4 Aralık 2013 Çarşamba

F.NAZLI ECEVİT…

Sevgili takipçilerim bu yazıcağım konuya demin zaman gazetesinin bir haberinden ilham aldım.mehum eski BAŞBAKANLARIMIZDAN BÜLENT ECEVİT beyin muhterem FETTULLAH GÜLEN hoca efendiyi MGK(MİLLİ GÜVENLİK KONSEYİ) savunması beni DERİNLERE götürdü.
Çocukluğumda ve askerlik yaşıma kadar mehum Ecevit beyin muhterem valide hanımları merhum FATMA NAZLI hanım ile komşu oturduk,fatmanım rahmete kavuşana kadar yanında yardımcısı yakın komşular ve ahbabları ile beraber mutlu bir şekilde caddeye bakan o yıllarda TEKEL BLOKLARI olarak adı geçen TEKEL idaresinin kooperatif kapsamında yaptırdığı 1950 li yıllarda sobalı üst dörtdüncü katta bahçeli bir apartmandı.
Tabi fırtınalı bir çocukluk geçirdiğim için hayatta en heyecan duyduğum ve TÜRKLÜĞÜMLE gurur duyduğum günler 1974 kıbrıs barış harekatının olduğu günler heyecan ve moral hat safada adeta yerimizde o çocuk halimizle duramıyoruz,yer gök Karaoğlan nidaları ile inliyor semptimizde tüm duvarlar KARAOĞLAN ismi ve KIBRIS FATİHİ yazıları ile duvarlar yazılmış,hizmetli çalışan kastomonu vilayetimize bağlı bir çok insanımız var onlarda muazam bir CHP ve BÜLENT ECEVİT sevgisi var,rahmetlik Bülent bey hiç annesine ziyarete gelemezdi,işte ilk defa harekattan sonraki günlerde merhum annesine ziyarete geldi benimde kendisini ilk canlı görüşüm tabi ortalık yıkılıyor,hiç unutmam çok sevdiğimiz bir büyüğümüz ABDULLAH ve HÜSEYİN ağbilerimizin eski ÇALI SÜPÜRGESİ ile apartman kapsına hücum edenlere vuruşları var hiç gözümün önünden gitmiyor,Kıbrıs barış harekatı ömrümün en gurur duyduğum hadisesidir bir daha hiç hayatımda öyle heyecanlandığım bir olay yaşamadım.
Merhum hanfendi ölene kadar 1985 yılına kadar mütevazi ve yakınları ile bir sessiz hayat geçirdi.
Benim bugün bu konuya girmemim sebebi merhum BÜLENT ECEVİT beyefendinin vefat etmeden  birkaç yıl evvel son padişahımız halife SULTAN VAHDETTİN HAN hazretleri için hain olmadığınını beyan etmesi ve bunu benim içimden gülerek doğrulamam merhum Bülent Ecevit beyefendinin yine merhum valide hanımlarının vahdettin han ile akrabalıklarının olmasından kaynaklanıyor.Bu bağlamda 1977 yılında yedi sekiz ay süren sultan vahdettin hanla ilgili görüşmelere gizli çocukken şahit oldum bunları kendi anılarımda yazdım bazı gazeteci arkadaşlarımada okuttum.
Onun için bazen bazı vatandaşlarımızın kafaları karışıyor bazı temaslar ve ilişkilerden dolayı hayatın akışı ve sistemler dışardan gördüğünüz gibi değil suyun altında çok farklı şekilde yeşerip gelişiyor..
Sizlere bazen sayfamdan ön bilgi olarak konuları anlatıyorum,bilgilendirebiliyorsam sizlere katkım oluyorsa çok seviniyorum.
SAYGILARIMLA……

ZEKİ ARSLAN….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder