIR tabir ettiğimiz teknesi var avlanma yasağı zamanı bizle takılıyor,bombacı lakabı 1979 ve 1980 aralığında sempte SOL örgütler tasallut oldu,ticaret lisesi vasıtası ile işte bunlarla bir kapışmamızda tren istasyonunda rayların üstüne çıkartıp bir bomba attı üstümüzdeki sol güçleri kaçırmak için,başarılıda oldu.
Bombaları aslında balık avında kullanıyor,o yıllarda bu hadiseler olunca Süleyman ağbimiz kuşanmış,bombaları belinde taşıyor birde tabancası var,liseden kız arkadaşı vardı çıkmış arka sokakta buna sarılıyor,kıza demiş napıyorsun,sıcak basıyor ikimizide havayamı uçurucan…)))))

Hala karşılaştığımızda SÜLEYMAN ağbi ile hatırlaşırız o günleri anarız….
Kalamara dönelim,işte o gün meyhanede toplu içerken yine kalamar yok RAMBO isyanda sizin için  yarın KUMKAPIDA MİNAS lokantasını arayacağım sahibi iyi tanır beni kalamara boğucam  sizi ekmek yemeyin kalamar yiyin…!!

Ertesi günü oldu neyse takım toplanmadı biz ŞAHAN ağbi ,RAMBO TURAN ,BURAK ve ben kimse gelmeyince atladık dörtlü Kumkapı minas lokantasına gittik hakikaten masa kuruldu kalamar tava büyük servis tabağı ile geldi yiyoruz,RAMBO havalarda tabi alkolde alıyoruz,o anda ŞAHAN demezmi yok ya bu dandik kalamar İZMİRDE çok beklemiş bayatlıycağı zaman yollamışlar,kalamar dediğin sert olur bu makarna gibi..))))EYVAH kavgada söylenmez?)))
Rambo kıpkırmızı oldu u…. A… sen bir kalamar  bul yedirde görelim dedi demeseydi…!!!!

ŞAHAN ağbi sayın KADİR İNANIR beye çok benzeyen bir ağbimiz o aralar kadir beyin filmleri yok satıyor,şahan ağbide yatmadan evvel geceleri bir ATEŞ DAĞLI BEKİR filmi seyredip öyle yatıyor,bazen KOMİSER ŞAHİN kadir inanır filmleri.))

Aynı zamanda o yıllarda büyük At yarışı oynar tüm yarış alemi,yer altı yer üstü tanır,bu at yarışı işinin profösörü onun için o yıllarda her gurupta para biter bizde bitmez..)))
Gece içtik ama bu kalamar mevzunun dozajı arttı,masada kalamar münakaşası uzuyor,RAMBO da toka gibi takar vay benim kalamarıma MİNASIN yerine mekanıma arıza yaptı…
O yıl bu KALAMAR o kadar istanbulda balık lokantalarında takıntıki olmadığından dolayı,bazı restorantlar beyaz soğanı deniz suyunda bekletip balık unu ile kızartıp alkol biraz içildikten sonra müşteriye kalamar diye veriyorlarmış,tabi ŞAHAN ağbi alkolün dozajı fazlalaştıkça RAMBO bize SOĞAN halkalarını iyi geçittirdin kalamar diye takılıyor…
Anam ,anam RAMBO delirdi yedir görücez dedi bize KALAMAR, ŞAHAN ağbi  bekle HASAN DİRİDİRİ ye götürücem sizi bak kalamarın allahını yediricem size…
Ertesi akşam lokalde ŞAHAN ağbi arkadaşlarda toplanmış,RAMBO ile kafa yapıyor çocuklar bize yedirdiği kalamar çakmaydı,bakın ŞAHAN ağbiniz sizi yarın HASAN ağbinin mekanına götürecek hazırlanın toplu hepiniz geliceksiniz dün geceki gibi azınlık değil,kaybolmayın ŞAHAN ağbinizin yanından,havalar bin beşyüz!!!!
Şahan ağbi rahmetlik HASAN ağbi ile yarış oynuyorlar beraber çokta kankalar bu arada hasan ağbiyide geçtiğimiz yıllarda kaybettik allah gani gani rahmet eylesin,iyi insandı HASAN dedinmi türkiye ve bir dünya tanır….

Ertesi gün oldu arkadaşlarla hep beraber bombacı süleymanda dahil HASAN ağbinin mekana damladık,mekan ful hemen bize bir masa yaptılar uzunlamasına,mezeler,rakılar servis edildi,HASAN ağbi masaya geldi hatrımızı soruyor,o anda ŞAHAN ağbi şöyle dedi,HASAN ağbi kalamarı çok bol yaptır devamlı arkadaşlar servis yapsın BALIK yemesekte olur,işte o an herşeyin bittiği an???

Hasan ağbi şöyle dedi,ŞAHANIM biliyorum özel sipariş verdin ama sabah hale KALAMAR gelmemiş,siz balık,midye mezelerle idare edin.
Ne bilsin HASAN ağbi böyle bir ciddi mevzu var,tap diye söyledi alıştırma bile yok,ŞAHAN ağbi MORDAN,KIRMIZIYA döndü HASAN ağbi diyor ses kısıldı,hasan ağbi niyet(hayır) diyor.Eyvah,eyvah yandıkki ne yandık.
Rambo başladı KALAMAR yediricen,kalamar nerde kalamar vay senin lakabı değiştirdim babalık gitti KALAMAR ŞAHAN koydum.
Arkadaşlar şimdi gülüyoruz ilerleyen dakikalar ve saatler içinde bu KALAMAR ŞAHAN mevzuu uzadı,kalamar mevzu büyüdü masa ikiye bölündü KALAMAR ŞAHANCILARLA,RAMBO TURANCILAR ben tarafsızım,tarihinde olmamış bir şey HASAN DİRİDİRİNİN mekanında çatal,bıçak sesinden başka bir ses çıkmaz münakaşanın dozu artınca ilkten ses arkadan yumruklar arkadaşlar o türkiyenin en nezih balık lokantasında cam,çerçeve darma duman mevzu KALAMAR…!!!
Guruplar ordan ayrıldı sosyal tesislere geldik herkes kamplara ayrıldı ben ve bombacı Süleyman tarafsızız karışmıyoruz,iki tarafta bira içiyor ve bileniyor ordan RAMBO bağarıyor SOĞAN dilimiymiş,KALAMARIN kıralını yedirecekmiş,KALAMAR ŞAHAN ağbi bir arbede daha araya girdik bombacı Süleyman ile ama işimiz zor.

Neyse kavga bitti guruplar birkaç gün küs kaldı tabiki ondan sonra herkes barıştı,ama RAMBONUN takılma bitmedi,çok uzun yıllar ŞAHAN BABA ya KALAMAR ŞAHAN diye takıldı.
Arada aramızda bize ŞAHAN babayı sorucak nerde o KALAMAR ŞAHAN göreniniz varmı derdi…))))
Bir çok arkadaşımızı kaybettik hayattan ayrıldılar,kalanlarda eğer bir birimizi bulursak hep bu eskileri anarız,hayat belirli bir yaştan sonra böyle anılarla dolu olmuyor,insanların en mutlu oldukları yıllar gençlikleri,oda herkese nasip olmaz,bize oldu ALLAHIMIZA bin şükür…!

Tekrar hayırlı pazarlar,bu yazıdan sonra canınız kalamar çekebilir eğer bir balık lokantasına gidemezseniz bile dondurulmuş tüm marketlerde var ulaşılmaz değil şimdi,herşey bulunur durumda..