9 Haziran 2014 Pazartesi

MERHUM TURAN ÇAĞLAR OLAYI…..


Sevgili takipçi arkadaşlarım sayın MEHMET EYMÜR beyefendinin CASUSLUK HİKAYELERİ-7 adlı yazısını okuyunca çoğu şahsen tanıdığım büyük kısmı rahmetlik insanların gerçek adlarını kullanarak ve tarihi bir SORU sorarak yazısını sonlandırıyor.
Olaylarda geçen tüm ikame adresler benim çocukluğumdan itibaren yaşantımın geçtiği yerler ben buraları gizli,stratejik konumlarınıda bilirim,halen olanıda az çok bilirim.
Sayın EYMÜRÜN anlattığı tarihlerde olan hadiselerde ben ya çocuktum yada gençtim fakat bulunduğum ortam ve konular olarak hadiselerin ceyran ettiği yerlerde olduğum için sonraki mesleki yaşamımdada benden büyük insanlarla konum itibari ile yaşayıp çalıştığım için olaylara şöyle böyle vakıfım,uzaktan yada sonra içine girerek yakından…
.
Malumu bu işler birde HÜCRE sistemi yürür farklı birimler ve kompartmanlar birbirlerini bilmeden farklı fakat zaman zaman çakışan çalışmalar yaparlar,yapılır…..
Yıl 1983 sayın EYMÜR beyefendinin verdiği NİSAN ayları başları ben merhum TURHAN ÇAĞLAR emekli albay falan tanımıyorum,konularla hiç alakam yok genç yeni babamı kaybetmişim iki ay evvel şubat ayınının 7 sinde tabi bir gizli bunalımda var ama iş güç birde arkadaş çevrem ve sempten bir kız arkadaşım var iyi bir ailenin tanınmış bir ailenin kızı,bunu niye anlattım sayın EYMÜR merhum hava albay TURHAN ÇAĞLARIN leventteki evinden alındığını söylüyor yazının başında ben ALLAHALLAH dedim,hatta yazıyı iyi okuyun tam emin değilim ama diyor,ben şaşırdım yazıya devam ettikçe sonunda merhum ÇAĞLAR beyin ikinci defa başka bir yere götürülerek orda AMERİKALI konsolosluk yetkilisi ile sahte bir komplo buluşma tesis edilmiş olabileceğini söylüyor.EVET…AYNEN ….DOĞRU….
Nasıl işte istihbarat faaliyetleri bazen yıllar sonra tesadüfi bazı şeyler meydana çıkıyor tam o nisan aylarının başında benim bu kız arkadaşımın annesinin evde olmadığı bir gündüz vakti birinci katta evlerinde oturuyorduk,tabi gençlik o yıllarda tedirginlik var evlerde falan kaçamak takılıyoruz annelerin babaların haberleri olmuyor pek,işte bu evin özelliği apartmanın çift taraflı çıkışı olması arka çıkışı Yeşilköy tiren istasyonuna bakıyor,o yıllarda bir girişide ön taraftan bir paralel sokağa bakıyor,bulunduğumuz dairede 1. Katta balkondan atladınmı rahat evden çıkıyorsun.Tabi bende o yıllarda çok lüks olan büyük üstü siyah deri gövdesi sarı renkli CHEVROLET marka bir Amerikan arabası var bu arabayı kızın annesi gelir diye arkada tren istasyonuna bakan taraftaki caddeye park ediyorum aniden anne gelirse evde olduğumu anlamasın ben camdan onu gördüğümde kaçim,tabi o gün yine böyle tedirgin otururken aniden fren sesleri ve bazı araçlardan arabalara insan transferleri olduğunu gördüm kişilerin polis olduğunu zannettim fakat hatırladığım bir Amerikan arabası konsolosluk plakalı onunda başında birileri vardı anladımki bir polis operasyonu fazla ilgilenmedim.Hadise kapandı hemen dışarı çıktığımızda kapıcıyı gördüm elinde süpürge ile temizlik yapıyor ne oldu burda falan dedim oda polislerin birilerini yakalayıp arabalara bindirip götürdüğünü söyledi fakat arabama giderken baktım AMERİKAN konsolosluğunun aracı park halinde duruyar oldsmobille marka yanlış hatırlamıyorsam beyaz renkli bir araçtı.
Ertesi günü gazetelere baktığımda bir albayın Amerikalılara casusluk yaparken yakalandığını öğrendim,tabi meraklandım çünkü o yıllarda benim gündüz saatlerinde bulunduğum yer Amerikan konsolosluğuna 200 metre,doğru berberim MÜNİR ağbiye gittim,berber deyip geçmeyin babası MİT emekli bir ALBAYIMIZ kendiside haberelemanı olarak çok mühim vazifelerde bulunan bir insan,benide çok sever kulakları çınlasın dedim ağbi JOURNAL sokaktayız o zaman ağbi dün yeşilköyde kız arkadaşımla beraber olurken böyle bir hadise oldu Amerikan ajanıymış yakalanan albay doğrumu,evet öyleymiş ünlü bir sanatçımızında kayınpederiymiş dedi.
Yani sayın EYMÜRÜN dediği doğru çünkü ben o operasyon esnasında ordaydım,şunuda söyleyeyim anılarımda var ben leventte bir eve girdiğimde yıl 2000 ocak ayı bir anda hafızam 1969 döndü çocukluğuma hatta evin yaşlı sahibi benim bunu nasıl hatırladığımı şaşırdı,sayın EYMÜR beyin yazının içinde kullandığı tüm istihbaratçıların o konu ile ilgisi var daha fazlada burdan konuşamıyorum bugünlerde acılı insanlar var,ama çok entresan…
Sayın MEHMET EYMÜR beyefendiyi tekrar tebrik eder çok entresan bir şeyi bana hatırlattı,hatta 2006 yılında bir hadiseden dolayı malum ismi geçen ÜST rütbedeki MİT mensubu benim için serseri ne olucak barlarda,pavyonlarda ömrü geçti demiş,arkadaşlarla çok gülmüştük)))))
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN….


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder