23 Kasım 2014 Pazar

OLİMPİK te BELA….!!!


Sevgili takipçilerim,hepinize yine mutlu bir Pazar günü diler,yine Pazar günlerine özel neşeli vakit geçireceğiniz anılarımdan her zaman dediğim gibi içeriği gizli olan sır taşıyan bölümlerini makaslayarak sizlere ileticem….
Çocukluğum devamlı şekilde istanbulda rum vatandaşlarımızın mahallerinde geçtiği için adetlerini,yaşantılarını,arkadaşlıklarını öğrenerek büyüdüm.Eskiden istanbulda RUMLAR çokken arkadaşlıklarımız dostluklarımız fevkaladeydi.
Geçenlerde  OPEYAMATİNİ gazetesinin tarihi yerinden taşındığını öğrendiğimde çok üzüldüm.Arkadaşlar siyasete yine girmiycem,ama şunu bilin TÜRKİYE insanı saf Anadolu insanı her dönemde kullanılmış,yanlış yönlendirilmiş,yanlışlar öğretilmiştir halada öyle devam ediyor,bunlar çok derin konu yaşayanların anlatması lazım,ama anlattırmazlar.
Ama şunu unutmayın İNGİLİZ emperyalizimi her dönemde bu coğrafyadaki milletleri birbirine tokuşturarak kendi ANGLASAKSON,SİYONİST ortaklığını dünya üzerinde katmerlemiştir.YOKSA bir garip MEHMET ile bir garip YORGO nun birbiri ile işi olmaz.
Neyse bu konular bitmez ben size YUNANİSTANDA iken çok uzun yıllar evvel bir anımı anlatim,gülün biraz.
Yıl 1990 yunanistanda işlerim var yoruldum biraz dinlenmek için küçük sahil şehri KAVALADA lüks bir otele yerleştim.

Sabahları uykudan kalkıp koşu yapıyorum gelip,otele duşumu alıp sabah kahvaltısına iniyorum.İlk gün kahvaltı yaparken her halinde Amerikalı olduğu belli olan aynı Amerikan film yıldız CHUCK NORRİS beye benziyen bir beyaz Amerikalı geldi yan masaya oturdu.
Kollarında dövmeler var yaşıda bayağı var o zamanlar 50 yaşına yakın,oturdu yan masama tanıyor tüm servis elemanları sohbet etti, önüne böyle duble bir beykın eegs(pastırma ve yumurta) oluşan tabak getirdiler,birde kola arkadaş gelirkende elinde getirdiği bir 50cc lik JACK DAİNELS viski vardı.
Saat sabah dokuz,ben AMERİKALILARI ve hayatlarını,yaşamlarını ve yediklerini içtiklerini iyi bilirim ama bu garip geldi.
Nedeni arkadaş beykın eegs yerken bir yerdende kola ile burbon viskiyi içiyor ve sağlam fondipliyor.Her halindende eski asker olduğu belli güvenli davranışları bakışları var etrafı ilede çok uyumlu,içimden dedim ne filmdeyiz ZEKİ?
Arkadaşlar bende otelde yeni olduğum birazda o yıllarda sert ve soğuk görünmek için kimse ile konuşmuyorum bu Amerikalı arkadaş hergün aynı saatte geliyor aynı filmi kahvaltı masasında uyguluyor,sonra havuzda biraz elindeki JAK DANİELS viski ile takılıyor.ÖĞLENE doğru kayboluyor,akşam bir ortalığa çıkıp sonra yine kayboluyor.
Toka gibi kafama takıldı,üç dört gün sonra sabah kahvaltıda bir olta attım dedim sert adamsın sağlam içiyorsun,arkadaş olduk adı JİMİ.
Hikayesi eski bir ABD deniz piyadesi vietnamda çarpışmış,emekli olmuş YUNANİSTANDA KAVALADA faaliyet gösteren KANADA petrol şirketinde irtibat görevlisi olarak çalışıyormuş.O yıllarda KANADA petrol şirketi bizim ve yunan deniz sahası SEMADİREK adasının yunan tarafındaki bölgede petrol sondajı yapıyordu.

Meğerse bizim JİMİ KANADA ve YUNANİSTAN arasında saat farkı olduğu için geceleri çalışıyor tabiki içki gece içemediğinden dolayı,sabah erkenden içkisini içip havuzuna girip kendince eğlenip gidip yatıp uyuyormuş.Otelde onun lojmanı uzun zamandırda otelde, tüm otel çok seviyor kendisini.Aynı o eski AMERİKAN kovboylarından bakmayın AMERİKALILARIN eskiden delikanlısıda çoktu sonradan ileri teknoloji bozdu onları bizi nasıl bozduysa))))…….!!!
Tabi bir tek onla değil otelde bir ay kalınca herkesle samimi oldum,Yunanlısı,ermenisi yiyoruz içiyoruz,bende bol para harcıyorum severimde yemeyi içmeyi,bir tek JİMİ ile içemiyoruz saat farkından o yıllarda daha beni bozuyordu sabah kahvaltıda alkol))
Sonraki yıllarda bir dönem bizde alıştık,benim bir dönem halim  sayın CÜNEYT ARKININ kovboy filmi meşhur KESKİN e benzer))))?
Neyse 1 aylık tatil bitti bir gün evvel OLİMPİK hava yollarının bürosundan uçak bileti alıyorum,ATİNA ya.A bir baktım JIMİ de bilet alıyor,ne oluyor jimi yarın ATİNAYA ,ordanda NEWYORK ordanda kansas unutmadıysam oraya uçucacakmış,dedim jimi bitmez senin uçuşun güldü.Dedim aynı uçağa binicez görüşelim,okey dedi.
Ertesi akşam üstü SANTİ(İSKEÇE) havalimanına gittim bir baktım jimi bankta oturuyor bir elinde kola kutusu,bir elinde JAK DANİELS pet bardağa karıştırıp içiyor,hay jim bekle dedim chekın işlemini yaptırdım bir 50cc JAK DANIELS bir kola alım büfeden yanına oturdum dedi bana niye aldın bende vardı olsun içeriz dedim başladık bardakları çarptırmaya,tabi kızlar geliyor yaz günü alana biz MAKARA,KUKARADAYIZ asılıyoruz,laf atıyoruz yunanca espiri yapıyoruz kelimelerle ALKOLÜ aldıkça neşe yerinde e NATO ülkesindeyiz yanımda NATO nun en süper gücü BAY AMERİKA var yararlanmak lazım.

ALLAHIM sen diyorum ATİNADAN gelicek uçağa bir rötar koy diye dua ediyorum içimden,sanki ALLAH duamı okudu bir anons uçak bir saat rötar yapıcak,arkasından bir saat sonra bir ananos daha bir saat daha rötar ALLAHIM dedim sen büyüksün bu arada anonslar esnasında bizim JAK DANIELSLER bitti ikimizinde ben bir adet daha kaptırdım fakat orjinal sarhoşuz JIMİ ile çünkü herkes bize bakıyor.
Diyceksinizki ağbi ne zorunuz var uçağa binelim anlatıcam.En sonunda üç saat sonra tarihinde OLİMPİK hava yollarında nadir olan rötarla İSKEÇE havalimanından havalandık.
Tabi ben o zaman devamlı bu istikamette OLİMPİK ile uçtuğum için hadiseyi biliyorum ve çok bozuluyorum neden UÇAK belirli bir irtifa ve dakikadan sonra bir müddetliğine TÜRK HAVA sahasına giriyor,işte bu kısa TÜRK HAVA sahasına girişte OLİMPİK HAVA YOLLARININ bir kaidesi var,hava sahasına girdikten sonra yolculara pilotlar anons yapıyor,lütfen emniyet kemerlerinizi bağlayın TÜRK HAVA SAHASI içindeyiz her an TÜRK SAVAŞ UÇAKLARININ tacizine maruz kalabiliriz,tabi her gidişimde bu benim moralimi bozuyor,uçaklar yabancı turist dolu olmuyor,komşu NATO müttefik devletiz))))

Tabi JİMİ ile makara sağlam olduğu gibi uçakta aynen devam ediyor MAKARA,KUKARAMIZ bir ara bayan hostese dedim WHERE İS DIMITRA?(DIMITRA NERDE) HOSTESTE bana sordu WHICH DIMITRA(HANGİ DIMITRA)? Ben dedim LİANİ, MRS DIMITRA LİANİ tabi JİMİ kahkayı patlattı,hostes sinirlendi gitti,o yıl bayan DİMİTRA LİANİ ile merhum BAŞBAKAN o dönemde ANDREAS PAPAENDURU yeni evlenmişlerdi tüm Yunanistan bu espirilerle dolu idi,tabi sayın DIMITARA LİANİ evlenmeden evvel OLİMPİK HAVA YOLARINDA HOSTESDİ.
Jimi kahkalarla gülüyor ama bu sefer hostes yerine steward (erkek hostes) geldi,dedi çok gürültü ve şamata yapıyorsunuz lütfen rahat durun.Dedim beyefendi birazdan TÜRK HAVA SAHASINA giricez ve sizin pilot anons yapıcak TÜRK uçakları taciz edebilir diye eğer bunu söylerse bak müttefik süper güç yanımda daha büyük şamata yapıcaz ona göre söylüyorum söyle pilota anons yapmasın arada dönüp öyle değilmi JİMİ biz NATO müttefiki devlet değilmiyiz,KOREDE beraber şavaşmadıkmı bunlar niye böyle yapıyor,JIMI diyor TÜRK ZEKİ haklı söyle pilota anons etmesin.Steward gitti 5 dakika sonra TÜRK HAVA SAHASINDA PİLOT tan  bir anons şu anda yüksek irtifada TÜRK HAVA SAHASI üstünde uçmaktayız,olumsuz hava şartları ve türbülanslardan dolayı emniyet kemerlerinizi bağlayın!!!!

Tabi bizde hurra gülmeler,sevindik ama tüm hostesler ve yolcular ters bize bakıyor,içimden diyorum ATİNADA alanda polis arabası uçağın kenarında olabilir,yok indik uçaktan JIMI ile vedalaştık,oraya kadar olan sonlanan  SARHOŞ olarak bir dostluk,işte böyle anılarımızda kaldı,bende bir taksiye atlayım OMONYADA otelime yerleştim,gece tek başıma yine FARLOFARLORE mahallesinde bir balık lokantasında soğuk QUZO ve balık mezeleri ile yoğun COLA+VİSKİYİ üstümden attım.
Bilader yalnız ,bu alkol yaşlılıkta güzel bayan olmadan çekilmiyor…?)))


Hepinize iyi pazarlar..
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder