7 Haziran 2014 Cumartesi

DELİKLİ DEMİR BİLGİSAYAR…..


Sevgili arkadaşlarım eski bir TÜRK ATASÖZÜ vardır,delikli demir çıktı mertlik bozuldu..
Biraz anılardan girim,1987 yılı eylül ayının 6. Günü İstanbul Beşiktaş askerlik şubesinde bir benim gibi askere sevk olucak arkadaşla koridorda beklemedeyiz,teleks gelicek ankara ASAL (ASKER ALIM DAİRESİNDEN) nereleri çıkar diye yanımdaki vatandaş heyecan yapıyor,dedim bana ANKARA MUHABERE OKULU ER EĞİTİM tugayı çıkıcak,arkadaş kızdı olurmu öyle şey nerden bilicen seni sevk edicekleri birliği görürsün dedim,beş dakika sonra sivil memur geldi elinde teleksle ZEKİ ARSLAN ankara mamak muhabere okulu er eğitim tugayına sevkin çıkmıştır VATAN SENDEN VAZİFE BEKLİYOR!!!
Tabi arkadaşa hatırlamıyorum başka bir yer çıktı,fakat bana hayretle ve şaşkınlıkla bakıyor TORPİLLİSİN değilmi kardeş dedi,yok dedim,halada bugün söylüyorum torpilli değildim,bizim hayatımızda tesadüf olmaz,torpilde olmaz.?
Askerliği anlatmıyorum,bitime yakın dağıtımlar okunurken benim dağıtım GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BİLGİSAYAR DESTEKLİ BİLGİ İŞLEM merkezine çıktı,kapıdan çıkarken bölük komutanımız kd. üst.teğmenimiz ZEKİ yine değişik işler dedi ve öyle yüzüme baktı,ben tabi kendimi gülmemek için zor tutuyorum,sıktım kendimi…))
Benim bulunduğum bölük MUHABERE okulunda özellikle kırıtik ve kozmik birliklere erat yollardı o yıllarda orda destek birimlerinde,özellikle SEFERBERLİK TETKİK KURULU tüm bölge başkanlıklarına,MİT ve TSK(TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ) nın önemli kara kuvvetleri ve harp karargahlarına er yollarlardı,yaptığımız iş masa başı ve kozmik sınıflandırma ihtiva eden görevler olduğu için özellikle bu bölükte kurs görenler tercihen şeçilerek güvenlik tahkikatları sağlıklı çıkanları bu tip birliklere yolluyorlardı ….!


Tabi TÜRKİYEDE halkın üst kademenin yeni yeni tanıştığı bir sistem  o yıllarda computer ve bilgisayar,basit appele,IBM gibi markalarla şu anda bilgisayarın taş devri dediğimiz modelleri.
Fakat TSK (TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE) computer 1960 yılından sonra NATO kapsamında o yılların en gelişmiş bilgisayarları girmiş yani dünyanın o günün şartlarında TSK elindeki bilgisayarlar NATO sistemlerine entegre dönemin gelişmiş bilgisayar sistemleri.
Tabi 1971 yılında MİT yeniden yapılandırıldığı ve modern teçhiz edildiği MERHUM FUAT DOĞU paşa döneminde kurumada ilk gelişmiş BİLGİSAYAR sistemleri giriyor ve bu konuda o yıllarda MİT çok geniş kapsamlı çalışma başlatıyor.
Tabi NATO ve AMERİKANIN bu sistemleri bize vermesindeki sebeb kendisinin çok korktuğu SSCB(SOVYET SOSYALİST CUMHURİYETLER BİRLİĞİ)kızıllara en yakında olmamız NATO nun KANAT ülkesi olmamızın çok önemi var,hatta MİT bunun önemini size şöyle anlatıcam.
DUAYYEN gazeteci sayın CÜNEYT ARCAYÜREK seveni var sevmeyeni var siyaseti açısından fakat gazeteci olarak bir tarihi kütüphanedir kendisi.
Kendisinin yazdığı DARBELER ve GİZLİ SERVİSLER adlı 1988 yılında basmış olduğu kitap gerçekten bir KAYNAK kitaptır.
O kitapta sayın ARCAYÜREK 1970 li yılların sonunda MİT Yenimahalle karargahına davetli gittiğinde binanın bilgisayar merkezini gezdirirken ona gösteri mahiyetli bir bilgisayarlı personel taraması tatbikatı yaptıklarında kurumun muazzzam derecede ülkedeki insanların A dan Z ye fişlendiğini apartmanının kapıcısının ismini vermeden yüz hatları ve bazı künye bilgilerle nasıl 5 dakika sonra apartmanının kapıcısı olduğunu bulduklarını anlatıyor kitabında şaşırıyor,hatta içinden diyor bu kadar kuvvetli iseniniz dışardaki ANARŞİ ne?

Tabi askerde tembih ederlerdi birlikten çıktıntan sonra YUNANLI VE SOVYET diplomatları gelirse arabalarına binmeyin sizi davet edib kandırıp kötü yola düşürebilirler sakın kanmayın ,ben yaramaz çocuktum hiç arabadan inmedim)))))
Tabi bu sistemleri genç yaşta bilince bunları AMERİKALI nasıl değerlendiriyor çok düşündüm yaşarkende çok karşıma çıktı,basit bazı örnekler verim 1955 yılında SOVYET GRU(RUS ASKERİ İSTİHBARATI) ajanı SMBAT HODJOYAN TBMM,MAHMUT ŞEVKET bey isminden bir vekil olarak sızıp işi bitincede ARAS nehri üstünden SOVYETLERE dönünce bizim burdaki TEŞKİLATA bu iş çok yara olmuş,hatta allah uzun ömür versin bizimkiler bu HODJAYAN toprağı bol olsun aynı benzer bir vatandaşımızı bulmuşlar,sonra ondan çok hizmet almışlar çok iyi bir büyüğümüzdür zaman zaman hal hatır sorar arar bulamazsa beni ortalıkta ama ben bu mevzuya çok gülerim HODJOYAN burda zamparalıkta yapmış,ANKARADA onun için TEŞKİLATTA özellikle GRU mensublarına karşı TEŞKİLAT GENETİĞİNDEN gelen bir bilinç ve şuur altı düşmanlık vardır)))))
Tabi özellikle SOĞUK SAVAŞ döneminde AMERİKAN ve İNGİLİZ istihbaratı SOVYET gizli servislerine karşı bizi istedikleri kadar bilgilendiriyolar,yeri geldimi tam manası ile bilgi ve birikim ile donatıyorlar,işte o zaman bu bilgisayar sistemleri çok başarıli işler görüyor.
Size şöyle bir şey anlatim eğlenceli olsun hatta bu aslında biraz SAĞIR ODA dizisinde konuda oldu,bizimkilermi artık Amerikalı ,ingilizlermi SOVYET halklarının ANDRAPOLOJİLERİ bizimle yakın benzerlik gösterdiği için hatta bazıları zaten aynı,bir RUS ATASÖZÜ vardır RUSUN derisini kaldır altından ya TÜRK ya TATAR çıkar diye bu bilgisayar verileri TÜRKİYE halkı üstünde taranarak önemli ÜST DÜZEY KGB ve GRU ajanlarının benzerleri hatta bire bir kopya olucak şekilde insanlar bulunarak gerekmedikçe hiç sezdirmeden gözlem ve takip altında tutularak ve onlara fark ettirmeden ittirme yöntemi ile yönlendirilerek çeşitli kıvama getirip istenildiği zaman kullanmak ve sızdırmak için düşünülmüş SOĞUK savaş döneminde,kullandılarmı böyle bir operasyon MİT ve diğer ortağı olan servisler yaptımı becerebildilermi böyle bir iş inanın bilgim yok fakat çok hayret verecek birkaç kişiyi hayatımda benzer önüme çıkarttılar,bunu sızdırma bir operasyonda kullanmasalar bile anlık dönemlerdeki istihbarat yanılmacalarında ve ilizyon olabilecek sahnelerde kullanmaları mümkün..?
İyi bir hafta sonu olsun…
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder