16 Kasım 2014 Pazar

KAHRAMAN ETHEM BEY….


Sevgili takipçilerim hepinize iyi mutlu,eğlenceli huzurlu Pazar günü geçirmenizi dilerim.
Sizlere Pazar günleri haftanın konularından biyografik hatıralarımı ve analizlerimi çeşitli konularda sunmak istiyorum genelde sizde okurken Pazar günü dinlenceli ve sakinleştirici konumda olursunuz istiyorum.
Yazımın başlığı bu hafta eski meclis başkanımız şimdiki bakanımız değerli siyasetçi sayın BÜLENT ARINÇ beyefendinin merhum ÇERKEZ ETHEM bey için gerekli girişimlerde bulunmanın önünü açmak , tarih önünde yapılan haksızlığın gereği yapılarak itibarının iade edilmesi konusundaki açıklaması.
Sayın ARINÇ bey manisa kökenli hukukçu ve muhterem peder beyleri TSK mensubu olunca tabi benim bir arkadaş gurubumla bazı çok yakın benzerlik ihtiva ediyor merhum ETHEM bey konusuna girmeden onu sizlere izah edicem.

Tabi bir ağbimiz var hukuçu mekanı cennet olsun ENGİN bey Manisalı birde hayatta olan bir ağbimiz var ÖZEL idarede görevli yasin bey.Yasin bey MANİSA konusunda pisikolojik bakımdan biraz bozuk bir durumda birisi Manisalıyım derse eyvah onla hemen ilişkiyi keser konuşmaz uzaklaşır.
Fakat çok derin bir insan yaptığı işler ve yaşantısı bakımından,bir gün oturuyoruz merhum ENGİN bey geldi bir birleri ile tanışıyorlar fakat çok samimi değiller,merhum ENGİN bey başladı MANİSA TARZANINDAN bahsetmeye gençken babasının manisada iken tarzanı zaman zaman evlerinde ağırladığını yemek yediklerini beraber anlatıyor,tabi o anlattıkça YASİN ağbi masada kızarıyor artık had safada darlandı dayanamadı engin bey HÜSEYİN B. Beyde hollandadan soruyormuş avukatım ENGİN bey napıyor diye ortaya lafı koyunca bu sefer alel acel merhum ENGİN bey müsaade istiyerek masadan kalktı.
Tabi ben masada başladım gülüyorum,YASİN ağbi şöyle mırıldanıyor ya ZEKİ görüyormusun sarıyı ben MANİSALIYIM diyemiyor babası TARZANI misafir edermiş ordan mevzuya giriyor,lafı koyunca nasıl uzadı ama rengi attı diyor,tabi ben masada bir yerden karnımı tutarak katılarak gülüyorum.Bu anlattığım kişilerin hepsi çok derin insanlar aramızdan ayrılanlarda derin kulvarlarda dehlizlerde koşarken hep ayrıldılar,benim size MANİSA,TSK ve HUKUK,AVUKATLIK deyince aklıma gelip yazabileceğim bu kadar?))

Merhum ÇERKEZ lakablı ETHEM bey konusuna gelince benim çocukluğumda rahmetli babam bir dönem milli mücadele konusunda çok okuyup araştırarak bu konuda bilgi sahibi oldu.Bu çalışmaları esnasında tabi bir çok kitap kütüphanemize girdiği gibi bunlara o dönemde yasak bazı yayınlarıda ekleyebiliriz tabi bu okudukları bilgileri benle paylaştığı gibi bizim evde bazen başka evlerde hafta sonları babam bazı arkadaşları ile toplanırlar bunları bir çoğu devletin çeşitli önemli kurumlarında emekli olmuş,subay ve diğer bürokratik kesimden insanlarla bu konular içkide alınarak uzun saatler tartışılır özellikle bir dönemde ÇERKEZ ETHEM bey üstünde çok yoğunlaşılmış bunlara bende hep kulak misafiri olmuştum.

Tabi bu sohbet ortamlarına katılan beyler arasında doğum tarihleri 1910 yıllarından olan insanlar vardı.Bazıları TEKEL genel müdürlüğü yapmış insanlar vardı gülüyorum özellikle rakı içildiği için bu toplantılarda TEKELİN en iyi üretim yapan tesislerinden rakı getirirler bu sohbetlerde o rakıları yavaş keyifli bir şekilde hafif mezelerle tüketirler,genelde Pazar günleri öğleden sonra başladıkları zamanlar olur,hatta bazen münakaşa çıkar tarihi konularda ses ve volüm anormal yükselir,ama sonuçta dostane şekilde kalkılır herkes evinin yolunu tutardı.Ama sonuca bağlanan şu olmuştu o yıllarda ÇERKEZ ETHEM beyin bir kahraman olduğu o günki MİLLİ MÜCADELEYİ yürüten kadrolar içindeki siyasi çekişmeden dolayı ETHEM beyin gelecekteki gücünün fazlaca kudretli olucağından dolayı,YUNAN cephesi açılarak ETHEM beyin üstüne yürütüldüğü,bunu gören ETHEM beyin vatan müdafası zarar göreceği için emrindeki tüm gelişmiş kuvveti MİLLİ ORDU emrine yollayarak kendi yakın adamlarını alarak ilk yunanistana izmirden, sonra akciğerlerindeki rahatsızlıktan dolayı ALMANYAYA orda tedavisi bittikten sonra ÜRDÜNE gidip ordada hayatını kaybederek o topraklarada defnedilmiştir.MEKANI CENNET OLSUN…
Tabi ANKARA hükümeti döneminde ANKARAYI ilk tanıyan ülke SSCB (SOVYET SOSYALİST CUMHURİYETLER BİRLİĞİ) mili mücadeleyi yönetenler MOSKOVADAN yardımda almaya başlayınca TKP(TÜRKİYE KOMİNİST PARTİSİNİ) kuruyorlar bakın bakalım TKP ilk üyeleri sıra ile kimler?)))
Gerçek tarih bunları yazmaz MİLLİ MÜCADELE esnasında YUNAN KOMİNİSTLERİNİN kendi orduları içinde broşür ve matbuat yayarak yunan ordusunun anadoluda işgal ordusu olduğu,onun için ordunun dağılıp yunanistana dönmesi FAŞİT yunan ordusu diye prokobanda yaptıklarını bilirmisiniz.Resmi tarih yazmaz bunları.

Neyse şimdi dönelim ÇERKEZ ETHEM beyle ilgili kendi anıma.Tabi ethem bey ben çocukken bu konu kulağımda iyi yer yapmıştı,bir gün sahilde kayıkhanede dolaşıyorum baktım bir amca teknesini karada onarıyor dikkatimi çekti teknenin adı ÇERKEZ ETHEM yazıyıda boyayıp tekne ile uğraşıyor,usulca yanına yaklaştım AMCA dedim niye ÇERKEZ ETHEM bey yazdınız.
Dedi bana tanıyormusun,evet dedim ne biliyorsun dedi bana sordu KAHRAMAN olduğunu bir komutan olduğunu biliyorum dedim.Şaşırdı nerden biliyorsun dedi babam anlatıyor dedim,güldü evlat dedi babana söyle benim selamımı gelsin sohbet edelim benim adım AYTEK,  ÇERKEZ ETHEM beyde benim amcam.ETHEM beyin kardeşi REŞİT beyin oğluyum.
Babama gittim konuyu anlattım hiç unutmam babam hafif gülümsedi,sonra götürdüm babamla tanıştılar birkaç defa uzun sohbet ettiler.
AYTEK bey şimdi hayatta değil mekanı cennet olsun çok sessiz,insanlardan uzak yaşıyan fakat çok keyifli bir insandı ve çok iyi bir denizciydi,her sene teknesini karada bakımını yaptıktan sonra açılır istanbuldan yelken açarak egeye iner tüm yazı teknesinde birkaç dostu ile geçirir kış ayı başlamasına yakın gelir tekneyi yine karaya alırdı….
Hepimizin farklı sosyal ortamlarda büyümemiz yaşamamız aslında bu ülkenin rengi ve çizgisi olması gerekli,geçmişte ÖTEKİLEŞTİRİLMİŞ olmak bugün ötekileştirilmiş olmanının intikamını almak veya partizanlık yapmayı gerektirmez.


Hepimiz bir birimizin ÖZGÜRLÜKLERİNE saygı ve sevgi gösterirsek,ÖZELİMİZİ ve yaşantılarımıza kötü gözle bakmazsak çok daha mutlu ve müreffef yaşarız,bu DÜNYADA illaki bu ülkede belki yaşamıycak olsakta DÜNYA insanı olarakta bir birimize saygı duymalıyız…






MUTLU,GÜZEL PAZARLAR.
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder