21 Aralık 2014 Pazar

ARABESK YILLAR….

                                                        

Sevgili arkadaşlarım,mutlu  bir Pazar günü geçirmenizi dilerim.Bugün başka bir yaşantımdan bazı eski hadiseleri aksettirmek istiyorum.
Arkadaşlarım ben çok küçük yaşta rahmetli babam tarafından sokakta yaşamaya ve çalışmaya sevk edildim.Daha okula gitmeden evvel bile evden çarşıya git gele gönderilirdim.
İlk okula başlayıncada rahmetli babam sömestre ve yaz tatillerinin yarısında dinlenmeme müsaade eder yarısındada sembolik bir maaşla beni bir arkadaşının yanına git gelle başlayan bir işe koydu bayağı lise yıllarıma kadar her yıl bu şekilde çalıştım tatillerimin yarsında…

Bu tarihlerin başlangıcı işte 1971 yıllına denk gelir beni taksimde arkadaşının OZALİT ve FOTOKOPİ çeken büyükcene bir işyerine soktu.Dediğim gibi sembolik ilk yıllar getir götür sonra işi öğrendikçe yaşımda büyüdükçe bende fotokopi ve ozalit çekmekte çalışıyordum.
Tabi o zamanlar bu tip işyeri karaköyden şişli,mecidiyeköye kadar yedi sekiz yeri geçmiycek kadar nadir bir iş kolu idi ve çok yoğun çalışılıyordu.Şimdiki gibi bu makinalar bol değil ve çok pahalıydı,birde sistemleri eski sistem SULU diye tabir ettiğimiz.

Nedir sulu makinalar özel bir kimyasallarla çalışıyor ve kağıtlarda ilaçlı kağıt her kağıda fotokopi ve ozalit çekilemiyor kağıdı fotokopinin özel.
Tabi bunları haftalık ithalatçısından satın alıyoruz ve ofise personelle taşıyoruz yani işimiz çok.
O yıllarda büyük şirketlerin işini yaptığımız gibi CHP,İŞÇİ PARTİSİ gibi partilerinde işlerini biz yapıyoruz.
Personel olarak müdür olarak Üsküdarlı nezih ağbi isminde bir kişi var o yıllarda ülkücü MHP  li ve çok fanatik çeşitli nümayişlere katılıyor ve arada başı belaya giriyor.
Diğer dört beş kişi daha var bunların çoğunluğu alevi vatandaşlarımız bunların içindende bir hasan isminde Erzincanlı DEVGENÇ mensubu ağbimiz var.
Üç katlı iş yerinin biz ikinci ve üçüncü katında çalışıyoruz NEZİH ağbide en alt katta firmanın muhasebecisi Musevi vatandaşımız toprağı bol olsun NUMAN bey isminde vatandaşımız ve patronumuz ile  beraber çalışıyorlar…

Hatta bir gün numan beye patronun silahını alıp ofiste çekip hepinizi fırınlarda kesicez diye  hücum ediyor, patron geldi dövdü işten kovdu ama babası patronun yakın arkadaşıydı kırım türklerinden ben bunu çok sonra öğrendim babası TEŞKİLATIN mütercim kadrosunda o yüzden patrondan özür diliyor patronda hatrını kırmayıp geri çağarttırıp işe devam ettiriyordu.
Hasan ağbide arabesk hastası ORHAN GENCEBAY için deli oluyor,o zamanlar SOVYETLER BİRLİĞİNDEN yayın yapan Türkçe  uzun dalgadan BİZİM RADYO vardı bu radyoyu dinlemek yasaktı fakat en güzel Türkçe şarkılar bu radyoda hit olarak çalıyordu.

Radyo arada bir YOLDAŞLAR diye yayın arasında siyasi prokobandasını ve haberleri verir arkasından müzik yayınına girer mest eden müzikler çalardı.
O zamanlar nerde TRT1,TRT2, yurttan sesler hikaye arabesk falan bizim radyoda.
Hasan ağbi bakır telleri radyoya bağlayarak radyonun rölesini güçlendirip bu radyoyu bize dinletiyor,nezih ağbi yukarı çıkmaz siyasi karşıtlıktan biz orda bu radyoyu dinleriz HASAN ağbi prokobanda esnasında sesi kısar sonra hafif açar banada derdiki bak ZEKİ ,çocuklar ağzınızdan bir şey kaçırmayın bu FAŞİST KÖPEK, İTE tapan bizi ihbar eder yakar diye,peki ağbi derdik.))
Hasan ağbi BİZİM RADYODA ne çalıcak hepsini biliyor önceden bize söylüyor,meğerse SOVYET konsolosluğundaki kültür ateşesinin plak satın aldığı mağazanın sahibi  bir yakını kültür ateşesi hangi hit plakları alıp MOSKOVADA radyoya yollamak için listeyi veriyor,akrabası buna söylüyormuş bak hit plak bunları verdik diye..

Aşşağıya inerdim öğlen yemeğinde NEZİH ağbi ZEKİ napıyor o kominist itler bayrak ,vatan düşmanı bir pislik yapıyorlarmı yok nezih ağbi derdim,bazen bana DEDE KORKUT hikaye kitapları getirir derdiki  okuma bu boktan teksas,tommiksleri ,bak bunları oku biz ORTA ASYADAN diye başlardı..))
Ortam böyle bir ortam çok renkli yok,yok işte bazen bazı önemli müşterilerimiz vardı bunlardan biride sayın ORHAN GENCEBAY beyefendi inanın diyorum biz hayatımızda bu kadar mütevazi,kibar,bonkör ve saygılı birisini görmedik.

İşte o yıllar en hit olduğu zamanlar BATAN GÜNEŞ,BİR TESSELLİ VER gibi parçalar gelir ofise bazen ofiste çalışır ordan sütüdyoya çıkar,bazen notaları bırakır çocuklar bunları çoğaltın o kadarda titizdir aman çocuklar çok titiz olun olmazmı.
Birgün inanırmısınız yerler yeni halıfleks geldi çalışıcak dizlerinin üstünde sehpaya eğildi dediler aman ORHAN bey napıyorsunuz hemen koltuk çektiler çocuklar dedi böyle rahat ediyorum,siz rahat edin ben böyle rahatım.Biz onun bu şekilde hareketinden sıkılırdık bir an evvel koltuğa otursa diye içimizden geçirirdik.

Bir gün bulunduğumuz yerin ağır ağbileri var yan komşu işyerlerinde ısrar etiler ORHAN ağbi bize ne olur bir kere canlı çal diye inanın esnafı kırmadı yukardan sazını getittirdi onların çayını içip dört beş tane parçayı onlara canlı okudu…
Bizede NOTALARI bıraktımı ORHAN ağbi ,sonra işini  bitirdiysek hangimize kısmet vurursa tekrar sütüdyoya ORHAN ağbiye götürmek o gün bize bayram günü.
Orhan ağbiye NOTALARI veririz der al aslanım bu 100 tl 50 tl gününe göre bahşiş çok büyük paraydı.
Banada çok denk geldi ORHAN ağbinin harçlığını aldım.
Daha sonraki yıllar, yıl 1975 veya 1976 sayın ORHAN GENCEBAY beyefendi şu andaki zevcesi sayın SEVİM EMRE hanfendi ile beraber oldular.İşte o yıllarda sayın SEVİM EMRE hanfendinin anneleri bizim sempte otururdu,orhan bey güzel üstü açık bir Mercedes almıştı o yıllarda muazzam bir arabaydı , eşi ile beraber sempte gelirdi.

Arkadaşlar eskiden insanların birbirine çok büyük saygısı sevgisi vardı şimdi maalesef dünyada bu sevgi saygı,insanlık kalmadı…
İnşallah değişik,ilerde başka pazarlar başka bu tip sanat dünyası ile başka başka konuları yazıcam yaşımız büyüdükçe tabi konularda ilginçleşti, yazarım gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkür ederim.




SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder