28 Nisan 2014 Pazartesi

SOVYET GÜNLÜĞÜ………


Sevgili arkadaşlarım bugün eski MİT MÜSTEŞAR yardımcısı sayın MEHMET EYMÜR yazı dizisinin beşinci bölümünde 1968 yılında bizim KERİM PULDİ diye bildiğimiz,KERİM MANUKYAN ı nasıl yakaladıklarını anlattı,tabi o yıllarda bu konular ağırlıklı BEYOĞLU,ŞİŞLİ,NİŞANTAŞI bölgesinde geçiyor zaten istanbulda çok küçüktü yani sayın MEHMET EYMÜR beye allah uzun ömür versin bizlere bunları hatırlatıyor,inanın içime bir hüzün giriyor tabi 1970 li yıllarda çocuktuk ama hep bu atmosferin içinde özellikle ben çok yaşıyordum.
Meşhur SOVYET istihbarat ajanı kerim manukyanı 1994 kışında İSTANBULDA yine Beyoğlu semptinde gördüm haber aldım yunanistandan serbest giriş yapmış,anladımki artık bizim istihbarat birimleri ile teması var,yaşlanmıştı fakat fiziki durumu iyiydi.Göz göze geldik geçti gitti yanımdan…..
Sayın EYMÜRÜN bunları hatırlatmasından sonra stratejik olmayan birkaç Sovyet anımı anlatim bizimkilerde casusluk yoktur ama macera heyecan vardır,oda biraz benim o zamanlar DENYO olmamdan kaynaklanırdı..!
Yıl 1984 SOVYET istihbaratında yoğun bir faaliyet var istanbulda benim o zaman kurumla herhangi resmi bir ilişkim yok fakat SOVYET istihbarat yöneticileri çok bilgili entellektüel kibar insanlardır,o ara bir önemli yönetici arada bir uğruyor kısa geçerken bende kendimi ALPACİNO zannettiğim zamanlar SCARFACE diye filmi çıkmış durumum berbat yaş 18 tabi ben bu beyfendiye biraz ters düz konuştum yüzünü ekşitti çekti gitti..
Aradan birkaç ay geçti bir yaz gecesi BEYOĞLU o zaman trafiğe açık gece asmalı mescitten LİSA pavyon diye bir mekan vardı bir hanımla ordan çıktım,arabaya bindik alkollüyüz beyoğlunda ana caddeye çıktık bir müddet sonra POCRCE 924 marka ALMANYA FRANKFURT plakalı bir araç bizi sıkıştırarak yolda uzunlarıda yakmış taciz ederek ve durdurmaya çalışarak geliyor,işte o anda ben bunların ALMANCI olduğunu zannettim çünkü o yıllarda almanyadaki işçi vatandaşlarımız yıllık izne araçla geliyorlar tabi hepsi ALMAN plakalı içimden dedim pavyonda hanımı gördüler benim yaşta küçük hesapta hanımı yanımızda alacaklar,aklıma o geliyor tabi benim altımda büyük AMERİKAN arabası var jant ve lastik çerçevesi büyük,kovalamaca ciddi diyorum AMERİKAN filmlerine döndü nişantaşından şişli ana caddeye çıktı artık motorlar delirmiş çalışıyor mecideyeköye geldik orda olayı iyi bilmem arabayı ters yola caddeye sokup sonra kaldırımların üstünden karşı yola geçince PORCE kaldı arabanın yapısı o kaldırımın üstünden geçmeye müsait değil iş bitti ben hanım arkadaşın evine gittim,sabahta tekrar beyoğluna döndüm.
Beyoğlunda yolda yürüyorum bir baktım tesadüf dün geceki PORCE 924  SOVYET konsolosluğuna giriyor,bende RENK mora döndü,hemen konsolosluğun karşısında GAZETECİ ORHAN ağbi vardı MİT haber elemanıdır 40 yıldır ordadır tüm türkiyede onun MİT mensubu olduğunu bilir o yıllarda gittim yanına ORHAN ağbi durum böyle ikimiz konsolosluğun içini görebileceğimiz bir mevkiye gittik PORCE nin içinden iki tane deri montlu adam çıktı biz onların yanında cüce gibi kalırız,bende RENK iyice attı, ORHAN ağbi dedi gazeteye sen bir bak ben bir gidip gelim,gitti 20 dakika sonra geldi dedi yeğen sen bunlara bir şey yaptınmı bu aralar bir düşündüm ya dedim 2 ay evvel bir tanesine biraz ters konuştum,ya dedi yiğen bunlar buranın adamı değil FRANFURTTAN gelmişler bir iş için heralde arada senide halledip dönüceklerdi korkma öldürmezler,güzel bir döverlerdi,onla kalırdı dedi ALLAH korumuş…..!
Gazeteci ORHAN ağbi hayatta emekli günlerini yaşıyor sayın MEHMET EYMÜR beyde kendisini iyi tanıyordur çünkü başında bulunduğu takip tarassut şubenin bu dediğimiz yerde çok büyük yapılanması vardı,hey gidi günler daha böyle stratejik devlet sırrı taşımayan hikaye çok onlarıda ilerki zamanda anlatırız,kısa bir ip ucu verim RUS istihbaratı takip edildiğini anlıyor,randevu evine giriyorlar arkasından bizim takip tarassut şube e bizde ordaydık hepimiz randevu evi içinde öyle bir birimize bakar kaldık,tafsilatlatı ilerki zamanda…….!
SAYGILARIMLA,

ZEKİ ARSLAN……..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder