7 Aralık 2014 Pazar

TÜRKÜN ATEŞ İLE İMTİHANI….


Sevgili arkadaşlarım yine bir hafta sonu yine hepinize mutlu bir Pazar günü olması ile.
Günümüzün parolası PAZARA KADAR DEĞİL MEZARA KADAR OLSUN!!)). Buda bu haftanın espirisi olarak konulara gireyim.
Arkadaşlarım mühim olan şu kısa ömrümüze çok şey sığdırabilmek,kedi ölür gözü çöplükte kalırmış,insan nasıl yaşadıysa devamlı öyle yaşamak istiyor.
Arkadaşlar konumuz bedelli askerlikti ama sonraya bırakıcam ,bugün sizlere MİLLİ ilk yurt içi bedelli asker olduğumu söyleyeyim onunda hikayesini maceralı ilerki pazarlara bırakıcam,çünkü o tarihte ben bu konuda kayıtlarda bir numarayım…?
Doksan gün bedelli askerliğimi 1987 yılında ankarada mamak muhabere okulunda yaparken şunuda belirtmeden geçmeyeyim ben türkiyede askeri  konularda ve istihbarat uzmanı olarak o yıllarda ilk üç içindeydim,benden herkes uyuz oluyordu askerlik süresi içinde.
Hani demesinler bedelli diye,çok anım var bu konuda.Neyse 1987 kasım ayı askerliğin ikinci ayında birliğe bir emir merhume halide edib Adıvar hanfendinin kaleme aldığı ünlü romanı TÜRKÜN ATEŞLE İMTİHANI ve diğer şu isimlerle anılan ATEŞTEN GÖMLEK,ATEŞTEN GÜNLER romanı sayın ZİYA ÖZTAN bey tarafından TRT televizyonu için filme alınacak,bu film için MUHABERE OKULUNDA benim taburum YUNAN ORDUSUNU canlandıracak,diğer taburumuzda TÜRK ORDUSUNU canlandıracak.

TÜRK ORDUSUNU canlandıran taburumuz(ali okulu taburu) başımıza gelenleri anlatıcam.
Film için tüm aksessuarlar,kostümler geldi tabi giydik kostümleri kostümler yazlık ama ANKARADA hava kasım ortası artık düşünün..?
İstanbuldan askeri depolardan Kırıkkale piyade tüfeğinin gerçekten Osmanlı versiyonu olanlarından bir tır getirmişler hafif toplarla beraber orijinal 7.9 mm tüfekler,tabi bizim taburda KARS,ERZURUM,KAYSERİ gibi vilayetlerden bazı arkadaşlar var biz bu yunan askeri ünformaları giymeyiz diye çıkışıyorlar,düşünün resim çektiricez çektirmiyorlar,niye aslanım diyorum ağbi diyor manyakmısın köyümde kız vermezler bana bu ünformalı resimlerini görenler,inanın zorla hepsine giydirdiler ağlayana şahit olduk.
Neyse,ANKARA SAMSUN yolu üstünde büyük bir alanda alanın bir kısmında tepeler var yüksek, çekimler bir hafta orda sürdü hergün intikal ettik araçlarla plato seçilen yere çekimler parti parti yapıldı.

Çekimlerin ilk günü soğukta donuyoruz,tir tir titriyoruz ANKARA ayazında TRT aracının üstünde tiripot üstünden kamera ile çekim yapan bir kişi bağarıyor aracın tavanının üstünden ZEKİ,ZEKİ diye baktım allahallah kim ulan bu atladı koşarak geldi o zaman tanıdım,GÜRSEL kardeşim o yılarda ünlü restorantlarda,tavernaların fotoğrafçılığını yapardı,bir ikide filmde oynamıştı yardımcı rollerde,dediki ZEKİ ne işin var burda manyakmısın aslanım görmüyormusun ASKERİZ!İnanmıycaksınız 1987 yılında iki hit şarkı var biri ESMERAY hanfendinin ASKERİM ANA öbürüde yapancı İngilizce YOU İN THE ARMY NOW (SEN ŞİMDİ ASKERSİN) hep bu GLADİO nun i… benle dalga geçiyorlar)))))?

Sen napıyorsun dedim burda ağbi ben baktım gece hayatı ile adam olunmaycak TRT ye girdim burda kameraman ve devlet görevlisi olarak çalışıyorum,evlendimde o ara bizim bölük komutanı geldi,KAMERAMAN kardeşim sen bunu nerden tanıyorsun DAĞA çıkardık ordada bir tanıyanı bu ne iştir ya dedi,GÜRSEL dedi komutan sen onu bir sivilde tanısaydın,güldü yok, yok biliyorum bu geldiğinden beri garip gurip işler olmaya başladı????
Neyse allah razı olsun GÜRSEL kardeşim o arazide benim yazlık yunan kıyafetleri ile sokak iti gibi titrediğimi gördüğünden arada bir TRT aracından çay ve konserve,goflet takviyesi yaptı ZEKİ kardeşinin dar gününde koştu)))..
Arkadaşlar bu arada çekimler parti parti devam ediyor çekime gelicem şimdi biz YUNAN TABURU olarak bir tepeyi tutuyoruz TEPEDE büyükçene bir YUNAN bayrağı var her çekim esnasında her ere bir bağ 5 li manevra mermisi veriliyor,1000 kişilik tabur karşı ALİ OKULU olarak TÜRK TABURUDA 1000 kişi onlarda merminin yanında orijinal tüfeklerin üstünde kasatura var(bayanlar bilmez tüfeklerin ucuna takılan uzun kama).

Arkadaşlar en büyük çekimde sayın merhum CUMHURBAŞKANIMIZ TURGUT ÖZAL beyi muhterem hanfendileri sayın SEMRA ÖZAL izlemek için geldi.Kendisini  sahada masa sandalyalerle oturttular,fakat çok tehlikeliydi mesela bizimle atış mesafesi  300 mt var birisi tüfeğe mermi basıp suikast yapsa vay gidene?
İşte en büyük çekimde arkadaşlar TÜRK TABURU ALLAHALLAH sesleri ile bir hücuma kalktı,inanın diyorum tir,tir titredik film olduğunu birkaç dakika sonra anlayabildik kendimize geldik ama ALİ OKULU TABURU olan TÜRK birliğine gel anlat arkadaş 800 mt mesafeden bir tepeye saldıran ALİ OKULU TABURU kendini kaptırmış YUNANA saldırıyorum diye manevra mermisini yüzümüze sıkan gaza gelip kasatura ile bizlere vuran arkadaşlarımız maalesef bir çok ağır yaralanmaya sebeb oldular.
Dahası var megafonla uyarılan TÜRK TABURU saldırıya geçtikleri bizim YUNAN alayının bulunduğu tepe ile düz alan arasındaki bölgedeki tahrip kalıplarına basmaması için güzergah devamlı film ekibince ananos edildiği halde saldırı esnasında gelip o tahrip kalıplarının üstünden koşuyor garip Mehmet aynı savaştaki gibi bir bakıyoruz çizgi film gibi Mehmet havada uçuyor,elbiseleri patlamanın etkisi ile tutuşmuş yere düşüyor,anında ambulansla,GATA(GÜLHANE ASKERİ  TIP AKADEMİ HASTANESİ) inanın arkadaşlar bir haftalık çekimde yaralı sayısı 11 kişi)))?

Neyse arkadaşlarım en sonunda bu çekimler bitti,bu film her 29 ekimde CUMHURİYET BAYRAMINDA her 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMINDA televizyonlarda oynatıldı.
Gürsel kardeşim ordada yine bir kıyağını yapmış filmin orjinalinde seyrederseniz dikkatli bakın YUNAN bayrağının altında gülerek ateş ediyorum…
Sonra dediler ZEKİ tam bu YUNAN havasına girmişken sen biraz yunanistanda takıl))))
Sizlere silah arkadaşlarımla yazının başına orijinal hatıra bir resmide koyuyorum,hepinize hayırlı pazarlar,allah mutlu ve huzurlu günler versin…
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder