28 Aralık 2014 Pazar

AŞİYAN YOLLARINDA…

                                                         

Sevgili arkadaşlarım,talipçilerim hepinize iyi pazarlar dilerim.Sizlere yine eski 30 yıl evvelki bir anımı anlatıcam,zamanla söz eski bittikçe yeni tarihlere doğruda gelicez.
Birde hatırlatma yapayım, İSTİHBARAT o kadar geniş bir kavramdırki,bazen çok ufak bir komşunuzun dedikodusu bile ucu çok derin noktalara gidicek bir İSTİHBARATIN başlangıcıdır.
Yime 80 li yılların ortalarına doğru, oturuyoruz SARI MEHMETİN kahvede,RAMBO TURAN ile ikimiz,RAMBO benden iki yaş büyük.
Rambo diyorki bak ZEKİ ayıklayalım kendimizi bu sempte ne iş yapsak ihale bize kalıyor,ondan sonra herkes AYLADA,LAYLADA biz papazı buluyoruz herşeyin ceremesi bize kalıyor.
Ne yapalım rambo dedim,dedi kanka sakin,sessiz kalite takılacağız,hafta içleri eken eve gidicez,hafta sonları kız arkadaşlarımızı alıp dörtlü istanbuldaki mekanlara gidip yemek yiyip içip eğlenip efendi gibi dönücez yuvamıza artık kalabalıklarla dolaşmak yok her salataya TURP olmuycaz.
                                                               

Rambo senin kız arkadaşın var ÇİĞDEM ben napıcam benim uzatmalı sevgilim AYŞE beni terk etti benim kız arkadaşım yokki..
Dedi oğlum çivi,çiviyi söker ölenle ölünmez sende ÇİĞDEMİN kız arkadaşı seninde arkadaşın BERNAYA takılıcan,unutucan eskiyi bak bu Cuma gecesine söylüyorum ÇİÇO ya organizeyi yapıyorum eyvallah RAMBO tamam can kardeşim.
Cuma geldi façaları giydik doğru ÇİÇO lara kızları aldık boğaza doğru yol aldık hava güzel on numara benim KAVAKLARDA müdavimi olduğum çok kahrımı çeken bir mekan YEDİGÜN balık lokantası (başka konularda bu yedigün restorantı anlatıcam)gittik en başta ikinci katta denize bakan masaya oturduk,balık,mezeler kızlarla muhabbet zaten ÇİÇONUN gırgır muhabbeti yeter yiyoruz içiyoruz keyfimiz on numara.

Saat 23.00 gibi restoranttan kalktık,kalkmaz olaydık.STÜDYO 54 diskoya gitmek için hareket etik tabi keyifli ortam müzik var arabada,gidiyoruz boğaz sahili boyunca biraz BELMANDO vari kullanıyorum tam AŞİYAN mezarlığı HİSAR altına geldik bir polis aracı üst lambaları yanık,ona bir sağ çekip sıkıştırma yaptım ama öyle bir yerde yaptım mezarlığın iniş noktasında polis aracı karşı yola geçip az daha boğazın sularına kaptırıyordu,aynadan baktım kurtardılar,RAMBO dedi oğlum ne yapıyorsun manyakmısın,dedim RAMBO onlar bizim ciğerimiz,devremiz takma kafana.Rambo düşündü ama bir baktık polis aracı tüm sirenleri yakarak geliyor ben asıldım gaza RAMBO ne yapıyorsun ZEKİ kaçıyorum ne yapıcam dedim,tanıyorsunya polisleri ne kaçıyorsun dedim ŞAKA yaptım.

Dur oğlum dur nereye kaçıyorsun,çektim sağa arabadan indim buyrun memur bey bir şeymi vardı,dedi daha ne olucak o ne biçim araba şürüşü bize kaza yaptırıcaktınız dedim memur bey özür dilerim görmemişiz çok PARDON.
Ehliyeti,ruhsatı ver dedi verdim tabi memur bey haklı olarak fırçayı çekiyor bize RAMBO fırladı araya girdi yav dedi amma tantana yaptınız yanımızda bayanlar var diye habire hava basıyorsunuz,deyince münakaşa çıktı RAMBO TURAN şimdi dayım KÖKEN paşayı aratmayın bana,bir daha istanbulu göremezsiniz.

Öyle olunca bir arbede RAMBOYA kelepçeleri atıp polis aracına bindirdiler bize yol verdiler.
Yandık napıcaz,ARNAVUTKÖY karakoluna geldim ekip ordan sevk almış doğru SİRKECİ 2. Şubeye RAMBOYU götürmüşler.Ben işi biliyorum CUMA gecesi 2. Şubeye aldılarmı RAMBONUN serbest kalması SALI gününü bulabilir.
Almam lazım RAMBOYU hemen kızları SİRKECİDEN güvenilir bir TAKSİ durağından arabaya bindirerek yolladım.
Ne yapıcam şimdi o yıllarda SAHİL KENEDY caddesinde iki tane  KÖŞKLÜ gazino var biri cankurtaranda biride samatya sahilde.
Cankurtarandaki GAZİNOCULUK tarihine damgasını vurmuş bir dükkan, ama samatyadaki başka bir arkadaşın o piyasa gazinosu.
Cankurtarandakinin sahibi hala görüştüğüm bir arkadaş onların mekanının KAMU GÜVENLİĞİ bizde ağır toplar,kartal başlı asa ile geliyorlar,genelde samatyadaki emniyetin orta kadroları geliyor.

Hemen bastım SAMATYAYA gazinoya girdim BEHZAT isimli bir arkadaştı dedim BEHZAT arkadaşımı bir polisle münakaşadan 2. Şubeye aldılar benim bunu almam lazım,dediki çok şanslısın hayırdır,perdeyi kaldırdı bak masada yiyip içen bu geceki ikinci şubenin nöbetçi emniyet amiri.
Hemen kulise aldı amir beyle konuştum telefon açtı yanımda isimi serbest bırakın arkadaşına gelicek teslim edin dedi,eyvallah dedim amir burdan biraz mutfaktan çocuklara yiyicek bir şeyler yapsınlar sana zahmet onuda şubedeki arkadaşlara ver tamam dedim teşekkür ettim,nevaleyi kaptım 2. Şubeye kapıdan girdim.
Biz oraya daha evvelde gittik hemde çok sağlam bir arkadaş gurubu ile gitmiştik sayın em.emniyet amiri AHMET ATEŞLİ bey ve ekibi kafamızda tahta iskemleleri kırmışlardı o zaman tam darbe dönemiydi,tabi onunda sonra bir görüşmeleri oldu onun bilahare sonraki konulara anlatıp bağlıycam aslında bunların hepsi bir birini tamamlayan konular.))))))
Şubenin kapı görevlisi üst kata nöbetçi amir odasına yönlendirdi odaya girmeden sivil bir iki polis arkadaş nevaleleri teslim aldı NÖBETÇİ BAŞKOMİSERİN odasına girdim,kısa boylu orta yaşlı bir bey makamında oturuyor,dedim RAMBOYU almaya geldim,amir bey aradı  komiser biliyorum dedi.O RAMBON bizim polis arkadaşlara hakaret etmiş dedim alkolün etkisi ile başkomiserim kızlar vardı alındı.
Başkomiser dedi nerelisin sen.İçimden dedim oğlum ADANALIYIM de KONYALIYIM deme çünkü emniyet teşkilatında o yıllar ADANALI rüzgarı esiyor.
Adanalıyım dedim,hafif kafayı kaldırdı neresinden dedim bir adanaya yakın ilçe söyledim,kafayı biraz daha kaldırdı,kimlerdensin dedi PAMUKÇULARDANIM diyince ayağa fırladı beni burdadamı buldunuz dedi,heyecan içinde.
Hemen düğmeye bastı içeri bir polis geldi oğlum bize iki çay getir dedi.Ben ayıltamadım işi anlayamadım,otur bakalım şöyle oturdum.
Dedi anan nasıl,baban nasıl dayıların nasıl dedim duacınlar  iyiler siz kimsiniz nerden tanıyorsunuz ailemi.
Evlat dedi ben BAŞKOMİSER A.İ dedenin bende çok hakkı var o yetişmemde çok yardımcı oldu dayın yakın arkadaşım sen küçüktün duymuşundur hani dayınla ilçede ben komiser muavini iken pavyondaki bir kadın yüzünden husumet girmişti aramıza dayın karakolu gece basmıştı bende arkadaşlarımla dayını öldürene kadar dövüp nehre atmıştık sabah olduğunda dayın tarım işçileri tarafından suyun kenarında tesadüf bulunmuş,ölmediği anlaşılınca tüm ADANA ayağa kalktığı gibi tüm TÜRKİYE basın vasıtası ile ayağa kalkmış,dayın sonra hayatta kalmış kurtulmuştuya işte o komiser muavini benim.!!!!!

Tabi ben çok küçüktüm ama aileden hadiseleri dinlemiştim,başkomiserimle samimi bir ortam doğdu sohbet ediyoruz ZEKİ dedi bu hadiseden sonra iki yakam bir araya gelmedi,şarkta görmediği ucra köşe kalmadı o arada bir başka ilçede evim yandı eşim ve iki çocuğumu kaybettim,tekrar evlendim çoluk çocuk sahibi oldum ama o hadiseden sonra bir daha kendime gelemedim.Dayınla,çok yakın arkadaştık bir tane kaltak için cahillik yaptık gençlik hadiseler buraya geldi,dedim geçmiş olsun KOMİSERİM.
Sohbet uzun sürdü bu arada RAMBOYU getirdiler kapıda tutuyorlar en sonunda KOMİSER RAMBOYU içeri aldırttı,RAMBO ayakta dedi utanmıyormusun devletin polisine karşı gelmeye tabi bende fırlamalık başladı yapmaz komiser ağbisi bir daha falan,neyse öpüştük helalleştik KOMİSER aileme,dayıma çok selam söylememi söyledi dedi ne işin olursa gel şimdilik burdayım,ayrıldık.
Çıktık 2. Şubeden arabaya bindik RAMBO şaşkın işi iyi biliyor nasıl öyle bir saat içinde benim aldığıma şaşkınlık içinde.
Soruyor içeriğini anlatmıyorum,bir yerden tanıdık çıktık diyorum,dedi ZEKİ sen MİT ajanı olma.)))))
Ertesi sabah SARI MEHMETİN kahvede arkadaşlar toplandık RAMBO diyorki arkadaşlar hepinizden özür dilerim,günahınızı aldım asıl belayı ben teşhis edememişim ben suçu size buluyordum yok asıl bela sizler değil bizim ZEKİYMİŞ.

Durup dururken kızların yanında geceyi harap etti bıraktı beni 2. Şubenin kodesine soktu,ordanda nasıl aldı anlamadım,çocuklara anlatıyor BAŞKOMİSERİN odaya bir girdim çaylar,kahveler sanki babası yaşındaki komiserle 40 yıllık arkadaş,çocuklar ulan bu ZEKİ MİT ajanı olmasın.))))))



Burdan MASKELİ BEŞLER filminde ZEKİ karekterini oynayan ve konuda çok benzerlik taşıyan tiyatro sanatçısı  sayın MELİĞ EKENER beyefendiye şükranlarımı iletir böyle ismen ve konu olarak benzer hadiseyi kamuya yansıttığı için

.
Hepinize mutlu ,huzurlu ve eğlenceli bir Pazar günü dilerim.
SAYGILARIMLA,
                                                             
ZEKİ ARSLAN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder